Hotel jednak zapłaci pracownikom
Data wysłania: 2014-08-20 11:20 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Niedawno zwracaliśmy uwagę na przedstawiony przez Radio TOK FM konflikt władz hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw Centre z jedną z agencji pracy tymczasowej.
O całej sprawie można przeczytać w aktualności Hotel nie zapłaci pracownikom?
Jak się okazuje sprawa ma ciąg dalszy. Jak informuje Radio TOK FM, podjęte negocjacje przyniosły rezultaty i pracownicy dostaną należne pieniądze. "Negocjacje były prowadzone przez ostatnie tygodnie. Dogadaliśmy właściwie wszystkie elementy dotyczące kwot i terminów zapłaty. Jedyną niewiadomą była kwestia dalszej zapłaty przez AG+ pieniędzy jej pracownikom czy osobom zatrudnionym na podstawie umów cywilnych. Chcemy mieć dowody na to, iż te pieniądze zostały wypłacone w odpowiednim zakresie pracownikom czy podwykonawcom AG+" - mówi, cytowany przez TOK FM adwokat hotelu Jakub Mianowski. Szczegóły na stronie www.tokfm.pl
Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko hotelu w tej sprawie, publikujemy je poniżej.
"DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw nawiązał współpracę z agencją pracy tymczasowej AG+ w maju tego roku. Przedmiotem umowy było zatrudnienie za pośrednictwem agencji pracowników, którzy zgodnie z zawartą umową mieli posiadać odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i odbyć szkolenia prowadzone przez agencję AG+. Zgodnie z umową, agencja AG+ na własny koszt miała również wyposażyć wszystkich pracowników w odpowiednie uniformy.
Warunkiem koniecznym do podpisania przez hotel umowy było spełnienie przez agencję AG+ wymogu o zatrudnieniu pracowników na podstawie umowy o pracę. Agencja AG+ nie spełniła tego kluczowego warunku, zatrudniając pracowników na podstawie umów cywilnoprawnych. Co więcej, agencja AG+ oddelegowała pracowników nie posiadających odpowiedniego przeszkolenia i nie wyposażyła ich we wspomniane w umowie uniformy. W rezultacie pracownicy musieli nabyć je za własne pieniądze. Na tych podstawach hotel wypowiedział umowę agencji AG+ w trybie natychmiastowym.
DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw zwraca uwagę na wysoką jakość serwisu we wszystkich obszarach operacyjnych hotelu. Zgodnie z powszechnie przyjętą praktyką w branży hotelowej, outsourcing usług jest istotną częścią tego modelu biznesowego. Agencja AG+ jako firma outsourcingowa, była podmiotem umów cywilnoprawnych podpisywanych z pracownikami. W związku z tym, wszelkie kwestie związane z kodeksem pracy, również czas pracy i tryb zmian, powinny być egzekwowane przez agencję AG+.
Pomimo niedotrzymania warunków umowy, hotel chciał rozliczyć się z agencja AG+ z tytułu świadczonych usług i zaproponował zapłatę około 75% kwoty oraz od kilku tygodni prowadził negocjacje mające na celu ustalenie wysokości kwot i terminów dokonania płatności. Kierując się dobrem pracowników, hotel DoubleTree by Hilton zażądał od agencji AG+ podpisanie zobowiązania, że otrzymane od hotelu pieniądze zostaną wypłacone osobom, które wykonywały pracę w ramach umów cywilnoprawnych.
Po długich negocjacjach agencja i hotel podpisały w poniedziałek 18 sierpnia 2014 r. odpowiednie porozumienie gwarantujące, że agencja AG+ wypłaci pracownikom pieniądze. W porozumieniu kończącym spór jest klauzula mówiąca o tym, że otrzymana kwota będzie w szczególności przeznaczona na wypłatę zobowiązań wobec pracowników, których agencja AG+ przysłała do hotelu."
Hotel zapłaci pracownikom [2014-08-20 11:20 80.52.137.*] amerykański styl zarządzania. Hotel sam nie płacąc należnych kwot, koncentruje się na "długich negocjacjach" dotyczących powinności innych podmiotów. Wchodzi w kwestie jakie podwykonawcy mają podpisywać umowy ?! i ostatecznie proponuje 75% !!! To jest majstersztyk złodziejstwa ! odpowiedz »
|