Forum grupa: Transport
Kolej strzela sobie w stopę. Dwa razyData wysłania: 2015-10-12 09:52 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Jeśli jednak podróż pociągiem się wydłuży, a cena za nią wzrośnie, to wiele osób nie uzna za rozsądne wydawać dodatkowych np. 50-60zł, żeby być pół godziny wcześniej. Natomiast jak wiele osób przesiądzie się z TLK na Pendolino? To już zależy od ceny - dla wielu osób bilet kupiony za kilkadziesiąt złotych może okazać się dobrym uzasadnieniem do jazdy dużo tańszym autobusem. Uzupełnienie 13.10.2015: Ponieważ niektórzy czytelnicy nie dowierzali, że redaktorzy umieją sprawdzać ceny biletów, publikujemy sprawdzenie cen z 13.10.2015 (14:00) dla obu w/w dat na trasie Kraków-Warszawa: Strata części pasażerów, czy też zmuszenie części dotychczasowych klientów do szukania innego środka transportu zemszczą się długofalowo. Ludzie, którzy do tej pory uważali, że nie ma jak pociągiem (na tej trasie), zobaczą, że są rozsądne pod względem finansowym alternatywy. Mało ludzi zarabia powyżej kilkudziesięciu złotych na godzinę, żeby ignorować tak duże różnice w cenie. Drugim problemem, który spółki z rodziny PKP sobie zamierzają stworzyć, jest zlecenie przez PKP PLK utrzymania linii kolejowych zewnętrznym firmom. PAP podał, że prawdopodobnie jeszcze w tym roku zostaną rozpisane przetargi na 200 mln złotych. Ta informacja nabiera sensu w połączeniu z informacją, iż minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak chce jeszcze przed wyborami podpisać umowę utrzymania sieci z PKP PLK na 67 mld złotych (za okres 2016-2023). Oczywiście nie sposób z góry zapewnić, że wystąpią problemy, jednak po doświadczeniach drogowców, można oczekiwać, że prace będą prowadzone zgodnie z logiką "aby wytrzymało do końca kontraktu". Co więcej - w firmach podwykonawczych, w których zwykle w celu oszczędności zatrudnia się ludzi na zlecenia, a często tylko mała część zespołu ma wiedzę/doświadczenie, bo pozostali są osobami z przypadku, może dochodzić do większej liczby błędów. Począwszy od drobnych np. złego malowania, a skończywszy na poważnych np. niezauważenia uszkodzeń szyn, czy podkładów lub naruszeń bezpieczeństwa ruchu. W kolei i innych branżach mających własną specyfikę, własne rozwiązania techniczne, to ludzie z doświadczeniem są podstawą. Koszty obsługi i serwisu przez PKP PLK z pewnością w krótkim okresie spadną, jednak długofalowo jest to wątpliwe. Do tego dochodzi fakt, że zewnętrze firmy trzeba będzie kontrolować - to może spowodować, że choć spółka zaoszczędzi na obsłudze, to wyda nie małe środki na działalności administracyjno-kontrolno-przetargowe. Pojawi się także nowa wymówka - za wszelkie problemy na linii objętej zewnętrznym serwisem, będzie można obwinić firmę zewnętrzną.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyNowy przewoźnik zapowiada loty z Gdańska
Nowa gwarancja ubezpieczeniowa Itaki
Wizz Air likwiduje połączenie z mazurskiego lotniska
Listopadowe wzrosty na Lotnisku Chopina
Neckermann: szkolenia dla agentów przy śniadaniu
Ryanair zwiększy ilość lotów z Modlina
Czartery wracają na wrocławskie lotnisko
Szukam pewnego odbiorcy na papierosy, piwo i wódkę w okolicach Oslo
Orbis zbuduje nowy hotel w Szczecinie
Nowa odsłona Hotelu Diament Plaza
Sfinks Polska otwiera nowy lokal
Emerging Travel Group ma nowego przewodniczącego wykonawczego
Ryanair uruchomi nowe połączenie z Bydgoszczy