TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Baza turystyczna

Booking.com bez najniższej ceny

Data wysłania: 2015-04-28 09:59 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Rozstrzygnięcia urzędów antymonopolowych z Francji, Włoch i Szwecji zmusiły booking.com do zrezygnowania z zapisów, które gwarantowały najniższą cenę (rate parity). Niestety jest to zwycięstwo połowiczne.

W dalszym ciągu niepodważone są bowiem zapisy MFN (Most Favored Nation), które wymagają od hoteli do utrzymywania takich samych stawek i warunków na Booking.com jakie obiekty stosują na własnych stronach. W dobie mediów społecznościowych i porównywarek cen trudno na własnych stronach oferować wyższe ceny rezerwacji, więc de facto wszystko zostaje po staremu. Dopiero zakazanie lub rezygnacja z MFN sprawiłyby, iż hotele miałyby prawo realnie zarządzać cenami.

Co ważne zarówno ustalenia rate-parity, jak i MFN są łamane przez same OTA, które proponują, aby w ramach niejawnych ofert proponować lepsze ceny dla grup "wybrańców". Przykładem może być tu HRS z jego programem BUSINESS TARIFF





Także Booking.com ma swój program Genius





Zapisy rate-parity rozluźnią także inne systemy, jednak będzie to stopniowa droga. Obecnie w Niemczech gwarancja najniższej ceny została zakazana dla HRS, a Booking.com i Expedia otrzymały ostrzeżenia.

Hotelarzom na razie nie pozostaje nic innego jak konstruować inne oferty dla OTA, a inne do rezerwacji inną drogą i walczyć samodzielnie lub za pomocą organizacji branżowych o zakazanie umów, które sprawiają, że usługodawca de facto ma spętane ręce w ustalaniu cen własnych usług.

Z drugiej strony hotelarze powinni mieć na uwadze, że porównywarki cen jak i rosnąca sprawność klientów w posługiwaniu się internetem, czynią dla wielu grup różnicowanie cen ryzykownym procederem. O ile pracownik korporacji, za którego firma płaci, nie przejmie się różnicami w cenach, tak dla wielu klientów płacących z własnej kieszeni może bardzo źle zareagować na duże różnice cen w różnych kanałach sprzedaży.

    • Booking nie może żądać najniższej ceny 

      [2015-04-28 09:59 79.141.162.*]

      Od kiedy zaczęli kombinować wolę korzystać z BookApart, mam do nich większe zaufanie.   odpowiedz »

    • Booking nie może żądać najniższej ceny 

      [2015-04-28 12:08 83.26.101.*]

      Cóż.. buking zabija rynek BP tak jak kiedyś Hipermarkety zabiły rynek lokalny. Dziwi mnie tylko ochocze Polaków zabijanie własnej infrastruktury przez koncern z obcego państwa (nie płacący podatków u nas, nie zatrudniający u nas itp.. za to grabiący nasze portfele). Ale cóż.. może to nasza tradycja że lubimy kupować towary pod zagranicznym logo nie bacząc na to co i jak - A przy szumnie określając się patriotami !! :)   odpowiedz »

      • Booking nie może żądać najniższej ceny 

        [2015-04-28 12:43 178.43.159.*]

        Nie zgodzę się z tym wykańczaniem BP. Sam robię rezerwację przez booking, a nie przez BP gdyż jest mi tak wygodniej. Sprawdzam kiedy mam czas na to, a nie muszę dzwonić, czy iść do BP. Skoro mogę sam sobie wyszukać i zarezerwować ofertę, to czemu mam komuś za to płacić ekstra prowizję?
        Co lepiej zorganizowane biura wrzucają same na swoją stronę www wyszukiwarkę do rezerwacji hoteli i klienci sami mogą dokonywać rezerwacji, a prowizja i tak się zbiera.   odpowiedz »

      • Booking nie może żądać najniższej ceny 

        [2015-05-07 10:46 217.99.207.*]

        a mnie to nie dziwi ponieważ nasze rodzime serwisy żądają powyżej 30%prowizji a zagraniczne najwyżej 15%   odpowiedz »

        • Booking nie może żądać najniższej ceny 

          [2015-05-08 12:45 83.31.233.*]

          Palant. Jakie 30%. Chyba cie pogielo kolego.   odpowiedz »

    • Booking nie może żądać najniższej ceny 

      [2015-04-28 14:17 89.69.77.*]

      Najlepiej korzystać z polskich pośredników zagranicznych systemów, wówczas wilk jest syty i owca cała :) I część prowizji, podatki itd zostają w Polsce. Ja np korzystam od kilku lat z rezerwuje.pl i mam często dużo lepsze ceny niż na booking czy hrs mając jednocześnie do dyspozycji ich ofertę.   odpowiedz »

    • Booking nie może żądać najniższej ceny 

      [2015-04-30 14:24 83.12.172.*]

      W booking.com powinni przede wszystkim zatrudnić w końcu kompetentnych pracowników i nie utrudniać na każdym kroku życia hotelarzom. Nie wierzycie? Spróbujcie zmienić opis swojego obiektu na taki jaki Wam aktualnie pasuje (no wiecie, proste kopiuj/wklej) albo uzyskać kompetentną pomoc od ich partyline. Nie wspomnę już o skandalicznym systemie wykryto nowe urządzenie, aby się zalogować wpisz kod...portal jest jak najbardziej dobrym źródłem pozyskiwania klientów ale obsługa, intuicyjność i absolutnie sztywne reguły leżą i kwiczą od lat.   odpowiedz »

    • Booking nie może żądać najniższej ceny 

      [2015-04-30 14:24 83.12.172.*]

      W booking.com powinni przede wszystkim zatrudnić w końcu kompetentnych pracowników i nie utrudniać na każdym kroku życia hotelarzom. Nie wierzycie? Spróbujcie zmienić opis swojego obiektu na taki jaki Wam aktualnie pasuje (no wiecie, proste kopiuj/wklej) albo uzyskać kompetentną pomoc od ich partyline. Nie wspomnę już o skandalicznym systemie wykryto nowe urządzenie, aby się zalogować wpisz kod...portal jest jak najbardziej dobrym źródłem pozyskiwania klientów ale obsługa, intuicyjność i absolutnie sztywne reguły leżą i kwiczą od lat.   odpowiedz »

      • Booking nie może żądać najniższej ceny 

        [2015-05-01 12:31 178.37.2.*]

        Zanosi się też na nieudostępnianie kontaktu mailowego do gościa i przekierowanie całej komunikacji do extranetu booking. Oczywiście w imię ochrony danych i bezpieczeństwa hehehe. Amerykańskie obsesje...
        Bardzo wspomagają sprzedaż (czytaj: prowizję) wyskakujące okienka typu \'hotel taki-to-a-taki jest bliżej centrum\'. To też dla dobra gościa, który w ich mniemaniu nie wie czego chce.
        O kompetencji pracowników helpline nawet nie ma co mówić - mają procedury i odpowiedzi na pytania. Jeśli jest inny problem niż przewidziany w komputerze - nie ma odpowiedzi.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję