TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Kolej niemiecka krytykuje PKP

Data wysłania: 2008-05-30 18:24 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Zarząd PKP jest "nieprzyjemnie zaskoczony" krytyką ze strony kolei niemieckich, Deutsche Bahn - powiedział w środę Michał Wrzosek, rzecznik PKP. Dzień wcześniej niemieckie koleje powiadomiły o uruchomieniu połączenia kolejowo-promowego z Obwodem Kaliningradzkim, przy czym nie mogły dość do porozumienia z polskimi kolejami.

O nowym połączeniu z Sassnitz w Niemczech do rosyjskiego Bałtyjska mającym ruszyć od 5 grudnia napisał we wtorek dziennik "Berliner Morgenpost". Spółka Railion Deutschland AG i rosyjska kolej RDZ w połowie listopada zawarły umowę dotyczącą tego połączenia. Zgodnie z umową promy omijać będą Polskę i kraje bałtyckie.

Niemiecka gazeta twierdzi, że polska sieć kolejowa jest przeciążona, a "stosunki między koncernami i urzędami kolejowymi obu krajów (Polski i Niemiec) już dawno sięgnęły dna".

Rzecznik PKP, Michał Wrzosek powiedział w środę, że PKP nie ocenia tak negatywnie współpracy z Deutsche Bahn. - Rozmawiamy na temat różnych form współpracy i jest ona prowadzona na wielu polach, np. trwają rozmowy na temat przewozu pasażerów. My tak krytycznie nie odnosimy się do tej współpracy - dodał.

Hans-Dieter Strandt, odpowiedzialny w Stinnes - spółce Deutsche Bahn - za kontakty z Rosją, powiedział niemieckiej gazecie, że pociąg jadący przez Polskę potrzebuje 6 dni, by pokonać trasę z Berlina do Moskwy, a do Petersburga - 7 dni. Według niego - Polskie koleje państwowe PKP, które są ociężałe, a współpraca z nimi często nie sprawia żadnej przyjemności. - Uważa on także, że aby dopłynąć z Sassnitz do Bałtyjska prom potrzebuje 36 godzin.

Dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, Adrian Furgalski jest zdania, że zapowiedź uruchomienia nowego połączenia kolejowo- promowego przez koleje rosyjskie i niemieckie ma charakter polityczny.

- Jeśli chodzi o współpracę niemiecko-rosyjską, to ważne są pieniądze, ale najważniejsze jest, iż rozwija się ona na skutek poparcia na bardzo wysokim szczeblu. Tak jak w przypadku inwestycji związanych z energetyką i gazownictwem, odbywa się to ponad głowami Polaków - powiedział PAP Furgalski. Jego zdaniem Polska wykazuje zbyt małą aktywność dotyczącą inwestycji w infrastrukturę kolejową i rozbudowę usług transportowych.

Według analityka takie postępowanie zachodnich przewoźników potwierdza, że chcą one po otwarciu polskiego rynku przewozów kolejowych 1 stycznia 2007 - prowadzić tutaj interesy, nie patrząc na PKP- mówi analityk zachodnich dodaje, zamiast wysyłać uspokajające komunikaty o gotowości do konkurencji, trzeba wmontować polską kolej w strukturę przewozów unijnych.

    • Deutsche Bahn nie może dogadać sie z PKP 

      [2008-05-30 18:24 213.89.173.*]

      Tylko 6 dni?
      To PKP juz sie tak rozwinela?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję