TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Wirtualny asystent na Lotnisku Chopina

Data wysłania: 2014-01-02 14:44 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Lotnisko Chopina wprowadziło nowatorskie rozwiązanie. Zainstalowano tam wirtualnego asystenta, który ma pomóc pasażerom w samoobsługowej odprawie biletowej. To jedno z pierwszych rozwiązań tego typu na europejskich lotniskach.

Wirtualny asystent to urządzenie, które po naciśnięciu guzika udzieli standardowych informacji potrzebnych podróżnym. Realistyczny obraz młodej kobiety, która w czasie mówienia porusza się i gestykuluje ma sprawić, że pasażer poczuje się jakby rozmawiał z żywą osobą.

"Uważamy, że rozwiązanie to jest niezwykle efektowne, a dodatkowo ma wysoką wartość operacyjną. Awatar zachęca pasażerów do korzystania z kiosków samoobsługowej odprawy (self check-in) i przekonuje, że ich obsługa jest bardzo prosta. Pozwala to zwiększyć przepustowość odprawy biletowej oraz buduje wizerunek Lotniska Chopina jako portu korzystającego z najnowszych technologii" - komentuje kierownik zespołu ds. technologii i jakości obsługi pasażerów na Lotnisku Chopina, Tomasz Prokopiuk.

Podobne rozwiązania są stosowane na kilku europejskich i amerykańskich lotniskach. m.in. w Frankfurcie, Bostonie, Londynie czy Waszyngtonie. Wirtualni asystenci są najczęściej wykorzystywani do udzielania informacji odnośnie odpraw biletowo-bagażowych, kontroli paszportowych czy kontroli bezpieczeństwa.

Czas pokaże czy w obliczu coraz doskonalszych innowacji technicznych dotychczasowi pracownicy informacji nie staną się zbędni. Istnieje zagrożenie, że szukając oszczędności władze portów mogą dążyć do stopniowego zastępowania ludzi maszynami. Oczywiście nie na każdym stanowisku da się zastąpić ludzi (przynajmniej na razie), niemniej jednak w przyszłości pracownicy lotnisk mogą poczuć się zagrożeni.

    • Nowe rozwiązanie na Lotnisku Chopina 

      [2014-01-02 14:44 77.252.178.*]

      Czas obsługi przez maszynę jest znacznie dłuższy niż przez osobę fizyczną - vide: kasy samoobsługowe w marketach. Proste i nieduże zakupy da się szybko załatwić, ale wprawna kasjerka zrobi to szybciej.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję