Europejskie linie lotnicze walczą o zmiany w UE
Data wysłania: 2015-06-18 11:24 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Największe europejskie linie lotnicze podjęły współprace i wspólnie będą zabiegać do władz Unii Europejskiej o pomoc w obniżeniu opłat lotniskowych i podatków.
Lufthansa, Air France-KLM, British Airways, Iberia, Ryanair i easyJet przedstawiły swoje postulaty na konferencji poświęconej unijnej strategii w lotnictwie 17 czerwca w Brukseli.Wcześniej przewoźnicy domagali się od Komisji Europejskiej obniżenia opłat za zapewnianie bezpieczeństwa, do zniesienia podatków od pasażerów, opłat za zanieczyszczanie środowiska i do zapewnień, że strajki kontrolerów ruchu powietrznego nie będą powodować tak dużych strat w ich działalności.
Violeta Bulc - Komisarz transportu UE przedstawi w tym tygodniu rozwiązanie, które ma zwiększyć konkurencyjność sektora lotniczego.
Pięciu największych przewoźników planuje także stworzenie nowego zrzeszenia linii lotniczych o nazwie Linie Lotnicze dla Europy. Inauguracyjne spotkanie grupy ma być poświęcone strategii ogólnej, a oficjalne powołanie nowej organizacji nastąpi później.
Duże linie lotnicze, które są członkami AEA zaczęły stanowczo przyznawać, że ta organizacja nie będzie w stanie podnieść się po ostatnich ucieczkach i twierdzą, że wzrasta potrzeba utworzenia silnego ciała przedstawicielskiego, w którym znajdą się wszyscy ważni gracze. Jeden z wariantów zakłada, że Niemcy, Francuzi i Holendrzy mieliby wystąpić z AEA, aby wejść do nowej organizacji.
Największym problemem do stworzenia nowego zrzeszenia będzie znalezienie wspólnych płaszczyzn i pokonanie podziałów. Dla przykładu Lufthansa i Air France-KLM mają odmienne od IAG stanowisko,w jaki sposób bronić się przed ekspansją linii znad Zatoki Perskiej. Kilka linii lotniczych nie godzi się na finansową pomoc udzielaną Ryanairowi przez lotniska w zamian za korzystanie z nich.
Sytuacja komplikuje się bardziej gdy weźmiemy pod uwagę mniejszych tradycyjnych przewoźników: PLL LOT, SAS, Finnaira, Air Baltic i TAP Portugal. Niektórzy z nich otrzymali w ostatnich latach pomoc zatwierdzoną w Brukseli, czemu sprzeciwiali się wielcy przewoźnicy i tanie linie jak Ryanair i easyJet.
Nie są znane szczegóły funkcjonowania nowej organizacji. Kto zostanie jej sekretarzem? Obserwatorzy twierdzą, że stanowisko to powinien objąć ktoś spoza kręgu największych przewoźników. Zrzeszenie prawdopodobnie będzie miało nazwę Airlines for Europe.
Czy powstanie nowe zrzeszenie linii lotniczych? [2015-06-18 11:24 80.52.137.*] Ze strony pasażera i biur podróży,a nawet finansów państw, linie lotnicze to "święte krowy" drenujące kieszenie podatników (dopłaty samorządowe i unijne do linii i zerowe stawki VAT!), oszukujące pasażerów (niezrealizowane, opóźnione przeloty i gehenna z odzyskiwaniem tylko nielicznych kwot, które linie powinny zwrócić, nie wspominając o odszkodowaniach), arogancja, lekceważenie i partnerów-agentów. Może o tym również nadmienić ?! odpowiedz »
|