Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Forum grupa: Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Polscy turyści chcą na plażęData wysłania: 2013-12-09 09:49 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Na popularność ciepłych kierunków duży wpływ ma fakt, że można cieszyć się tam słońcem przez cały rok - w listopadzie klienci przychodzą po ofertę do Egiptu czy Grecji nie tylko z myślą o wyjeździe zimowym, w tym na święta i Sylwestra, ale domykają już plany urlopowe na lato 2014. Ta ostatnia grupa to aż 36 proc. klientów, którzy dokonali 38 proc. rezerwacji, a na zakup wakacji wyprzedzeniem decydują się przede wszystkim rodziny z dziećmi i pary w wieku 45 +."Z rozmów z naszymi klientami wynika, że nie tylko rabaty, które notabene sięgają nawet 40 proc. ceny regularnej wyjazdu, ale przede wszystkim dostępność pełnej oferty kierunków, hoteli czy wylotów ze wszystkich lotnisk. Klienci są przyzwyczajeni, że dzisiejszy rynek daje ogromną swobodę wyboru, i tego samego oczekują od branży turystycznej" - mówi Klaudyna Mortka, specjalista ds. PR w Wakacje.pl i EasyGo. Z danych rezerwacyjnych obydwu portali wynika, że wśród narciarzy największą popularnością cieszą się stoki we Włoszech (49 proc.) i w Austrii (33,3 proc.). Szusowanie we Francji, Czechach i Polsce wybrało po 4 proc. klientów (razem 12 proc.). Z rezerwacji dokonanych w listopadzie wynika, że turyści chcą wypoczywać w obiektach o średnim standardzie. Hotel 4-gwiazdkowy wybrało 46,4 proc. rezerwujących, 3-gwiazdkowy 24 proc., a w obiektach 5-gwiazdkwoych urlop spędzi 22,6 proc. rezerwujących. Ponad połowa wybrała ofertę z opcją All Inclusive (56,6 proc.), 16 proc. wybrało ofertę z wyżywieniem dwa razy dziennie. Na pobyt ze śniadaniem lub wyżywieniem własnym zdecydowało się odpowiednio 3,6 i 3,3 proc. klientów. Zdecydowana większość dokonała zakupu wycieczki samolotowej (74,5 proc.), stosunkowo dużo w porównaniu z miesiącami letnimi zarezerwowało ofertę z dojazdem własnym (10,4 proc.), na co z pewnością wpłynęły rezerwacje wyjazdów na narty do Włoch czy Austrii, wycieczkę autokarową wybrało 3,8 proc. osób dokonujących rezerwacji w listopadzie. Podobnie jak w ubiegłym roku, Polacy najczęściej kupowali wyjazdy dla dwóch osób (59 proc.), rodziny z jednym lub dwójką dzieci to prawie jedna piąta kupujących (19,6 proc.). Polacy nie są zwolennikami wyjazdów samemu - wśród rezerwujących tylko 6,7 proc. to single lub osoby, które chcą podróżować bez towarzyszy. W grupie 3-osobowej chce pojechać 4,7 proc. kupujących w przedostatnim miesiącu roku. Na wakacje wydajemy więcej W listopadzie turyści wydali średnio o 540 złotych więcej za cały wyjazd niż w ubiegłym roku, co oznacza, że na wyjazd jednej osoby zapłacono średnio więcej o 184 złote. Ważnym czynnikiem wpływającym na zwiększenie średniego kosztu rezerwacji jest wzrost rezerwacji wycieczek egzotycznych na poziomie 60 proc. Średnia cena rezerwacji wycieczki egzotycznej w listopadzie to 14136 PLN (6772 PLN/os.), co w porównaniu z ubiegłym rokiem daje wzrost o 617 PLN na rezerwacji i 236 PLN za osobę. Raport obejmuje statystyki rezerwacyjne większości touroperatorów, w tym największych takich jak Itaka, Neckermann, Wezyr, Rainbow Tours.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyEmirates zwiększa częstotliwość połączeń od Australii
Polska na 24 miejscu w rankingu ICCA
Jakie atrakcje czekają na uczestników Tour Salonu 2015?
Ponad milion złotych kary dla baru mlecznego
Personel pokładowy Lufthansy zapowiada strajk
Nowy trend - turystyka motocyklowa
Kiedy linie lotnicze udostępniają odprawę on-line?
Przewozy Regionalne mają nowego prezesa
Pasażerowie chętniej kupują bilety kolejowe i autobusowe przez internet
Przewoźnicy ogłaszają nowe połączenia
Więcej osób wyjechało na ferie z biurami podróży?
Kraków popularny wśród turystów
Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne