Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Forum grupa: Biura turystyczne
Podział gwarancji dla klientów Sky Clubu dobiega końcaData wysłania: 2014-01-30 14:16 Autor: Czytelnik IP automatAktualność:
Obie gwarancje zostały całkowicie wykorzystane, tzn. łączną kwotę z 25 mln zł rozdzielono pomiędzy Klientów Sky Clubu zgodnie z powyższym podziałem. Proporcje podziału Biuro podróży Sky Club posiadało dwie gwarancje wydane przez TU Europa:
Urząd marszałkowski informuje, że klienci, którzy wykupili wycieczkę w okresie od 15.09.2011 r. do 20.02.2012 r.,tj. w czasie, gdy biuro posiadało jedną gwarancję na kwotę 17,5 mln zł, i złożyli uzasadnione roszczenia, otrzymają ok. 38 proc. poniesionych kosztów. z kolei klienci, którzy wykupili wycieczkę po 21.02.2012 r.,tj. w czasie, gdy biuro posiadało dwie gwarancje na łączną sumę 25 mln zł, i złożyli uzasadnione roszczenia, otrzymają ok. 70 proc. poniesionych kosztów. To nie pierwszy przypadek, w którym klienci otrzymają jakiś, często niewielki procent poniesionych kosztów. O podobnych przypadkach pisaliśmy w aktualności Klienci upadłego biura walczą o odszkodowania Powstaje pytanie jak decyzja urzędu ma się do dyrektywy 90/314 i jakie konsekwencje mogą czekać państwo polskie za brak jej implementacji? O pozwie złożonym przeciw Skarbowi Państwa przez klientów jednego z upadłych biur podróży, których roszczenia nie zostały zaspokojone w całości pisaliśmy w lipcu, w artykule Klienci biur pozywają Skarb Państwa "Z prawa unijnego wynika jednoznacznie, że taka sytuacja jest niedopuszczalna. Zgodnie z prawem unijnym klient powinien w takiej sytuacji odzyskać całość kwoty. Poza tym krytycznie należy odnieść się do samego terminu wypłat. Przepis na który powołują się w podobnych sprawach marszałkowie województw miał służyć zupełnie czemu innemu, niż to, do czego jest wykorzystywany. Nasze państwo zapewniało konsumentów (i... Komisję Europejską), że po nowelizacji ustawy o usługach turystycznych z kwietnia 2010 r. klienci są już chronieni "w pełni". Termin roczny oznaczał po prostu, że jeżeli klient jest poszkodowany w takiej sytuacji, to ma rok czasu aby wystąpić ze swoim roszczeniem. Z żadnego przepisu ustawy ani rozporządzenia nie wynikało, że zwrot może nie być pełny. Po prostu takiej sytuacji nie uwzględniono. Jest więc pewnym "naciąganiem" twierdzenie, że słusznie czekano ponad tok na te wypłaty. Z orzecznictwa unijnego wynika też, że w takiej sytuacji poszkodowani klienci mają co do zasady roszczenie o odszkodowanie względem danego państwa członkowskiego w związku z nieprawidłową implementacją unijnej dyrektywy." - komentuje specjalista od prawa turystycznego dr. Piotr Cybula, radca prawny z Kancelarii Bielański i Wspólnicy. Polskie prawo (znowelizowana Ustawa o usługach turystycznych z 29 sierpnia 1997 r. oraz rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki) przewiduje na zgłoszenie roszczeń Klientów aż 1 rok od daty wygaśnięcia gwarancji ubezpieczeniowej. Klienci mogli składać roszczenia u beneficjenta gwarancji, którym w tym przypadku jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. Przepisy nie określają, ile czasu ma ubezpieczyciel na weryfikację roszczeń i wyliczenie sum należnych Klientom. Urząd w komunikacie przekonuje, że TU Europa dołożyło wszelkich starań, aby możliwie najszybciej, przy jednoczesnym zachowaniu dokładności i dbałości o interes Klientów, podzielić środki z gwarancji. Przepisy precyzują natomiast termin realizacji wypłat dla Klientów. Ubezpieczyciel ma na to 30 dni od daty wydania dyspozycji przez beneficjenta gwarancji. TU Europa deklaruje, że zrealizuje przelewy w ciągu 7 dni od otrzymania dyspozycji.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyWięcej dzieci na zagranicznych wakacjach?
Możesz się dołączyć do prośby o sprostowanie słów ministra Szumowskiego
Słoweński przewoźnik wstrzymuje loty
Kilkadziesiąt zamkniętych kąpielisk nad Bałtykiem
Włochy: jesteśmy gotowi na przyjęcie turystów
Komisja Europejska przedstawia ścieżkę transformacji dla turystyki
Kraków współtworzy nowy model odpowiedzialnej turystyki
Hotel Astor z nowym dzierżawcą, spółka chce sfinalizować zakup
Wizyta w Korei Północnej wykluczy z ruchu bezwizowego do USA
Orbis zaprasza na debatę poruszającą problem marnowania żywności
Travelist.pl analizuje tegoroczne trendy w turystyce
Pieczywo tematem konferencji gastronomicznej
Wezwanie do zapłaty, koszta anulacji.. - ktoś pomoże?