EvoBus szkoli kierowców
Data wysłania: 2008-04-11 11:03 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: EvoBus po raz drugi organizuje szkolenie dla kierowców autobusów. Szkolenie odbędzie się w trzech cyklach i będzie uczyć bezpiecznej i ekonomicznej jazdy zarówno w teorii jak i na torze. Szkolenie jest ogranizowane przy współpracy z Inspekcją Transportu Drogowego
Na torze w Bednarach pod Poznaniem odbędą się trzy dwudniowe kursy, każdorazowo dla 12 uczestników, którzy wywodzą się z różnych firm z terenu całej Polski. Każde ze szkoleń składa się z treningu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. EvoBus odda do dyspozycji kursantów dwa ze swych nowych, pokazowych autobusów: Mercedes-Benz Travego i Setra S 415 GT-HD. Szkolenia EvoBus dla polskich kierowców poprowadzi po raz kolejny Franz Bayer, doświadczony trener z Niemiec, który już od kilku lat współpracuje z EvoBusem.
Uczestnicy treningu bezpiecznej jazdy najpierw w części teoretycznej poznawać będą cechy charakterystyczne nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, takich jak: ABS, ARS, EBS, "asystent hamowania", ESP. Zdobytą wiedzę teoretyczną kierowcy wypróbują na torze w drugiej połowie dnia. Na początku na torze jest kilkudziesięciominutowa rozgrzewka, po to, by każdy z kierowców - bez względu na to, jakim autobusem jeździ na codzień - mógł się wczuć w nowoczesnego Mercedesa lub Setrę. Chodzi też o to, by na prostym ćwiczeniu pokazać dotychczasowe nawyki kierowców i zachęcić do ich zmiany. Właściwe ćwiczenia na torze to np. hamowanie z pełną siłą z prędkości najpierw 30 km/h, potem 50 km/h i 60 km/h. Rożnica w długości drogi hamowania daje kierowcom wiele do myślenia. Kolejny etap ćwiczeń praktycznych to ominięcię podczas jazdy na macie poślizgowej przeszkody z pachołków i powrót na właściwy tor jazdy. Do prędkości 50 km/h jest to proste, ale wraz ze zwiększaniem prędkości coraz trudniej "nie wypaść z trasy".
W drugim dniu szkolenia, podczas treningu ekonomicznej jazdy, część teoretyczna poświęcona jest nowym możliwościom silników Mercedes-Benz. Z faktu, że współczesne silniki dysponują ogromna mocą, wynika też nowa filozofia jazdy. Należy jeździć na mniejszej liczbie obrotów i czasem wskazane jest przeskoczyć "nie po kolei" na wyższy bieg. Tego dnia każdy z uczestników będzie miał możliwość dwukrotnie przejechać jednym z dwóch autobusów ten sam odcinek rzeczywistej drogi. Za pierwszym razem we własnym stylu, zaś za drugim według wskazówek trenera. Przepływomierze w obu autobusach pozwolą na dokładny odczyt zużycia paliwa.
Szkolenie dla kierowców organizowane przez EvoBus Polska ma wsparcie Inspekcji Transportu Drogowego. Podczas każdego z trzech dwudniowych szkoleń na pytania kierowców odpowiadać będzie Inspektor ITD. Na zakończenie każdy z uczestników otrzyma plakietkę-certyfikat ukończenia treningu sygnowaną przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
|