TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Wygrana turystki z Rainbow Tours

Data wysłania: 2004-12-24 10:59 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Po półtora roku sporów sądowych z biurem podróży, sąd przyznał rację pokrzywdzonej turystce.

Wyrok ten może być precedensem w tego typu procesach, gdyż do tej pory nawet gdy sądy przyznawały rację pokrzywdzonym turystom, to zazwyczaj dawały im tylko częściowe rekompensaty, wychodząc z założenia, że pokrzywdzony turysta i tak swoje wczasy miał.

Mimo, że niektóre części oferty zostały dotrzymane, jak np. transport do miejsca pobytu, to jednak krakowski sąd zdecydował, że biuro musi oddać całą sumę zapłaconą przez turystkę za nieudane wczasy, a było tego nie mało, bo ponad 8 tys. zł.

W 2002 roku Pani Zofia P. Wykupiła wczasy w 3-gwiazdkowym hotelu Palas na Sycyli. W katalogu biura podane było, że hotel ten leży przy piaszczystej plaży, że są tam klimatyzowane pokoje wyposażone w minibarek, basen oraz kort tenisowy. W ofercie znajdowała się także wiadomość o możliwości wzięcia udziału w wycieczce kolejką górską na Etnę.

Po przyjeździe na miejsce, Pani Zofia została jednak zaskoczona. Zamiast piaszczystej plaży była kamienista, klimatyzacja i owszem była ale działała tylko przez godzinę a wycieczki na Etnę nie było, gdyż kolejka górska była uszkodzona ponad dwa lata wcześniej przez wybuch wulkanu. Po tych niemiłych informacjach, turystką chciała od razu wracać do domu ale rezydent oświadczył jej, że najbliższy autokar przyjeżdża za tydzień, wiec musiała zostać.

Po powrocie Pani Zofia złożyła reklamację ale biuro stwierdziło, że nie jest ona w żaden sposób uzasadniona. W trosce o dobre imię i zadowolenie klienta zwróciło jej tylko 5% kosztów, za „pomyłkę drukarską” dotyczącą wycieczki na Etnę!

Pani Zofia twierdziła, że wszystkie niedociągnięcia ze strony biura i nierzetelne przedstawienie oferty wprowadziło ją w błąd, bo gdyby była ona inna, to nie kupiłaby tej wycieczki a niespełnione elementy programu przesądziły właśnie o kupnie tej a nie innej imprezy.

Racje przyznał dopiero sąd okręgowy, który stwierdził, że wskazane przez Panią Zofię braki w ofercie miały podstawowe znaczenie. Sędziowie orzekli, że niespełnienie tak wielu podstawowych części oferty, rozpatrywanych łącznie przesądziło o takim a nie innym wyroku.

Teraz biuro turystyczne Rainbow Tours musi oddać Pani Zofii pieniądze za wycieczkę, którą wykupiła oraz dodatkowo pokryć koszty procesu oraz adwokata.

    • Biura podróży = Władcy piorunów 

      [2004-12-24 10:59 999.999.999.*]

      Z artykułu wynika, że główną przyczyną zasądzenia odszkodowania od Rainbow Tours jest = piorun walnął w Etnę i Wielce Szanowna Turystka z Polski nie mogła się przejechać kolejką. W tym kraju (Najjaśniejsza Rzeczpospolita), gdzie nic nie działa, podstawowych praw obywatelskich nie można wyegzekwować (prawo do pracy, ochrona zdrowia, równość obywateli) - sąd ma czelność zasądzić wyrok za piorun na Etnie! Luuudzie Czy nie widzicie tej paranoi?!!!   odpowiedz »

      • 2 

        [2005-01-06 18:17 999.999.999.*]

        tyle że walnął dwa lata wcześniej, o czym biuro wiedziało (powinno wiedzieć)   odpowiedz »

      • Biura podróży = Władcy piorunów 

        [2010-05-13 10:44 178.36.180.*]

        Jaki piorun ? Walnął chyba w piszącego, który dodaje coś od siebie (pewnie 'sympatyk" biura .....)   odpowiedz »

      • Biura podróży = Władcy piorunów 

        [2010-05-15 22:17 83.24.145.*]

        Ja widzę tylko jedną paranoję - ciebie. Nie odróżniasz pioruna od oferty biura. Lecz się kolego.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję