Polska ma poważny deficyt wykwalifikowanych kierowców
Data wysłania: 2008-05-30 21:07 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Polska branża przewoźników stale odczuwa brak kierowców. W Polsce brakuje wykwalifikowanych kierowców, bo zlikwidowano system kształcenia kierowców, nie zastępując go innym - powiedział przewodniczący Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) Jan Buczek. Ponadto masa kierowców wyjechała do pracy za granicę.
Nasze państwo powinno teraz uruchomić jak najszybciej system szkolenia kierowców. Dzięki temu z jednej strony dostarczy wykwalifikowanych pracowników do transportu, a z drugiej da możliwość zatrudnienia młodym ludziom w naszym kraju - dodał Buczek.
Zdaniem eksperta z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Janusza Piechocińskiego organizatorzy wyjazdów powinni wyciągnąć wnioski z ostatnich wypadków autokarów.
Dane ZMPD, mówią, że w 2006 roku było w Polsce zarejestrowanych 83,5 tys. autobusów. Kierujący autobusami są sprawcami około 1% ogółu wypadków drogowych i około 1,5% wypadków spowodowanych w ogóle przez kierowców (w 2006 r. było 550 takich wypadków).
Latem 2007 roku doszło do dwóch głośnych wypadków autokarów wiozących polskich turystów. Do jednego z nich doszło 22 lipca w godzinach we francuskich Alpach, kiedy to autokar uderzył na zakręcie w barierkę i stoczył się kilkadziesiąt metrów w dolinę rzeki. Podróżowało nim po 50 osób - 47 pielgrzymów, dwóch kierowców i pilotka. 8 sierpnia doszło do wypadku polskiego autokaru w północnej Francji. Autokarem podróżowało 47 pasażerów i dwóch kierowców, zginęły trzy osoby.
Jak informuje resort transportu, rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami jest w końcowej fazie prac podkomisji Komisji Infrastruktury Sejmu. Projekt ten zakłada m.in. uzyskanie prawa jazdy kategorii C w wieku 21 lat, a kategorii D w 24 lat, brak możliwości wykonywania zawodu kierowcy przez okres pierwszych 7 miesięcy od dnia uzyskania po raz pierwszy prawa jazdy, które byłoby wydawane na okres maksimum 5 lat, a jego przedłużenie byłoby możliwe na podstawie badań lekarskich, psychologicznych oraz na podstawie ukończenia kursu okresowego.
Problemy z kierowcami autokarów [2008-05-30 21:07 83.4.249.*] Można przytoczyć przysłowie..miał pretense garbaty do Świata,że ma dzieci proste. Po 90 roku dzika pogoń za zyskiem spowodowała,ze liczy się tylko pieniądz .Spowodowało to że polikwidowano Zasadnicze Szkoły Samochodowe i Technika polikwidowano.W ich miejsce powstały modne kierunki , Zarządzanie ,Marketing,i wiele takich ,które "produkowały" rzesze młodzierzy ,która diś ma problemy ze znalezieniem pracy w wyuczonym zawodzie. A kierowców ??? bo każada następna Władza , myślała , ze kierowca to nie ZAWÓD , tylko umiejętność ,którą można posiąść na paro tygodniowym kursie Prawa Jazdy . I teraz mamy jak mamy. Nie ma Zawodowych kierowcó . Dawono temu to wykrakałęm. W innych dziedzinach Gospodarki jest podobnie , nie ma Górników,Hutników ,bo zlikwidowano Szkoły : Gónicze, Hutnicze Mechaniczne itd.W tym co jest "produkuje" się namiastkę PRACOWNIKÓ , którzy mają zastąpić nas obecnych 40-50 latków , któzy właśnie tak zdobywaliśmy FACH i wykształcenie . Zaczynająć od Zawodówki ,przez Technikum aż po Studia . Nie da się z łapanki zrobić z nikogo Zawodowca , Trzeba minmum 3 lata nauki żeby byc ZAWODOWYM KIEROWCĄ , Te pomysły opisane w powyższym artykule to nic innego co już kiedyś było z Komuny - i komu to przeszkadzało - tak byśmy dziś byli potęgą w Kształceniu Kierowcó TIRó Autobusó na całą UE. odpowiedz »
|