Jakie trendy czekają na hotelarzy w 2015 roku?
Data wysłania: 2015-10-08 20:47 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność z dnia 2015-01-20: Branża hotelarska to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki.
Jej zasadnicza siła napędowa to w głównej mierze podróże indywidualne i grupowe, ale także nowo powstające inwestycje, np. olbrzymie centra biznesowe. W najbliższym czasie szansę na przyciągnięcie gości będą miały tylko te hotele, które wyróżnią swoją ofertę na tle konkurencji. Jak klarują się trendy w branży na rok 2015. Jakie obiekty będą modne i czym będą się kierować przy wyborze hotelu jego potencjalni goście.
Ludzie coraz częściej podróżują, na rynku pojawiają się nowi tani przewoźnicy, a wyjazdy służbowe to już niemal codzienność. To zdecydowanie dobre wiadomości dla właścicieli hoteli, ale mimo to sprzedaż usług hotelowych, głównie przez lawinowo rosnącą konkurencję, staje się coraz większym wyzwaniem. Dzięki internetowi turyści mają łatwy dostęp do informacji, a co za tym idzie są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i chcą dopracowanej pod ich wymagania oferty. Aby przyciągnąć gości do hotelu warto sprecyzować ich oczekiwania i cel, dla którego zamierzają odwiedzić dany obiekt.
"W swojej ofercie mamy aktualnie cztery obiekty hotelowe i stale się rozwijamy. To pozwala nam na sprecyzowanie oferty pod wybraną grupę klientów. Yarden Aparthotel otrzymał w minionym roku certyfikat Hotel Przyjazny Rodzinie, natomiast Aparthotel Atelier przyciąga turystów biznesowych, przez wzgląd na swoją lokalizację i salę konferencyjną." - mówi Mateusz Stępień, Revenue Manager grupy Artery.
Coraz modniejsze są hotele rodzinne, które przeznaczają swoje usługi pod rodziny z małymi dziećmi. Co ciekawe, w opozycji powstają tak zwane "Hotele bez dzieci", które stanowią swoistą enklawę dla dorosłych i nie przyjmują osób poniżej 12 roku życia. Kierując ofertę do wybranej grupy klientów, należy liczyć się z tym, że gości może być mniej. Będą jednak oni lojalni i lepiej wyedukowani, a odpowiednio sprecyzowana oferta wygeneruje wyższe przychody, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów m.in. na reklamę.
Goście hotelowi przywiązują coraz większą wagę do wystroju wnętrz, a ich wymagania stale rosną. Dzisiaj to właśnie design hoteli wyróżnia je na tle innych. Podczas gdy nazwa i marka tracą na znaczeniu i mogą zostać niezapamiętane, jeżeli nie są poparte nawiązującym do nich wystrojem.
"Unikalną zaletą Aparthotelu Yarden jest piękny ogród, zlokalizowany na dziedzińcu dwóch XIX-wiecznych kamienic. Kolorystyka i wystrój pokoi nawiązują do tematyki ogrodów. Chcemy, by nasz hotel był kojarzony z wypoczynkiem w otoczeniu zieleni, pomimo tego, że znajduje się on w centrum obleganego przez turystów Krakowa." - mówi Paulina Murzańska, Manager Yarden ApartHotel w Krakowie.
Dla żądnych nowych wrażeń i doznań turystów ciekawym rozwiązaniem będzie mieszkanie w obiektach, które znajdują się w nietypowych lokalizacjach lub odznaczają się nietuzinkowym designem. Takich hoteli pojawia się na świecie coraz więcej, a doskonałym przykładem może być fiński Kakslauttanen Igloo Village, czyli hotel w całości wykonany z lodu lub podwodny Poseidon Undersea Resorts zlokalizowany na wyspie Fiji. Również w Polsce od jakiegoś czasu powstają niekonwencjonalne propozycje noclegu. Dla przykładu, w poznańskim BlowUp Hall 50 50 nie ma recepcji, a apartamenty nie są numerowane. Po przybyciu do hotelu goście dostają iPhone’y, które "prowadzą" ich pod właściwe drzwi.
Wybierając hotel goście kierują się wieloma czynnikami. Najważniejszym oczywiście jest cena i położenie, ale to nie wszystko. Niegdyś liczba gwiazdek była jednym z najważniejszych wyznaczników tego, jakich warunków i udogodnień klient może spodziewać się w wybranym przez siebie obiekcie. System gwiazdkowy nie jest jednak systemem uniwersalnym, bowiem w każdym kraju pod uwagę brane są inne kryteria wyróżniające hotelowe standardy. Obecnie wielu właścicieli nie decyduje się na kategoryzacje swoich obiektów - spowodowane jest to tym, że turyści coraz częściej zamiast liczbą gwiazdek kierują się recenzjami odwiedzających dostępnymi w sieci.
"Zanim potencjalni goście zdecydują się na wybór idealnego dla siebie miejsca wypoczynku, czytają dokładnie opinie na popularnych serwisach rezerwacyjnych. Dzięki temu mogą dowiedzieć się wielu rzeczy, których nie dowiedzieliby się znając jedynie liczbę gwiazdek. Na przykład czy personel jest pomocny lub czy w pokojach słychać hałas dochodzący z ulicy." - mówi Mateusz Stępień, Revenue Manager krakowskiej grupy hotelowej Artery.
Turyści planując wyjazd coraz więcej czasu spędzają ze smartfonem lub tabletem w ręce, często dokonują rezerwacji w drodze lub nawet będąc już w wybranym mieście. Do rozwoju sektora mobilnego przyczyniają się spadające ceny transmisji danych oraz rosnąca szybkość połączeń internetowych. Mobilne wersje stron hoteli oraz aplikacje turystyczne konsekwentnie zyskują na popularności. Z raportu Travel Flash 2014, opracowanego przez firmę Criteo wynika, że udział urządzeń mobilnych wykorzystywanych podczas planowania podróży, w porównaniu z rezerwacjami dokonywanymi na komputerach stacjonarnych, stale rośnie. Skok mobilnych rezerwacji obserwowany jest niemal w każdej kategorii. O ponad 21 procent wzrosła liczba rezerwacji hotelowych dokonywanych za pomocą smartfonów i tabletów, zaś największy wzrost, bo aż 30 procent w skali globalnej, zanotowano w przypadku rezerwacji domów letniskowych i apartamentów.
Social media to dzisiaj jeden z najpotężniejszych kanałów promocyjnych. Według badań Ipsos Open Thinking , na Facebooku i innych popularnych portalach społecznościowych spędzamy około 23 godziny tygodniowo, co daje branży hotelowej olbrzymie możliwości reklamowe. Pamiętajmy, że Facebook pozwala na dotarcie do wybranej grupy klientów z dopasowaną do ich preferencji ofertą. Wprowadzone niedawno ograniczenia zasięgu postów niesponsorowanych wymuszają na hotelarzach zwiększenie budżetu na reklamę - tak aby mogła ona dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. A to nie koniec możliwości, bo obecnie dzięki aplikacjom takim jak Upper Booking Engine lub Book now można rezerwować miejsce noclegowe bezpośrednio za pomocą Facebooka. Niezależnie od prowadzonej działalności, warto być obecnym w mediach społecznościowych i pozostawać w stałej interakcji z potencjalnymi klientami, a także monitorować działania konkurencji.
Kierowanie się opiniami internautów przed zakupem danego dobra czy usługi to bardzo silny trend. Zanim wybierzemy hotel, warto zapoznać się z opiniami jakimi cieszy się on w Internecie. Prognozuje się, że najlepszą rekomendacją w 2015 roku będą internetowe portale rezerwacyjne, a najczęściej wybierane będą te obiekty, które mają najwyższą ocenię wśród użytkowników sieci. Ma to też związek z rosnącą popularnością mobilnych aplikacji i systemów rezerwacyjnych, dlatego hotele powinny na bieżąco analizować zachowania użytkowników sieci, a rezerwacja mobilna powinna być standardem. Bez wątpienia dystrybucja treści w social mediach oraz inwestycja w ich jakość i dotarcie będzie w tym roku ważną częścią pełnej strategii promocyjnej hoteli. Podsumowując wychodzenie ponad utarte schematy, postawienie na świeżość i kreowanie nowych trendów to jeden z przepisów na sukces w nadchodzącym roku.
|