Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek
Data wysłania: 2014-06-27 11:53 Autor: Czytelnik IP 87.205.251.*
Przekreślanie cen na umowie i wpisywanie innych, nieprzekazywanie zaliczek organizatorom, anulowanie rezerwacji po przyjęciu pieniędzy - to najczęściej powtarzające się w opowieściach klientów biura agencyjnego Karian Travel oszustwa
Wczoraj opisaliśmy historię agenta turystycznego z warszawskiej dzielnicy Targówek - Karian Travel (czytaj: "Agent turystyczny oszukał biura podróży i klientów"). Biuro prowadzone przez Izabelę Legat oszukiwało klientów i touroperatorów. Od pierwszych brało pieniądze, ale nie przekazywało ich tym drugim. Poszkodowani z jednej i drugiej strony zgłosili sprawę prokuraturze. Wczoraj wieczorem pod biurem Karian Travel zebrała się grupa poszkodowanych.
Z ich relacji wynika nie tylko, że zostali oszukani, ale również, że są mocno zdezorientowani. Niektórzy winią za swoją krzywdę biura podróży, z którymi rzekomo mieli wyjechać na wakacje. Rzekomo, bo jak się okazało, organizatorzy często nawet nie wiedzieli o ich istnieniu. Pretensje kierowane teraz przez klientów pod ich adresem trącą brakiem rozsądku. Przytaczamy je jednak, by pokazać różnorodne postawy.
Poniżej publikujemy kilka opowieści. Nazwiska poszkodowanych zachowujemy do wiadomości redakcji. Pod pseudonimami "biuro X", "biuro Y", "biuro Z" ukrywamy również wymieniane przez nich nazwy organizatorów, bo zostali w tę historię wplątani bez swojej wiedzy i też są poszkodowane.
Krystyna: - Z pośrednictwa Karian Travel korzystałam już osiem może dziewięć razy i nigdy nie było problemów. Tym razem z zaprzyjaźnioną rodziną wpłaciliśmy 18 marca 3000 złotych zaliczki na wycieczkę dla czterech osób na Fuerteventurę. Dwutygodniowa wycieczka zaproponowana przez panią Izabelę miała kosztować od osoby 2700 złotych. Pani Iza wytłumaczyła mi, że cena jest tak niska, bo to promocja. Niedawno zadzwoniła do nas pani z biura X i powiedziała, że są problemy z tą umową i mamy przyjść do niej. Na spotkaniu okazało się, że wycieczka kosztuje trochę ponad 5000 złotych za osobę. Nie mieliśmy pieniędzy, aby zapłacić więcej. Zaoferowano nam więc rezygnację z wycieczki, ale trzeba było potrącić opłatę manipulacyjną w wysokości 9 procent i to nie od kwoty zaliczki, ale od kosztu całej wycieczki. Biuro X oddało nam pieniądze, ale nie dano nam jakieś zastępczej propozycji. Mam zatem też pretensję do touroperatora. Nie wiem co teraz mam robić ze swoimi wakacjami.
Anna: - Kupowaliśmy przez agencję pani Izy wycieczkę organizowaną przez biuro Y do Turcji na dwa tygodnie. Wyjazd w połowie lipca za 2199 złotych, płatne w dwóch ratach. Umowę podpisałam 1 marca wpłacając zaliczkę. Dostałam potwierdzenie wstępnej rezerwacji. Wpłaciłam resztę, ale moje pieniądze nie wpłynęły na konto touroperatora. Jak się okazało, trzeciego marca umowa została anulowana przez panią Izę. W biurze Y powiedzieli mi, że umowa i tak jest nieważna, bo została wypełniona na druku, który służy do sporządzania umów na wyjazdy do dalekich krajów, a nie na wycieczki do Turcji. Skąd miałam wiedzieć, jak wyglądają odpowiednie druki umowy?
Krzysztof: - Pierwszego lipca rodzinnie mieliśmy jechać do Maroka, trzy osoby na dwa tygodnie. Korzystaliśmy z usług pani Izy dwa razy i było super. Teraz pokazała nam, że cena ma być 13 tysięcy złotych, ale my mamy wpłacić 9900, a ona pokryje resztę. Logicznie nam to wytłumaczyła, więc jej uwierzyliśmy. Organizatorem wycieczki miało być biuro X. Umowę zawarliśmy 9 stycznia, potem okazało się że już 13 stycznia została ona anulowana, o czym nie wiedzieliśmy. Dowiedzieliśmy się o problemach Karian Travel z Internetu w zeszłym tygodniu. Teraz pani Iza nie odbiera od nas telefonów.
Andżela: - Mieliśmy dużo szczęścia. Jakiś czas temu zadzwonili do nas z biura Y, że są trudności z Karian Travel i żebyśmy broń Boże nie wpłacali trzeciej raty za wycieczkę, tylko przyszli do nich. Na miejscu wyjaśniono nam, że na naszej umowie są przekreślone ceny i dopisane nowe, niższe, których być nie powinno. Jednak wpłaty przychodziły regularnie w wysokości jaka była wymagana za wycieczkę. W takim razie na miejscu wpłaciliśmy trzecią ratę i w ten sposób uniknęliśmy problemu. Kuba: - Osiem, potem dziewięć osób miało jechać do Chorwacji. W sumie wpłaciliśmy 4900 złotych, czyli wypadało po 650 złotych za przelot i hotel na osobę. Wyjazd miał być zorganizowany przez biuro X. Oryginalne ceny na umowie zostały przez panią Izę przekreślone, dopisała nowe i parafowała tę zmianę. Zapłaciliśmy najpierw zaliczki, a potem resztę kwoty. Okazało się, że zaliczki zostały wycofane, a biuro X nie chce ponieść odpowiedzialności za te umowy. Uważam jednak, że to umowa między agentem a touroperatorem i ten ostatni powinien umowę respektować.
Dariusz (grupa na Kos): - To miał być rodzinny wyjazd na wyspę Kos zorganizowany przez biuro Z. Byliśmy w grupie dziesięciu osób, które miały pojechać 12 lipca na dwa tygodnie. Koszt wycieczki dla czterech osób wynosił 6600 złotych - po 2500 złotych od osoby dorosłej i po 800 złotych od dziecka. Pani Iza przesłała nam nawet voucher z błędną datą 16 lipca, który potem skorygowała na 12 lipca. Kiedy jakie dwa tygodnie temu usłyszeliśmy, że są skargi na oszustwa tego biura dzwoniliśmy do pani Izy. Zapewniła nas, że wycieczka się odbędzie. Próbowaliśmy sprawę wyjaśnić i wtedy powiedziano nam w biurze podróży, z którym mieliśmy jechać, że vouchery są podrobione.
Mirosław (grupa na Kos): - Moja żona była koleżanką pani Izy. Znam ją bardzo dobrze. Coś się musiało stać. Uważam, że biura podróży ją wymęczyły. We wtorek przed jej biurem było bardzo dużo ludzi, bo przyjechali przedstawiciele biura Z. Potwierdzili, że dali jej wolną rękę, żeby sprzedawała za jaką chce cenę. Miałem z rodziną wyjechać 16 lipca na wyspę Kos. Uzbierało się około dwudziestu osób, które miały jechać z nami. Cena wycieczki to 2500 złotych od osoby dorosłej i 800 złotych od dziecka. Biuro Z teraz wypiera się współpracy z panią Izą. Wpłaciłem pieniądze, mam umowę, ale okazuje się, że jak tylko pani Iza dostała całą kwotę, to wycofywała rezerwację. Uważam, że biuro podróży Z powinno ponieść konsekwencję.
Maciej (grupa na Kos): - Od początku byłem sceptycznie nastawiony do pośrednictwa pani Izy. Przekonali mnie znajomi, którzy korzystali z jej usług od trzech lat. Podobno pani Iza zawsze była do rany przyłóż. Zorganizowaliśmy dużą grupę 96 osób, które miały lecieć 16 lipca na Kos. Dzięki tak licznej grupie pani Iza zaproponowała nam wycieczkę w cenie 2500 złotych od osoby dorosłej i 800 złotych od dziecka. Grupa podobno potem zmalała, ale cena została. Wpłaciłem zaliczkę, ale będąc sceptycznie nastawiony zadzwoniłem 1 czerwca do organizatora. W infolinii powiedzieli mi, że zaliczka została wpłacona jako rezerwacja grupowa. W tej sytuacji dopłaciłem resztę pieniędzy. Domagałem się jednak od pani Izy vouchera. W końcu mi go przysłała, ale od razu zorientowałem się, że jest fałszywy, bo podróżowałem w zeszłym roku z tym biurem i voucher wyglądał inaczej. Biuro Z nikogo z nas nie poinformowało o anulowaniu rezerwacji. Dlatego sądzę, że powinno wziąć współodpowiedzialność za tę sytuację.
W związku z sytuacją z Karian Travel biuro podróży Rainbow Tours rozesłało wczoraj komunikat do swoich sprzedawców.
Szanowni Państwo,
przypominamy, iż zgodnie z zapisami w umowie agencyjnej, Umowy Turystyczne zawierane z klientami mogą być sporządzone ściśle według wzoru przekazanego przez Rainbow Tours S.A a sprzedaż miejsc prowadzona być może TYLKO poprzez system Travella. Aktualny druk umowy znajduje się w systemie Travella i drukuje się przy rezerwacjach posiadających status "sprzedana".
Wszelkie inne druki umowy/formularze zgłoszenia, które na przestrzeni lat były przekazywane do biur agencyjnych bądź zamieszczone w internecie w formie elektronicznej nie będą honorowane. Rainbow Tours S.A zastrzega sobie prawo od odmowy realizacji świadczeń w przypadku umów spisanych na starych drukach lub na umowach sporządzonych ręcznie.
Przypominamy jednocześnie o obowiązku przekazywania wszelkich środków, wpłaconych przez klienta zgodnie z warunkami OWU do Rainbow Tours S.A. w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od jej otrzymania. Jeżeli termin rozpoczęcia imprezy jest krótszy niż 3 dni wpłata musi być dokonana w ciągu jednego dnia roboczego.
Opóźnienia w płatnościach przekraczające 5 dni skutkować będą wypowiedzeniem zawartej umowy agencyjnej.
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2014-06-27 12:10 87.205.251.*] zapomniałem o źródle tekstu http://www. rp. pl/artykul/705167, 1121320-Pania-Ize-znalismy--pani-Izie-uf alismy. html?p=1 odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2014-06-30 21:56 83.243.105.*] Rozwiązaniem takich chorych sytuacji jest wpłacanie pieniędzy bezpośrednio na konta organizatorów, nawet jeśli wycieczka załatwiana jest przez agenta. Nie musimy ich omijać z daleka, bo są pomocni i wielu z nich to profesjonaliści. Ale dostają za swoją pracę prowizję od organizatora wyjazdu i to jest ich wynagrodzenie, a nie wpłaty klientów. Neckermann ma od lat takie rozwiązane - wpłaty mogą iść wyłącznie na ich konto. W ten sposób i wilk syty i owca cała. Brak oszustw=dobre imię pozostałych agentów, a nie strach przed nimi. Turyści, płaćcie zatem bezpośrednio organizatorom! A jak agent uprze się, że tylko na jego konto, to niech od razu zapali wam się czerwona lampka! odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2014-09-18 14:55 178.235.198.*] nie bardzo rozumiem czemu łączycie ctt z karian travel, ctt to byla 1 osobowa firma i nie ma nic wspolnego z kariantravel odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2014-09-23 10:25 37.30.107.*] to nieprawda, ctt nie była jednoosobową działalnością, tylko spółką cywilną, mało tego ze względu na osoby prowadzące firmę ściśle powiązana z kolejnym biurem Karian Travel. odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2014-09-23 17:03 77.114.9.*] ctt z początku prowadzil sam Mariusz, który mieszka z Izą i mają wspolne dziecko. Pozniej zrobili spolkę cywilną a pozniej spolkę zoo pod nazwą karian travel i karian travel2 odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2014-09-26 10:21 193.85.22.*] zgadnij dlaczego????? odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2015-02-16 18:48 159.205.212.*] Uwaga jest już nowa spółka "LIW Travel" ! odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2015-10-05 23:08 188.146.65.*] UWAGA UWAGA działają nadal franczyzę Travelplanet sobie zrobili w Rembertowie aż nieprawdopodobne , że zarząd Travelplanet na to pozwolił ale cóż kasa kasa kasa a klientów w d.... maja bo jak oszukają to sie jakoś wytłumaczy.... odpowiedz »
Karian Travel / Centrum Turystyki Targówek [2017-10-12 21:03 37.47.0.*] doprawdy nieprawdopodobne, mają bazę klientów, travelplanet ma bazę ofert to się dogadali jak ludki z Targówka nie chcą mieć lokalnego biura to poszli tam, gdzie ich chcą i nikt chorej afery nie zrobi, polsat zapłacił ludziom za udział w "reportażu" sprawa jest w sądzie i tyle a wy tak szczekacie, szczekacie, ciekawe ilu się stawi zeznawać jako świadek, obstawiam, że NIKT odpowiedz »
|