Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Forum grupa: Baza turystyczna
Google szkodzi hotelom opiniamiData wysłania: 2014-05-30 10:56 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Jak widać oceny ogólnie nie są wysokie (nawet hotele dobrych sieci miewają oceny na poziomie 3.X), to jednak przy wyszukiwaniu informacji przez turystę wartości ocen mogą wypływać np. na to który hotel obejrzymy pierwszy. Opinie w systemie Google są prowadzone jeszcze w podwójnym standardzie - dla starszych są to wpisy anonimowe, a dla nowych są to już opinie powiązane z profilem Google+. Jako, że usłyszeliśmy o możliwości dorobienia sobie poprzez ocenianie firm na swoim profilu, zainteresowaliśmy się opiniami, które posiadają hotele. W Krakowie szczególnie zainteresowały nas opinie hoteli (przyjęliśmy kryterium minimum 10 ocen): Hotel Andel's 4.6 (13 ocen) Hotel Wawel 4.7 (29 ocen) Hotel Kossak 4.8 (23 ocen) Na nasze zapytanie hotele nie skomentowały swoich bardzo dobrych ocen, ani także braku lub podjęcia działań na tym polu. Niestety jakość tych opinii pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze jest wśród nich ponad 30% opinii anonimowych w postaci starych wpisów bez dowiązania do konta G+. Wpisy takie, zwłaszcza bez żadnego tekstu, w obecnej sytuacji winny w ogóle zostać usunięte z uwagi na całkowity brak weryfikacji tego kto je dodał. Jednak także nowsze wpisy związane z kontami G+ budzą nieufność - można znaleźć tam wiele osób, których profil wydaje się być fikcyjny (brak aktywności lub np. kilka ocen w jednym czasie) lub osoby, których profil jest uzupełniony o dziwne oceny - np. dla osoba z Krakowa oceniająca jednocześnie wiele hoteli z Krakowa oraz takie punkty jak np. sklepy spożywcze, czy centrum handlowe. Kolejną dziwną kategorią są pomyłki np. dla Hotelu Wawel: Wawel - trzeba przyjść i zobaczyć nie można tego opisać w paru zdaniach, nie Wawel! Przychodzę tam co tydzień na spacery ze znajomymi, naprawdę warto! ... . Autorka najwyraźniej nie zauważyła, że pisze opinię do Hotelu Wawel, a nie do Zamku Wawel. I takich prawdopodobnie mylnie wpisanych opinii jest kilka wśród 29 ocen obiektu. Patrząc zatem uczciwie na te opinie nie sposób oprzeć się wrażeniu, że to hegemonowi internetu "się nie udało". W prawdzie na profilu obiektu jest także odesłanie do innych opinii o obiekcie pod hasłem "Opinie z internetu", jednak są tam tylko wybrane serwisy (widać booking.com, hotel.info, odkryjpolske.pl, hotele.pl, czy trivago.es). Patrząc teraz poza Google sprawdziliśmy opinie o w/w obiektach na serwisie tripadvisior.com - każdy z tych hoteli posiada tam rozbudowaną bazę ocen. Najmniej ma Hotel Wawel - "tylko" 288, Hotel Kossak ma 762 opinie, a Hotel Andel's Kraków ma 1037 opinii. Chyba trudno o lepszy komentarz do opinii w Google - wprawdzie względy strategiczne nie pozwalają gigantowi na razie zrezygnować z promowania G+, jednak najrozsądniej, aby Google z czasem dopuścił tutaj opinie partnerów lub po prostu je zlikwidował, bo nie dość, że nie wnoszą one zbyt wiele to jeszcze mogą wprowadzać w błąd, bo łatwo nimi przy tak małych liczbach opinii manipulować.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyNowe lotnicze połączenie z Szczecina
Zimowy rozkład lotów z Katowic
CEO Grupy TUI przedłuża kontrakt
HanseMerkur wzmacnia dział sprzedaży
Utrudnienia na autostradzie A1
Ilu pasażerów obsłużył Katowice Airport?
Niezły wynik lotniska w Radomiu
Nowe weekendowe połączenie Ryanair
Ruszają nowe połączenia czarterowe z Wroclaw Airport
Lufthansa otworzy nowe połączenie z Katowic
Uruchomiono lotniskowe centrum edukacyjno-rozrywkowe
Ryanair rozszerza ofertę lotów z Lublina
LOT rozszerza siatkę połączeń z Kraków Airport
Almatur: sprzedaż First Moment ma się ku końcowi
Nowe połączenie lotnicze z Gdańska
Wyrok w sprawie strajku w LOT niewiele wyjaśnił
Otwarcie Mercure Szczyrk Resort