TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka krajowa

First Minute konkurencją dla Last Minute?

Data wysłania: 2015-02-02 09:54 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Polacy wciąż bardzo chętnie rezerwują wyjazdy na ostatnią chwilę, licząc na spore oszczędności.

Z tym przede wszystkim kojarzy się zakup pobytów przez internetowe biura podróży oraz różnego rodzaju portale rezerwacyjne Widać jednak, że coraz silniej przekonujemy się do rezerwowania noclegów ze sporym wyprzedzeniem - pakiety First Minute stają się coraz popularniejsze.

W odpowiedzi na to portal Travelist.pl zaczął przygotowywać swoje oferty przed hotelami, wcześniej przedstawiając swoim klubowiczom atrakcyjne propozycje w odpowiednich zakładkach tematycznych na stronie - mowa tu o Bożym Narodzeniu i Wielkanocy. Dane wskazują, że średnie "okno rezerwacyjne" rozciąga się w czasie - klienci coraz wcześniej rezerwują pobyty. To pokazuje, że klubowicze nie traktują już portalu jedynie jako sposobu na spontaniczną rezerwację, ale korzystają z jego usług także wybierając się na dłużej planowane wakacje.

W porównaniu z poprzednim rokiem, rok 2014 nie przyniósł znaczących zmian dotyczących kwot, jakie klubowicze są w stanie przeznaczyć na pobyt w hotelu. Wartą zauważenia kwestią jest jednak delikatny spadek cen za noc w hotelu - w roku 2013 roku wynosiły one średnio 308 złotych, natomiast w 2014 roku spadły do 293 złotych. Niższa jest także średnia wartość całej rezerwacji. Podczas gdy w roku 2013 roku wynosiła ona 1 228 złotych, w 2014 roku prawie o 90 złotych mniej.

Z czego wynikają te różnice? Eksperci klubu Travelist.pl wskazują, że jedną z przyczyn jest proces negocjowania coraz lepszych ofert hoteli dostępnych na portalu. Coraz dłuższy czas obecności na rynku sprawia, że pozycja klubu w branży jest coraz silniejsza i bardziej stabilna, a tym samym zachęca hotelarzy do szerszego angażowania się we współpracę, z korzyścią dla polskich turystów.





Najwięcej pieniędzy przeznaczamy na pobyt w hotelu w wakacje (w 2013 roku było to 1 747 złotych, a w 2014 roku - 1 679 złotych). Kolejnymi pod względem wielkości wydatków terminami są Boże Narodzenie i Wielkanoc, natomiast najmniej wydajemy na wyjazdy w trakcie długich weekendów. Tak zwana "sierpniówka" w 2014 roku kosztowała klubowiczów portalu przeciętnie 561 złotych.

Góry i morze - te regiony polski turysta lubi najbardziej. Analiza najchętniej wybieranych przez Polaków regionów nie zaskoczyła w porównaniu z zeszłym rokiem, jednak wartą zauważenia zmianą jest znaczący wzrost zainteresowania wyjazdami w góry, które powoli zaczynają dorównywać popularnością Bałtykowi. Góry coraz chętniej wybieramy je także w sezonach wiosennym i letnim. Znaczący spadek pod względem popularności odnotowały jeziora. Z analiz klubu wynika, że wybierając wyjazd w regiony Polski znane z jezior, turyści dużo częściej zwracają uwagę na standard hotelu i dostępną w nim infrastrukturę (co ciekawe, na przykład basen).

Najczęściej wybierane w 2014 roku hotele to te trzygwiazdkowe, co wynika z największej ilość tego typu obiektów w Polsce. Dużą grupę stanowią również hotele bez klasyfikacji w postaci gwiazdek, wśród których znajdują się zarówno małe pensjonaty, jak i bardziej luksusowe hotele. Liczba gwiazdek nie jest bowiem jedynym kryterium świadczącym o jakości - obiekty nieposiadające takiej klasyfikacji często mają standardy porównywalne z hotelami mającymi trzy czy cztery gwiazdki..

Jednym najciekawszych tegorocznych trendów jest rosnące zainteresowanie klubem travelowym wśród młodych rodzin z dziećmi. Udział tej grupy wzrósł z 16 proc. do 20 proc., a największy wzrost zaobserwowano w okresie wakacyjnym i w trakcie ferii zimowych. Patrząc na rosnącą liczbę rezerwacji dokonywanych przez tę grupę, można prognozować, że stanie się ona jedną z najliczniejszych wśród klientów. Klub udostępnia rodzinom z dziećmi możliwość rezerwacji pobytów z dostawkami. Niemowlęta zwykle sypiają z rodzicami w jednym łóżku, ale w wielu hotelach istnieje możliwość dokupienia dla nich specjalnego łóżeczka.





Jak widać na powyższym wykresie, udział rezerwacji z dostawkami rósł zwłaszcza w okresie wakacyjnym, a także, co ciekawe, w czasie długiego weekendu listopadowego. Na wysokim poziomie utrzymał się podczas Świąt Bożego Narodzenia, a więc w czasie, w którym szczególnie często wyjeżdżamy do hotelu całymi rodzinami. Zarówno podczas wakacji, jak i Świąt Bożego Narodzenia dzieci i ich potrzeby odgrywają znaczącą rolę w procesie decyzyjnym dotyczącym miejsca wyjazdu.

Mając dostęp do szerokiej bazy hoteli położonych w różnych regionach Polski, Travelist.pl stworzył listy Top 10 najchętniej wybieranych hoteli i miejscowości. Dzięki danym z 2013 roku i 2014 roku jesteśmy w stanie porównać czy i w jaki sposób zmieniają się wyjazdowe cele Polaków.





Okazuje się, że zarówno w 2013 jak i w 2014 roku hotele numer jeden to te znajdujące się nad Bałtykiem, oba mające w ofercie dodatkowe usługi w postaci SPA (Baltic Plaza Hotel Medi Spa w Kołobrzegu oraz Baltic Cliff Spa&Wellness w Niechorzu). Kolejne miejsca w 2014 roku należą do ośrodków położonych na południu Polski (Czarny Potok Resort & SPA w Beskidach, Hotelu Arłamów położonego w Bieszczadach oraz Dwa Potoki w Karkonoszach), co potwierdza wspomniane wcześniej rosnące zainteresowanie wyjazdami do górskich kurortów turystycznych.

W przypadku najbardziej popularnych miejscowości, już drugi rok bezkonkurencyjny okazuje się Kołobrzeg. W 2014 roku o kilka oczek w porównaniu do poprzedniego roku skoczyła Ustka, stając się miejscowością numer dwa pod względem popularności. W tym roku klubowicze polubili także hotele w Karpaczu i Krynicy Zdroju, za którymi to znalazło się nawet Zakopane.

Długoterminowe planowanie nabiera znaczenia wśród naszych rodaków - przynajmniej w kwestiach związanych z turystyką. First Minute powoli zaczyna stanowić konkurencję dla Last Minute. To wymusza na branży hotelarskiej możliwie najwcześniejsze przygotowywanie ofert na popularne wyjazdowo terminy w roku.

Propozycje na Wielkanoc, majówkę czy wakacje są już teraz dostępne na stronie klubu, w odpowiednich kategoriach tematycznych. Dzięki temu klubowicze mogą zarezerwować ciekawy wyjazd zanim inni zaczną o tym myśleć. Rodziny z dziećmi w sposób naturalny stały się ważną grupą użytkowników portalu, nie dziwi więc, że klub zamierza proponować im oferty skrojone na miarę. Pobyty z dostawkami, odpowiednia dla dzieci infrastruktura i dopasowana do ich potrzeb oferta hoteli to elementy, które klub zamierza rozwijać w 2015 roku. Kolejnym istotnym krokiem jest koncentracja na ofertach hoteli zlokalizowanych w górach i nad Bałtykiem - Polacy te regiony kraju lubią najbardziej, w serwisie znajdą więc w 2015 roku jeszcze większy wybór znajdujących się w nich ośrodków. Rozwój klubu na rynkach zagranicznych będzie obecnie dokonywał się głównie poprzez oferty wyjazdów do popularnych europejskich miast.

Każda okazja do wyjazdu jest dobra! Okazuje się, że coraz popularniejsze stają się wyjazdy do hoteli na wypoczynek weekendowy. Terminy takie jak Wielkanoc, Boże Narodzenie czy nawet Halloween to dla Polaków coraz częstsze preteksty, by odpocząć poza miejscem zamieszkania. Podążając za tym trendem, branża coraz częściej przygotowuje oferty skrojone na te właśnie okazje.

Konkurencja na rynku hoteli rośnie, a w konsekwencji ceny ofert hotelowych spadają. Najnowszy raport KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce" prognozuje wzrost w obszarze luksusowych hoteli i SPA, zapowiada także wejście na nasz rynek nowych marek. Analizy portalu pokrywają się z prognozami raportu - zainteresowanie luksusowymi usługami hotelarskimi jest coraz większe.

Polska wciąż ma najtańsze usługi hotelowe w Europie, a poziom życia naszych rodaków sukcesywnie rośnie - coraz więcej z nas może pozwolić sobie na wyjazd do luksusowego hotelu. Potrzeba luksusu wiąże się z rosnącymi wymaganiami gości hotelowych. Poszukują SPA & Wellness, odpowiedniego zaplecza dla dzieci w postaci nie tylko infrastruktury ale i interesujących zajęć dodatkowych.

Rosnący rynek usług hotelarskich sprawia, że hotelarze muszą nieustannie podnosić jakość swoich usług, jak również poszukiwać nowych sposobów na pozyskiwanie klientów.

    • Raport roczny Travelist 

      [2015-02-02 09:54 80.52.226.*]

      nonsens, Alfa Star nie zna pojęcia- first minute!
      własnie wróciłam z takiego urlopu- nigdy więcej!!!!   odpowiedz »

    • Raport roczny Travelist 

      [2015-02-05 14:39 176.111.24.*]

      Podnoszenie jakości usług jest oczywistą oczywistością, jak mawiał pewien klasyk, ale w dobie , kiedy dobrze wyposażone obiekty 4* sprzedają ofertę za pół ceny, rzadziej za 75%, to wydaje się niemożliwe. Jeśli w ramach zachęty 10% oferty sprzedaje się po promocyjnych cenach to wszystko w porządku. Ale jeśli cała oferta idzie za pół ceny to o rozwoju nie ma mowy. Gdyby inwestorzy wiedzieli, że będą zmuszeni sprzedawać dwójkę za 179zł w ofercie HB z basenem i nawet znikomym SPA to pewnie nie budowałby takiego hotelu. Zdrowa cena takiej usługi to kwota 320 w górę. Przy sprzedaży oferty takiej za 179zł to masakra. Może to cieszyć klientów, bo i Ich punktu widzenia jest OK. Ale hotelarz się wykrwawi, obniży poziom usług, musi szukać oszczędności, najczęściej to odbija się na personelu. Runek przez te masowe rabaty został zdewastowany na długie lata.
      H3*   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję