Kiedy najbardziej opłaca się kupować bilety?
Data wysłania: 2015-02-02 11:19 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Coraz więcej Polaków podróżuje samolotami. Kiedy warto zarezerwować bilety, aby zapłacić za nie jak najmniej?
Skyscanner sprawdził, kiedy najbardziej opłaca się kupować bilety na kierunkach popularnych wśród Polaków.
Najlepszy czas na tanie loty to narzędzie pomagające podróżującym ustalić, kiedy najlepiej zarezerwować bilety lotnicze, by zapłacić za nie jak najmniej. Wykorzystuje ono informacje zebrane przez firmę Skyscanner w ciągu trzech lat, w którym to czasie przeanalizowano dane dotyczące milionów zakupionych biletów lotniczych.
Z zebranych informacji dowiadujemy się, że podjęcie decyzji o rezerwacji biletu lotniczego w odpowiedniej chwili pozwala zaoszczędzić nawet 1/3 jego ceny. W przypadku Polski, optymalna chwila na dokonanie rezerwacji to siedem tygodni przed planowanym wylotem. Właśnie wtedy bilety są tańsze nawet o 16% w stosunku do ich średniej ceny. Jeśli natomiast zdecydujemy się zarezerwować bilet z dnia na dzień, musimy się liczyć z tym, że jego cena może być wyższa nawet o 60% od średniej.
Cena biletu jest także uzależniona od tego, w którym miesiącu zamierzamy podróżować. Z danych zebranych przez Skyscanner wynika, że chcąc zaoszczędzić, powinniśmy decydować się na wylot jesienią lub zimą. Najtańszym miesiącem w roku jest listopad. Wtedy to za bilety zapłacimy nawet o 18% mniej od ich średniej ceny.
Na tanie latanie mamy również szansę, gdy zdecydujemy się wylecieć w styczniu lub lutym (oszczędność ponad 10%) lub też w marcu (nieco poniżej 10%).
Na przeciwnym biegunie znalazły się miesiące wakacyjne. Jeśli zdecydujemy się wylecieć w lipcu bądź sierpniu, za bilety zapłacimy blisko 20% więcej, niż wynosi ich średnia cena.
Skyscanner udostępnił również informacje na temat cen biletów dla kierunków najbardziej popularnych wśród Polaków. Kiedy warto zdecydować się na wylot do Barcelony czy też na weekend w Londynie? Poniżej wskazane zostały miesiące, w których bilety do pięciu miast popularnych wśród Polaków są najtańsze, a kiedy najdroższe.
- Polska - Barcelona
Najtańszy miesiąc - listopad, bilety tańsze o 31,3% w stosunku do średniej ceny
Najdroższy miesiąc - sierpień, bilety droższe o 18,3% w stosunku do średniej ceny
Najlepiej rezerwować bilet 13 tygodni przed podróżą
- Polska - Lizbona
Najtańszy miesiąc - listopad, bilety tańsze o 16,7% w stosunku do średniej ceny
Najdroższy miesiąc - sierpień, bilety droższe o 11,6% w stosunku do średniej ceny
Najlepiej rezerwować bilet 20 tygodni przed podróżą
- Polska - Londyn
Najtańszy miesiąc - listopad, bilety tańsze o 26,4% w stosunku do średniej ceny
Najdroższy miesiąc - sierpień, bilety droższe o 36,7% w stosunku do średniej ceny
Najlepiej rezerwować bilet 7 tygodni przed podróżą
- Polska - Nowy Jork
Najtańszy miesiąc - luty, bilety tańsze o 14,9% w stosunku do średniej ceny
Najdroższy miesiąc - lipiec, bilety droższe o 30,7% w stosunku do średniej ceny
Najlepiej rezerwować bilet 20 tygodni przed podróżą
- Polska - Paryż
Najtańszy miesiąc - listopad, bilety tańsze o 25,9% w stosunku do średniej ceny
Najdroższy miesiąc - czerwiec, bilety droższe o 16,7% w stosunku do średniej ceny
Najlepiej rezerwować bilet 7 tygodni przed podróżą
Powyższe przykłady pokazują różnice w cenach biletów na kilku trasach popularnych wśród Polaków. Wyszukiwarka Skyscanner pozwala jednak z wyprzedzeniem znaleźć dowolne połączenie lotnicze na całym świecie a także ustawić alert cenowy i otrzymywać informacje o cenach dla interesujących nas lotów. Skyscanner pomaga również w znalezieniu najlepszych cen hoteli i ofert wynajmu samochodów.
Narzędzie "Najlepszy czas na tanie loty" dostępne jest na stronie internetowej Skyscanner.
"Zebrane przez nas informacje są przydatne dla osób, które planując podróż, chcą mądrze zarządzać swoim budżetem. Bazując na Big Data, nasze badania dowodzą, że rezerwowanie biletów z odpowiednim wyprzedzeniem pozwala znacznie obniżyć koszt wyjazdu. Największe oszczędności uzyskamy, gdy zdecydujemy się na podróż poza sezonem letnim. Możemy wtedy uniknąć tłumów, i zobaczyć słynne miejsca z innej perspektywy." - powiedziała Magdalena Greloff, marketing manager w firmie Skyscanner.
Nowe narzędzie Scyscanner [2015-02-02 11:19 159.205.47.*] bardzo ładnie napisana reklama firmy, ile kosztował ten sponsorowany artykuł? odpowiedz »
|