TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Gastronomia

Polacy chętnie sięgają po nalewki owocowe

Data wysłania: 2015-12-11 22:50 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Udział segmentu alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym wynosi 5,4 proc. - wynika z raportu KPMG. Łączna sprzedaż nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych.

Większość przedsiębiorców oczekuje wzrostu także w 2015 roku. Według prognoz tegoroczny wolumen sprzedaży może się zwiększyć o 3,0 procent. Zmiany zachodzące na rynku wpływają także na ofertę producentów. Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami są jakość i smak.

Jesteśmy narodem bardzo tradycyjnym. Ta tradycja to również biesiadowanie, niespieszne spotkania, kiedy jest okazja do tego, żeby na chwilę zwolnić i spędzić ten czas z przyjaciółmi. Polacy piją bardzo różne alkohole, natomiast coraz częściej - i taki jest trend na rynku - sięgają po alkohole owocowe - mówi agencji Newseria Diana Kopycka z biura prasowego Stock Polska.

Rynek nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych w ostatnich latach dynamicznie rośnie. Według raportu KPMG łączna wielkość sprzedaży w tym segmencie wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych. Oznacza to wzrost o blisko 70 proc w stosunku do 2006 roku.

Nalewki są bardzo popularne na rynku polskim. Można powiedzieć, że obserwuje się wręcz renesans tej kategorii" - mówi Karolina Wróblewska, senior brand manager w spółce Stock Polska.

Udział tego segmentu w rynku alkoholi smakowych wynosi dziś 5,4 proc. Ankieta przeprowadzona przez KPMG na grupie 24 przedsiębiorstw pokazała, że będzie on obok whiskey i rumu najszybciej rosnącym obszarem rynku.

Polacy chcą i lubią delektować się mocnymi alkoholami. Zmienia się sposób spożywania alkoholu w Polsce. Wszystko to, co dzieje się na rynku, to, po co sięgają konsumenci, jakie alkohole wybierają i jak zmienia się sposób spożywania alkoholu, inspiruje nas do wprowadzania zmian opartych coraz bardziej na smaku, a nie na innych atrybutach mocnych alkoholi - wyjaśnia Diana Kopycka.

    • Nalewki wciąż popularne 

      [2015-12-11 22:50 5.172.234.*]

      Nalewki, które są na rynku, to w większości wódka zmieszana z sokiem, a więc nie mające wiele wspólnego z prawdziwymi nalewkami, których produkcja wygląda zupełnie inaczej. W takim razie w tej publikacji jest mowa o pseudo nalewkach, które mogą smakować, ale zamulają statystykę. Takim zafałszowanym produktem jest m.in. NALEWKA BABUNI, na etykiecie drobnym drukiem jest wyjaśnienie, że handlowa nazwa to tak naprawdę nie nalewka, a napój alkoholizowany.
      Bohdan Juchniewicz   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję