Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Forum grupa: Transport
Nieświadomi pasażerowie dają zarobić liniom lotniczymData wysłania: 2014-08-25 12:28 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Z czego wynika tak mały odsetek osób składających reklamacje? Zdaniem Tomasza Kolaszyńskiego, country managera AirHelp Polska, powodem jest głównie nieznajomość europejskiej dyrektywy. "Podstawową przyczyną jest brak znajomości przepisu obowiązującego w całej Europie i to już od 10 lat. Unia Europejska wydaje mnóstwo podobnych dyrektyw, ale nigdy nie zajmuje się ich promowaniem. Linie lotnicze z założenia milczą o jej zapisach, bo przecież każde zgłoszenie się pasażera po rekompensatę za niezrealizowaną z winy przewoźnika usługę to uszczuplenie ich zarobków. Inną, równie ważną sprawą jest nasz konsumencki strach przed wszczynaniem procedury prawnej z tak ogromnymi firmami jakimi są linie lotnicze. W rzeczywistości niewiele spraw trafia na wokandę i salę sądową." - wyjaśnił. Sąd Najwyższy nie sprecyzował dokładnie jak długi czas mają pasażerowie na wystąpienie o odszkodowanie. Dopóki kwestia ta nie zostanie rozstrzygnięta, najlepiej wystąpić z pozwem w terminie rocznym. Wtedy sąd nie będzie miał wątpliwości i poszkodowani mogą szybciej odzyskać pieniądze. Ciekawą kwestia jest również to, że duża część europejskich pasażerów to osoby podróżujące służbowo. W przypadku trudności z wylotem to właśnie firmy i inne korporacje powinny dążyć do wypłaty odszkodowania. Jak widać, tak się jednak nie dzieje. Czy w związku z tym na rekompensacie trudności związanych z podróżą. Przeciętna wartość odszkodowania to 450 euro. Według przepisów UE maksymalna zwrotna może sięgać 600 euro. Cała dyrektywa dotyczy również lotów czarterowych. W związku z tym klienci biur podróży również mogą starać się o wypłatę należności związanej z opóźnieniem lotu. A tych ostatnimi czasy nie brakuje. Pracownicy agencji turystycznych mogliby naprowadzać klientów na odpowiednie tory w dochodzeniu swoich praw. "Dla agentów to przede wszystkim komplementarne poszerzenie świadczonych usług, co doskonale wpływa na wizerunkowe i biznesowe postrzeganie klientów. Klient, który dostrzega troskę swojego agenta o każdą jego podróżniczą sytuację - nie tylko szybkie sprzedanie biletu czy oferty turystycznej, ale także to co może przydarzyć nam się w trakcie realizacji danej usługi - chętniej wraca na kolejne zakupy, bo ufa swojemu sprzedawcy. Inny aspekt to dywersyfikacja źródeł dochodu. To bardzo ważne w trudnych dla rynku agencyjnego czasach. AirHelp po dokonaniu weryfikacji nawiązuje współpracę z wybranymi agentami na zasadzie oferując system prowizyjny. Połączenie wzrostu zaufania do marki z dodatkowym źródłem dochodu." - dodał Kolaszyński. AirHelp Polska oszacował wartość tylko polskiego rynku kwalifikującego się do uzyskania rekompensat na 945 mln złotych! Przykładowe statystyki z pięciu największych lotnisk w Polsce wyglądają następująco:
Poniżej znajduje się Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91. Możesz także pobrać plik: turinfo_20140822_rozp261-2004.pdf
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyPolki wybrały linię lotniczą przyjazną kobiecie-podróżniczce
Odszkodowanie za zgubiony bagaż
Zabranie dziecka za granice wiąże się z załatwieniem wielu formalności
Puby będą promować Łódź w Anglii
Linie lotnicze walczą miedzy sobą o pilotów
Młodzi i świetnie wyszkoleni kelnerzy wyjeżdżają na Zachód
Nord Express na trasie autobusowej Słupsk - Ustka
POT gościła Ministra Turystyki Francji
Ryanair powiększa flotę o 70 samolotów
Egipt najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów?
Wreszcie ruszył remont linii kolejowej z Warszawy do Gdyni
Nowy terminal w Gdańsku dopiero w 2012 roku
Będzie terminal do odpraw autobusów w Krościenku
Linie lotnicze Direct Fly już nie wrócą
TPN zamknie niektóre trasy turystyczne w Tatrach?
Łódź: Louvre Hotels otwiera ósmy w Polsce hotel Campanile
Rosnące ceny ropy spowodują podwyżki cen biletów lotniczych?
Inspektorzy zatrzymali niemieckie autokary
Przeloty non stop z Berlina na Florydę, czyli szansa na wakacje na Florydzie
Oficjalnie potwierdzono termin i trasę papieskiej pielgrzymki
Certyfikat Kompetencji zawodowych - Testy !