Agencie, uważaj na promocje
Data wysłania: 2014-08-08 13:45 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Ogłaszane przez touroperatorów promocje mają za zadanie zachęcić jak największą ilość klientów do wyjazdu. Czasem jednak potrafią utrudnić życie agentom.
Tak się stało w przypadku oferowanej przez Ecco Holiday promocji "Mega Happy Hour". Promocja polegała na tym, że przez wybrane 3 godziny w ciągu dnia wyjazdy z oznaczonej specjalnym kodem oferty były sprzedawane po obniżonych cenach (i z niższą prowizją). Otrzymaliśmy maila od jednego z agentów, który był mocno niezadowolony z powodu warunków prowizyjnych przy rezerwacji promocyjnego wyjazdu. "Agent sprzedający w/w ofertę otrzymywał wynagrodzenie 50 zł brutto za osobę z rezerwacji. Niezależnie od kwoty rezerwacji oraz poleconych dodatkowych opcji np. ubezpieczeń, itp. Na rękę po opłaceniu podatku VAT i dochodowego to jakieś 35zł. Osobiście dokonałem takiej rezerwacji w systemie Merlin X na kwotę prawie 15 tys złotych. Nie zwróciłem uwagi na kod oferty. Moje zdziwienie nastąpiło kiedy sprawdziłem wynagrodzenie. Kwota z całej rezerwacji na rękę po opłaceniu podatków to niecałe 300zł. To stanowi około 2 procent od wartości sprzedaży. W pierwszej chwili sądziłem, że to żart. Jednak po rozmowie z konsultantką żart zmienił się w żenujący fakt. Co bardzo ciekawe. Cena w standardowej opcji była większa na całej rezerwacji o 200zł na pokoju. Przedsiębiorcy, którzy pracują w branży turystycznej jako agencji zdają sobie sprawę jakie koszty utrzymania są na rynku. Z pewnością 35zł nie wystarczy by zrobić podstawowe opłaty biura. Po złożonym zażaleniu na gniota prowizyjnego, otrzymałem odpowiedź, że zostałem poinformowany, że w przypadku takich promocji należy mi się takie wynagrodzenie. W uzasadnieniu - Ecco jest bardzo przykro, że nie znam kodu MHH i takie wynagrodzenie mi się należy. Faktycznie 10.07.2014 Ecco wysłało komunikat o pseudo promocji uderzającej w agentów." - pisze agent.
Koordynator Projektów Public Relations w Ecco Holiday, Aleksandra Olechnowicz odpiera zarzuty. "Informacja na temat wysokości prowizji agencyjnej od ofert typu Mega Happy Hour podana jest w umowie agencyjnej w punkcie 9 Tabeli Wynagrodzenia Prowizyjnej Agenta Ecco Holiday Sp. z o.o. Oprócz tego, o zasadach sprzedaży oferty typu Mega, informowaliśmy agentów w komunikacie, w którym przypominaliśmy zasady rezerwacji oraz warunki wynagrodzenia prowizyjnego. Zawsze staramy się jasno komunikować agentom warunki współpracy z Ecco Holiday. Jeśli pojawiają się wątpliwości, do dyspozycji agentów jest Infolinia agencyjna. Taki przypadek, kiedy agent nie zapoznał się z warunkami promocji Mega Happy Hour, odnotowaliśmy jeden" - komentuje.
"W sezonie turystycznym pracownicy biur podróży codziennie dokonują bardzo dużą sprzedaż na rzecz touroperatorów. Zapamiętanie, że skrót MHH w Ecco oznacza sprzedaż z pomniejszoną prowizją, w natłoku informacji i codziennej ciężkiej pracy może zostać przeoczone lub nie zapamiętane" - dodaje agent.
Sama promocja Mega Happy Hour została zawieszona. Jak informuje Aleksandra Olechnowicz,"promocja miała wspomóc sprzedaż ofert Last Minute. W związku z wysokim obłożeniem kolejnych terminów, nie miałoby sensu dalsze promowanie ofert typu Mega. Nie planujemy w tym roku powtarzać tej akcji. W przyszłym - zależnie od bieżącej sytuacji" - dodała.
Współpraca na linii touroperator-agent nigdy nie byłą łatwa, często dochodzi w niej do konfliktu interesów. Trudno dziwić się rozgoryczeniu agenta, który przy rezerwacji za 15 tys. złotych otrzymuje prowizję dużo niższą niż zakładał. Natomiast z drugiej strony ten przypadek pokazuje jak istotne w pracy agenta jest zwracanie uwagi na wszelkie, czasem naprawdę drobne detale. Powiedzenie, że diabeł tkwi w szczegółach pozostaje jak najbardziej aktualne
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-08 13:45 37.31.157.*] Brak znajomości prawa nie zwalnia z jego przestrzegania. Czy kierowcy jadącemu 100 zamiast 60 km/h wystarczy wytłumaczenie, że nie widział znaku ograniczenia prędkości? Niewiedza kosztuje. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-08 16:21 185.41.80.*] Jeśli pracujesz i wykonujesz swoją pracę bardzo dobrze oczekujesz uczciwego wynagrodzenia. Czuć przekręt. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-08 16:52 62.21.74.*] Mogę podać promocje TUI, w których agent musi dopłacić do oferty ,którą sprzedał.Promocja jest tak skonstruowana,że rabat pokrywa w załości agent i np. przy rabacie 100zł/os. wartości rezerwacji 5tyszł. pozostaje agentowi 150zł.Jeżeli ma zapłacić Vat i podatek od prowizji 450zł., to okazuje się,że dopłacił do tej sprzedaży. Proszę nie wieszać psów na innych TO, jeżeli nie znacie TUI Poland. pozdrawiam odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-11 10:23 46.112.253.*] Niestety niema to nic wspólnego oszukują agentów jak zarówno TUI tak i ECCO Holiday robiąc promocje na koszt agentów. To dotyczy ECCO HOLIDAY i TUI. AGENCI UWAŻAJCIE NA TYCH CWANIAKÓW odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-11 09:03 81.18.218.*] ecco syfiday odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-11 09:06 81.18.218.*] Tak wygląda całe Ecco Holiday i System SKOK. Najważniejsze to naciągnąć ludzi, a potem przetransferować kasę do Luksemburga, aby panom Biereckim, Buczkowskiemu, Sosnowskiemu żyło się lepiej... odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-12 12:43 87.204.92.*] A Ty tylko jedno... Ani merytorycznie, ani na temat, byle tylko dopie.... bzdurnym tekstem. Jesteś zwolnionym pracownikiem ? byłym agentem? czy agentem służb ? podpisz się bohaterze i "znawco" tematu. Każdego ! odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-11 10:44 79.187.132.*] Również ciężko pracuję od 22 lat , ale to co się dzieje z prowizją jest straszne. Wymyślone limity często nie są rozpatrywane z możliwościami agenta z małego miasta. Tym samym w dobie kryzysu, to małe miasta mają widoczny spadek sprzedaży, duże miasta sobie radzą doskonale , mają dużo klientów dobrze zarabiających. My niestety nie. Wypracowane przez lata prowizje, z roku na rok spadają .Najgorsze, nie ma dyskusji! A utrzymanie biura rośnie. odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-12 13:03 193.105.110.*] a kto sprzedaje ECCO tylko głupcy ha ha odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-13 12:41 80.52.226.*] w hotelarstwie jest tak samo-dużo -pracy i mało pieniędzy. A GOPSY I MOPSY wspierają bezrobotnych, prokuratura umarza kradzieze i włamania, wójt zas podnosi podatki od nieruchomosci. Cóż - najlepsze interesy w POlsce! Amber Gold, dopalacze, PO-znanskie kluby z tancami na rurze i nietylko. dobrze, że otworzył sie rynek pracy do szwajcarii - tam znajdziemy ukojenie odpowiedz »
Diabeł tkwi w szczegółach [2014-08-13 14:20 213.76.139.*] Tak to jest jak się sprzedaje słabych organizatorów... odpowiedz »
Agencie, uważaj na promocje [2014-09-26 10:57 178.235.198.*] happy hour w turystyce? odpowiedz »
|