TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Gastronomia

Telekom oferuje muzykę dla firm

Data wysłania: 2015-05-23 11:15 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Problemy przedsiębiorców, ale przede wszystkim pieniądze płynące do organizacji zbiorowego zarządzania zwracają uwagę coraz szerszego kręgu podmiotów. Także duże firmy łakomym okiem patrzą na setki milionów zbieranych przez OZZ z opłat od przedsiębiorców. Także sama oferta muzyki bez opłat jest coraz lepsza.

Teraz na rynek "muzyki bez opłat" weszła Netia z ofertą Muzyka dla Firm. Cena usługi to 79,90zł netto i obejmuje możliwość odtwarzania utworów muzycznych online z 10 playlist. Możliwe jest także domówienie urządzenia Set Top Box za ok. 1zł/m-c. Na infolinii Netii usługa proponowana jest obecnie tylko dla abonentów i na stały okres 24 miesięcy.

Wg. informacji producenta każdy z kanałów będzie obejmował około 250 utworów na licencjach Royalty Free. Kanały są podzielone wyraźnie pod kątem biznesu:

  1. Pop, Rock & Indie Pop, Rock, Indie Żywa, dynamiczna i optymistyczna muzyka. Wpisująca się w aktualne trendy, dopasowana do współczesnych konsumentów (raczej młodszych). Dobrze pasuje do sklepów odzieżowych, sklepów agd, salonów fryzjerskich, barów.
  2. Jazzy Smooth Jazz, Lounge Improwizacja, wolność, rytm. Nowoczesne, spokojniejsze i stonowane, ale nie usypiające brzmienia. Wyważone połączenie jazzu, lounge i chillout’u. Dobre dla punktów usługowych i nie tylko...
  3. Let’s go Shopping Pop, Rock Przyjemne, proste i żywe rytmy. Muzyka dopasowana do szerokiego grona odbiorców. Wprowadza w pozytywny nastrój zarówno klientów, jak i personel. Dopasowana do sklepów spożywczych (także tych większych) lub punktów gastronomicznych.
  4. Chill & Lounge Lounge, Chill, Chillhouse Wolniejsza, relaksująca, ale stylowa muzyka, pasująca do restauracji, modnych kawiarni czy sklepów odzieżowych.
  5. Let’s wait a while Smooth Jazz, Piano music Spokojna muzyka z klasą i na czasie. Wszędzie tam, gdzie ma być delikatnym tłem np. w poczekalniach, gabinetach lekarskich, kancelariach, punktach obsługowych (np. agenci ubezpieczeniowi), sklepach jubilerskich, czy salonach sprzedaży w których oczekuje się na obsługę.
  6. Dinner Music Smooth Jazz, Pop, Lounge Specjalnie dobrany mix lekkich gatunków pop, pop rock, lounge, jazz, chillout. Wprowadza poczucie komfortu i pewności siebie. Pasuje do restauracji i sklepów bez względu na branżę.
  7. Pop Music Pop Melodia, wokal, rytm to słowa kluczowe tego kanału (z mniejszym naciskiem na warstwę instrumentalną). To muzyka dla szerokiego grona odbiorców, wprowadzająca w pozytywny, energiczny nastrój. Ma uniwersalne zastosowanie.
  8. Groove & Fashion Bar grooves, Soul & Lounge House, NuJazz, Chillout Tzw. kanał modowy. Mieszanka stylów pasująca do sklepów odzieżowych, z akcesoriami modowymi, z kosmetykami czy z biżuterią.
  9. Relax & Meditation Odgłosy natury Muzyka relaksacyjna połączona z prawdziwymi odgłosami natury (dźwięki lasu, dźwięki oceanu); pasuje zarówno do salonów spa, jak i księgarni.
  10. Folk* Folk, Country, Indie, Pop Rock Muzyka typu folk z różnych krajów, ze znaczącą przewagą folku z krajów anglojęzycznych. Prosta forma, niewiele instrumentów: głównie gitara akustyczna i wokal. Dla chętnych.
    lub
    Special* mieszany Muzyka na konkretne okazje np. Boże Narodzenie lub związana ze specjalnymi wydarzeniami (układane ad hoc).

Sprzęt i muzykę dostarcza firma Make Sense Media.





Oferta Netii wydaje się być ciekawa, ale jej stała cena czyni ją mało atrakcyjną dla mniejszych firm - wystarczy bowiem wpisać w wyszukiwarce "radio bez zaiks", czy "muzyka dla firm bez opłat", aby odnaleźć wiele innych dedykowanych ofert o niższej cenie dla mniejszych firm. Są także całkowicie darmowe propozycje muzyczne dla firm np. radio.wolnemedia.net - dla firm kanały 2 i 9 są bezpłatne (choć mile widziana jest darowizna dla radia, aby mogło działać w modelu darmowym).

Teraz można śmiało powiedzieć, że OZZ się doigrały i fakt, iż duży gracz zwrócił uwagę na rynek muzyki bez licencji powinien stanowić jasne przesłanie dla tych organizacji, iż firmy uważają opłaty licencyjne za zbyt wysokie, żeby nie powiedzieć niewłaściwe lub zbędne (w końcu np. radio płaci OZZ).

Przy wyborze źródła muzyki dla firmy warto zwrócić uwagę na bezproblemowość działania, a także mieć jakieś źródło muzyki na wypadek braku internetu. Warto się przygotować na taką okoliczność, bowiem niewykluczone, że w przypadku większych awarii internetu, kontrolerzy OZZ odwiedzą znane im lokale bez licencji sprawdzając, czy np. ktoś puścił w nich zwykłego radia.

    • Muzyka bez opłat dla ZAiKS dla lokali 

      [2015-05-23 11:15 188.252.10.*]

      Zastanawiam się dlaczego nikt nie publikuje bilansów OZZ ?? Na co idą te wyłudzane opłaty? - bo mnie się wydaje że większa ich część jest konsumowana przez rozdęte struktury wewnętrzne. Do czyjej kieszeni trafia ta reszta?? Czy to nie jest przypadkiem sposób na życie jakiejś elity za nasze pieniądze???
      Jopek   odpowiedz »

    • Muzyka bez opłat dla ZAiKS dla lokali 

      [2015-05-25 09:14 185.5.99.*]

      Z ciekawości sprawdziłem te strony z muzyką wolną od opłat i wcale nie jest gorsza od tych pożal się Boże hitów, które serwują nam komercyjne radia. Może faktycznie warto się nad tym pochylić zamiast płacić haracz za wątpliwej jakości produkt?   odpowiedz »

      • Muzyka bez opłat dla ZAiKS dla lokali 

        [2015-05-28 12:30 78.133.229.*]

        Jest obecnie wiele firm oferujących muzykę zwolnioną z opłat do ZAiKS.. ja osobiście korzystam z http://SONIQA.pl ..   odpowiedz »

    • Muzyka bez opłat dla ZAiKS dla lokali 

      [2015-05-28 15:22 77.252.178.*]

      Nie rozwiązuje to problemów z telewizorami i odbiorem programów radiowych w pokojach hotelowych oraz telewizorów w miejscach publicznych. Oferty \'objeść\' są trochę ryzykowne - wystarczy, że poza programami informacyjnymi będzie możliwość odbioru czegoś innego i już się OZZ cieszy. Nawet, jeżeli odbiorniki są wynajęte, ktoś w końcu musi ponieść opłatę abonamentową, za reemisję i dla OZZ. Co do samej muzyki - pomysł i repertuar OK.   odpowiedz »

    • Muzyka bez opłat dla ZAiKS dla lokali 

      [2015-05-31 15:28 88.156.227.*]

      pozostaje jeszcze kwestia telewizji. Zaiks-owi też trzeba płacić za emisję TV. A i Poczta Polska i abonament radiowo-telewizyjny. Kwestia opłat za odbiór i emisję tV i odtwarzanie muzyki z radia jest kontrowersyjna ze względu na wysokość opłaty, ale przede wszystkim ze względu na wielokrotne ich nakładanie przez wiele instytucji. 8 różnych podmiotów ma uprawnienia do zbierania opłat + poczta polska zbiera jeszcze za abonament radiowo-telewizyjny, czyli 9 instytucji ma prawo nałożyć na przedsiębiorce opłaty za odtwarzanie muzyki i emisję TV. Chore? na pewno! nie mam wątpliwości.   odpowiedz »

      • Muzyka bez opłat dla ZAiKS dla lokali 

        [2015-07-14 23:57 79.186.114.*]

        ostatnio kupilem w muzyke do swojego lokalu w http://soniqa.pl
        i jestem zadowolony i nie place do tego zaiksu   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję