TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran¿y turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Wirtualny asystent na Lotnisku Chopina

Data wys³ania: 2014-01-02 14:44 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualno¶æ:
Lotnisko Chopina wprowadzi³o nowatorskie rozwi±zanie. Zainstalowano tam wirtualnego asystenta, który ma pomóc pasa¿erom w samoobs³ugowej odprawie biletowej. To jedno z pierwszych rozwi±zañ tego typu na europejskich lotniskach.

Wirtualny asystent to urz±dzenie, które po naci¶niêciu guzika udzieli standardowych informacji potrzebnych podró¿nym. Realistyczny obraz m³odej kobiety, która w czasie mówienia porusza siê i gestykuluje ma sprawiæ, ¿e pasa¿er poczuje siê jakby rozmawia³ z ¿yw± osob±.

"Uwa¿amy, ¿e rozwi±zanie to jest niezwykle efektowne, a dodatkowo ma wysok± warto¶æ operacyjn±. Awatar zachêca pasa¿erów do korzystania z kiosków samoobs³ugowej odprawy (self check-in) i przekonuje, ¿e ich obs³uga jest bardzo prosta. Pozwala to zwiêkszyæ przepustowo¶æ odprawy biletowej oraz buduje wizerunek Lotniska Chopina jako portu korzystaj±cego z najnowszych technologii" - komentuje kierownik zespo³u ds. technologii i jako¶ci obs³ugi pasa¿erów na Lotnisku Chopina, Tomasz Prokopiuk.

Podobne rozwi±zania s± stosowane na kilku europejskich i amerykañskich lotniskach. m.in. w Frankfurcie, Bostonie, Londynie czy Waszyngtonie. Wirtualni asystenci s± najczê¶ciej wykorzystywani do udzielania informacji odno¶nie odpraw biletowo-baga¿owych, kontroli paszportowych czy kontroli bezpieczeñstwa.

Czas poka¿e czy w obliczu coraz doskonalszych innowacji technicznych dotychczasowi pracownicy informacji nie stan± siê zbêdni. Istnieje zagro¿enie, ¿e szukaj±c oszczêdno¶ci w³adze portów mog± d±¿yæ do stopniowego zastêpowania ludzi maszynami. Oczywi¶cie nie na ka¿dym stanowisku da siê zast±piæ ludzi (przynajmniej na razie), niemniej jednak w przysz³o¶ci pracownicy lotnisk mog± poczuæ siê zagro¿eni.

    • Nowe rozwi±zanie na Lotnisku Chopina 

      [2014-01-02 14:44 77.252.178.*]

      Czas obs³ugi przez maszynê jest znacznie d³u¿szy ni¿ przez osobê fizyczn± - vide: kasy samoobs³ugowe w marketach. Proste i niedu¿e zakupy da siê szybko za³atwiæ, ale wprawna kasjerka zrobi to szybciej.   odpowiedz »

 
     

Forum gor±ce tematy

Forum gor±ce tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u¿ywa COOKIES. Szczegó³y przetwarzania danych osobowych s± opisane w polityce prywatno¶ci. Korzystaj±c z tej strony wyra¿asz zgodê na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl±darki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegó³y w regulaminie, polityce prywatno¶ci oraz polityce cookies.
  Akceptujê