Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Psycholog/Pedagog/Socjoterapeuta/ 28.02-2.03
- Poszukiwana pielęniarka/ratownik med.
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- rozszerzenie oferty, przewodnictwo
- Kraków- specjalista d/s turystyki
- Doradca Klienta d/s turystyki PRUSZKÓW
- Rezydent Hotelowy GRECJA
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Pracownik Obsługi Agencyjnej
- Praca na Kaszubach, recepcja, kuchnia, bar port
Forum grupa: Biura turystyczne
Prawo uniemożliwia biurom etyczne działanie?Data wysłania: 2014-05-06 20:22 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Urząd marszałkowski odmówił uznania roszczenia przejętego przez agenta ponieważ zgodnie z treścią umowy gwarancji ubezpieczeniowej (której wzór umieszczono w rozporządzeniu wydanym przez MSiT dnia 21.04.2011r.) zwrotom ze środków gwarancji podlegają jedynie wpłaty klientów, a agent nie jest klientem w rozumieniu ustawy. W tym przypadku agent chciał działać w sposób jak najbardziej zgodny z normami etyki biznesowej. Problem w tym, że takie postępowanie zostało skutecznie ukarane przez obowiązujące prawo. Gdyby przedsiębiorca ograniczył swoją pomoc do wypełnienia dokumentów potrzebnych do ubiegania się o zwrot środków z gwarancji wyszedłby na tym o niebo lepiej. Dobre prawo nie powinno dopuszczać do sytuacji, kiedy przedsiębiorca, chroniąc interesy konsumenta sam ponosi daleko idące konsekwencje. Tutaj kosztowało to biuro około 18 tys. zł. Zastanawia nas jedna rzecz. Paragraf 8 Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 21 kwietnia 2011 r. w sprawie wzorów formularzy umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej oraz umowy ubezpieczenia na rzecz klientów wymaganych w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych stanowi, że prawa z gwarancji nie podlegają przeniesieniu. Pod tekstem zamieszczamy treść rozporządzenia. O ile zwykła wierzytelność może być przedmiotem cesji, tak decyzją ministra wierzytelność z gwarancji ubezpieczeniowej jest prawem niezbywalnym? Zastanawiamy się komu ma służyć taka regulacja? I na jakiej podstawie prawnej została wpisana do wzoru? Bowiem zdecydowanie nie jest ona korzystna dla klientów, ponieważ utrudnia zbycie swoich roszczeń na rzecz np. innego touroperatora, co mogło by pozwolić wyjechać na wakacje jeszcze w tym samym roku bez ponownego płacenia. Taka blokada może też spowodować, że zwłaszcza osoby starsze i mniej zaradne będą rezygnować ze swoich roszczeń - zwłaszcza tych wobec Państwa, które winno właściwie zaimplementować dyrektywę (pisaliśmy o tym m.in. w Klienci biur pozywają Skarb Państwa). Dla części klientów wygodniejsze byłoby odsprzedanie swoich roszczeń, nawet za część ich wartości (wbrew regulacjom unijnym, klienci i tak nie dostają stuprocentowych zwrotów w przypadku upadłości touroperatora), niż długie oczekiwanie na często niewielkie zwroty z gwarancji ubezpieczeniowych. Czekamy na odpowiedź zarówno od MSiT, jak i od UOKiK czy takie postanowienie nie narusza zbiorowych interesów klientów. Możesz także pobrać plik: turinfo_20140506_d20110499.pdf
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyGigantyczna liczba reklamacji na lotniska i linie lotnicze w Wielkiej Brytanii
Sprawa samowolnego hotelu utkneła w miejscu
Dobiega końca budowa nowego dworca PKS w Kaliszu
POT zauważa, że Polska potrzebuje profesjonalnej promocji
Do Torunia przyjeżdża więcej turystów, ale zostawiają mniej pieniędzy
Paryż: z powodu strajku zamknięto dla turystów wieżę Eiffla
Wypadek autokaru w Niemczech - wszyscy pasażerowie byli ubezpieczeni
Jak przyciągnąć płetwonurków? Zatopić statek!
Czy żubr w menu restauracji może być prawdziwym żubrem?
Call center warszawskiego lotniska już działa!
noclegi Kołobrzeg ul.Portowa Apartamenty,pensjonaty,mieszkania,kwatery,kawalerki
Jordania: przychody z turystyki wzrosły o 22%
Tanie loty na Ukrainę dopiero w 2006 roku
Rządowe wydatki na hotele zostaną skontrolowane
20. Krakowski Salon Turystyczny rozpoczęty
PIT zaprasza na szkolenia pt. "Ochrona danych osobowych w branży turystycznej"
Pilotowi grozi do 5 lat więzienia za narażenia na utratę zdrowia lub życia turystów!