Nowe standardy UE w zakresie Andrzej Łach
Data wysłania: 2008-04-05 13:09 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Jak podaje "Puls Biznesu", 50% wypadków autokarowych to zderzenia czołowe z innymi uczestnikami ruchu drogowego, a 15% z tego to dachowania.
Producenci autobusów dla zwiększenia bezpieczeństwa kładą nacisk na odpowiednią konstrukcję ściany przedniej i dachu. Ale nie tylko producenci zwracają uwagę na bezpieczeństwo pasażerów, najwięcej do powiedzenia ma tu Komisja Europejska, która narzuca europejskim firmom produkcyjnym surowe standardy. Dla przykładu regulamin ECE-R 66 zawiera wymagania dotyczące sztywności konstrukcji pojazdów a regulaminy ECE-R 14 i ECE-R 8 dotyczą bezpieczeństwa foteli.
Unia Europejska wprowadza od 1 października 2007 roku nowe uregulowania co do autobusów turystycznych. Mianowicie wszystkie autokary turystyczne muszą być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, w przeciwnym wypadku nie będzie można ich zarejestrować. Planowane jest także umieszczenie w autobusach tzw. czarnej skrzynki. Zapisywałaby ona dane pojazdu i działanie poszczególnych układów w autokarze. W każdej chwili zapisuje ona ostatnie 30 sekund. A w momencie zderzenia zaczyna działać urządzenie rejestrujące, które zapisuje kolejne 15 sekund. Czarne skrzynki, znane z samolotów, mają pancerną obudowę, aby przetrwały kolizje.
Nowe zabezpieczenia autobusów [2008-04-05 13:09 83.9.192.*] Uważam że wszystkie autobusy powinny być obowiązkowo wyposażone w zestawy pierwszej pomocy których jest kilka wersji stosownie do liczy pasażerów,wraz z instrukcjami pierwszej pomocy oraz umieszczenie ich w widocznym oznakowanym miejcu. Obecnie stosowane apteczki /jeśli są/ to ich wyposażenie jest urągające. Ciekawe dlaczego odpowiednie służby ustawowo zobowiązane do działań kontrolnych taki stan ignorują Eugeniusz nowicki odpowiedz »
Nowe zabezpieczenia autobusów [2009-10-13 19:36 78.8.169.*] Jako osoba wykonująca przewozy w kraju i za granicą , mam kilka wątpliwości .Autobus to nie statek ,który ma szalupy ratunkowe dla swoich pasażerów.Zwróćmy uwagę ,że nawet na dużych statkach nie ma tych szalup dla wszystkich pasażerów.Autobus 50 osobowy to pięćdziesiąt apteczek,ich terminowość też jest określona ,za tym więc idą koszty .Obserwując rynek przewozów pasażerskich wiem ,że wynajmujący szuka jak najtańszego przewoźnika,a spodziewa się usługi w luksusach ze 100 % gwarancją bezpieczeństwa.Śmiem twierdzić ,że standard uzależniony jest od ceny. Należy bezwzględnie ustalić warunki dla wszystkich jednakowe np.po niemieckiej stronie ważą autobusy z polskimi turystami ,w żadnym pojeździe z zagranicy ,który posiada zezwolenie na prędkość 100 km/godz. nie ma przegrody za kierowcą ,w Polsce bez takiej przegrody nie uzyska się takiego zezwolenia.Kolejna sprawa to odmowa rejestrowania pojazdu ,który posiada opony nalewane na tylnej osi pomimo homologacji.Trzy lata jazdy na takich oponach po za granicami kraju przy każdym wjeździe do Niemiec kontrola ,nigdy nie mieliśmy problemów nigdy ,też na tych oponach nie mieliśmy kapcia .Dziwi mnie więc odmowa naszych diagnostów .Można zarejestrować pojazd i jeździć nim w kraju natomiast nie można wyjeżdżać za granicę. odpowiedz »
Nowe zabezpieczenia autobusów [2010-06-25 18:20 83.5.70.*] Czytajac takie propozycje mozna troche dalozyc np: wyposazenie ppoz- drabiny,chelmy,sikawki i zbiornik wodny,no ale gdyby byly problemy chemiczne to trzeba caly zestaw chemikali,plaszcze OP1 itp. Rowniez nalezy rozpatrzyc zagrozenia terrorystyczne a tu trzeba jakies zaslony dymne bron szybkostrzelna itp,nie mowiac o mozliwosci nalotow to moglo by pomoc jakies dzialko szybkostrzelne odpowiedniego kalibru,tak mozna by wymieniac bardzo duzo ale prosze Panstwa wylaczmy idiotyzmy a wlaczmy R O Z U M !!!!! i sprobujmy poprawic stan naszych drog-stan techniczny pojazdow-zamiast pierdół to zacznijmy uczyc mlodziez jak zyc w tym calym gaszczu problemow aby nikomu sie nie stala krzywda a wypadki sie zdarzaly,sa i beda niestety na to nic nie poradzimy ale mozemy przynajmniej sie nie licytowac co do durnych programow /bo ktos widzi w tym niezly interes i wciska nam kit /Co do idiotyzmow to jest ich pelno w naszych przepisach o ruchu drogowym i jak do tej pory nikt ich nie potrafi rozwiazac a moze ktos wymysli aby chodzil pieszy w sloneczny dzien z oswiecona latarka aby go zobaczyl kierujacy? /jak bedzie wtedy bezpiecznie co?/ Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow drog Autosnapon odpowiedz »
|