Pomorze chce przyciągnąć turystów bursztynem
Data wysłania: 2014-10-15 10:24 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna realizuje działania wzmacniające wizerunek Gdańska i regionu jako Światowej Stolicy Bursztynu.
700 tysięcy złotych - na taką kwotę podpisana została umowa na dofinansowanie projektu "Pomorski Szlak Bursztynowy - kampania promocyjna dziedzictwa bursztynowego jako wielopłaszczyznowej oferty turystycznej". Przyznane jeszcze w ramach RPO 2007-2013 środki pozwalają na realizację szeregu działań marketingowych ukierunkowanych na wyeksponowanie turystycznego potencjału bursztynu. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji pozwoli również na pokazanie nowoczesnego wizerunku bursztynu w jubilerstwie czy formach użytkowych oraz dotarcie z ofertą m.in. do osób młodych.
W ramach projektu, którego realizacja potrwa do końca listopada br., przeprowadzanych jest szereg działań wzmacniających wizerunek bursztynu jako atrakcyjnego produktu, w oparciu o który budować można ofertę turystyczną regionu. W tej chwili trwa wykonanie drugiego etapu oznakowania autostrady A1 bursztynowymi pylonami informacyjnymi, zaktualizowany i wydany w trzech językach zostanie również przewodnik bursztynowe inspiracje.
"Obecnie ma miejsce najciekawszy etap zintegrowanej kampanii komunikacyjnej, która przede wszystkim ma odświeżyć wizerunek nie tylko samego bursztynu ale również całego regionu pomorskiego, który w kraju wciąż silnie utożsamiany jest z sezonową ofertą letnią" - informuje Marta Chełkowska, prezes PROT.
Dzięki podjętej współpracy z liderami opinii, dziennikarzami, blogerami i vlogerami w ostatnich tygodniach ukazało się szereg komunikatów skierowanych do różnych grup odbiorców. Przeprowadzone zostały m.in. konkursy na wybranych blogach o tematyce lifestylowej, podróżniczej, kulturalnej, odbyła się też jedna z dwóch tematycznych podróży studyjnych dla redaktorów z mediów tradycyjnych i elektronicznych. Powstające na bieżąco relacje śledzone i komentowane są przez tysiące użytkowników mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest. Planowane są kolejne publikacje tworzone w oparciu o dedykowane materiały prasowe i relacje z wizyt.
"Efektem prac w projekcie jest również spot promocyjny ukazujący najciekawsze miejsca i produkty turystyczne powiązane z tematyką bursztynu materiał w wersji krótszej przez trzy miesiące emitowany jest mi.n. na monitorach kolejki SKM, dłuższa wersja dostępna jest na kanale PROT w serwisie Youtube, wszystkich zainteresowanych zapraszamy do rozpowszechniania materiału i wykorzystywania w swoich działaniach promocyjnych" - zachęca Łukasz Magrian z biura PROT.
Poniżej można zobaczyć spot promocyjny Pomorskiego Szlaku Bursztynowego.
Pomorski Szlak Bursztynowy przyciągnie turystów? [2014-10-15 10:24 31.61.140.*] Życzliwa rada dla Pomorskiej ROT:
Mniej szumnych deklaracji, a więcej pracy od podstaw. odpowiedz »
|