Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Forum grupa: Gastronomia
Restauracje odbiorą klientów fast-foodom?Data wysłania: 2014-02-27 14:55 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: "Wyniki badania potwierdzają zjawiska, które w najbliższych latach będą wpływały na zmianę przyzwyczajeń związanych z jadaniem poza domem. Z jednej strony wzrasta świadomość znaczenia dobrego jedzenia i jego wpływu na nasze życie, szczególnie wśród ludzi młodych. Z drugiej strony lokale gastronomiczne, zwłaszcza restauracje coraz częściej są miejscem, gdzie Polacy przenoszą dużą część swojego życia społecznego. Dom staje się azylem, zarezerwowanym dla wąskiego grona najbliższych, natomiast spotkania ze znajomymi, przyjaciółmi, kolegami z pracy, czy nawet rodziną odbywają się "na mieście", często właśnie w restauracjach. Ten trend się nasila i można się spodziewać, że w przyszłości będzie tak nadal" - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej restauracjami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Kto i ile wydaje w lokalach gastronomicznych? Badanie Millward Brown pokazuje, że klienci jadający poza domem zostawiają podczas jednej wizyty w restauracjach średnio 48,29 zł na osobę, a w lokalach szybkiej obsługi 22,78 zł na osobę, przy czym mężczyźni wydają więcej w fast foodach, a kobiety w restauracjach. Analizując skłonność do wydawania pieniędzy w podziale na wykształcenie i miejsce zamieszkania okazuje się, że w najwięcej na posiłek w restauracji przeznaczają osoby z wykształceniem powyżej średniego (52,07 zł/osobę) oraz mieszkające w miastach powyżej 1 mln mieszkańców (54,57 zł), co w praktyce oznacza Warszawę. Z kolei w lokalach szybkiej obsługi najwyższe rachunki deklarują osoby z wykształceniem poniżej średniego (26,93 zł) oraz mieszkańcy miast o populacji od 100 do 199 tysięcy (26 zł). "Różnice w wydatkach na gastronomię można tłumaczyć dysproporcjami zarobków oraz ofertą lokali w danym mieście, chociaż na pewno nie są to jedyne przyczyny. Trendy, które wpływają na zachowania Polaków dotyczące jadania w domu i poza nim najszybciej postępują w dużych miastach, jednak w miarę wchodzenia na rynek kolejnych roczników będą coraz bardziej widoczne także w mniejszych. Już dziś widać, że jedzenie i kulinaria są ważnym zagadnieniem dla Polaków. Pojawiają się różnego rodzaju mody związane z gastronomią, w internecie strony i blogi kulinarne święcą szczyty popularności, a programom telewizyjnym rośnie oglądalność. Wszystko to w powiązaniu ze zmianami trybu życia Polaków przekłada się na polski rynek gastronomiczny, który jest coraz większy i bardziej różnorodny" - komentuje prezes Sfinks Polska.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematy200 milionów złotych na pożyczki dla firm turystycznych i nowe zasady ich udzielania
Rzecznik MŚP o projekcie najnowszej tarczy dla przedsiębiorców
Szansa na przełamanie impasu w Modlinie?
Ministerstwo Turystyki Izraela ogłasza konkurs
Polacy aktywniejsi na urlopach
Ryanair wstrzymuje działanie strony internetowej i aplikacji
Słowacka kwarantanna dla niezaszczepionych niezgodna z prawem?
Gdzie na weekend w okolicach Wrocławia?
Turyści w Emiratach nie napiją się alkoholu pod koniec przyszłego tygodnia
Na rynku hotelarskim dalej widać chęć do inwestowania
Surowe kary za zakupy podróbek na włoskich plażach?
Wybrano zarząd Związku Regionalnych Portów Lotniczych na nową kadencję
Komisja Europejska zatwierdziła niemiecki program pomocy portom lotniczym
30 krajów zgłosiło się do sieci stworzonej przez UNWTO i ETC
Grupa Emirates podaje wyniki za pierwsze półrocze
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego: Nowa pożyczka dla przedsiębiorców turystycznych
Grecja coraz popularniejsza, także przed sezonem
TFG: pierwsze półrocze 2022 dwa razy lepsze niż w 2021
Ateny też korzystają na wzroście liczby turystów?
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do Polski
otwieram biuro podrózy, pomózcie!