Egzekwowanie praw pasażerów wymaga usprawnienia?
Data wysłania: 2014-05-19 10:27 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą usprawniać egzekwowanie praw pasażerów linii lotniczych - tak wynika z przygotowanego przez Komisję Europejską raportu w sprawie rozpatrywania reklamacji pasażerów w latach 2010-2012.
Od wydarzeń z 2010 roku, kiedy to chmura pyłu z wulkanu Eyjafjallajokull sparaliżowała na pewien czas ruch lotniczy, liczba skarg składanych do krajowych władz lotniczych zmniejszyła się z 91,7 tys., do 52,7 tys. w 2011 r. i 56,5 tys. w 2012 r.
Z kolei krajowe władze lotnicze, jak podkreśla w raporcie Komisja Europejska, unikały nakładania na przewoźników kar finansowych, zastosowano je tylko w niewiele ponad 1 proc. przypadków. Kary finansowe są stosowane gdy już wszystkie inne środki upominawcze zawiodą. KE podkreśla, że na bardzo niskim poziomie utrzymują się skargi osób niepełnosprawnych. W 2012 r. zanotowano ich 275 i nie nałożono żadnej kary na przewoźników z tego tytułu.
Dane komisji obejmują rozporządzenie ustanawiające zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu oraz rozporządzenie dotyczące praw osób niepełnosprawnych podczas podróży samolotem.
KE w sprawie praw pasażerów [2014-05-19 10:27 80.52.137.*] "liczba skarg zmniejszyła się" ?i!! to chyba żart !!! Należałoby raczej napisać, że pasażerowie coraz częściej machają ręką i nie piszą skarg, bo oczekiwanie na odpowiedź od linii to miesiące !!! po czym okazuje się, że pasażer nie otrzymuje nic, pomimo, że linia odwołała przelot !!, bo nie odmeldował się w okienku, że rezygnuje z odwołanego przelotu !!! Działania KE to raczej ochrona i utrzymywanie dominującej pozycji linii lotniczych ! odpowiedz »
KE w sprawie praw pasażerów [2014-05-29 13:44 91.199.140.*] A kiedy takie same prawa będą mieli pasażerowie kolei i "pekasów"? Dlaczego linie lotnicze są dyskryminowane? odpowiedz »
|