Nowe gwarancje zniszczyły Lemur Travel
Data wysłania: 2013-09-27 10:10 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: 23.09.2013 roku biuro podroży Lemur Travel ogłosiło zakończenie działalności z dniem 30.09. br. Jak zapewnia prezes biura, Jarosław Mojzych, ostatni klienci powrócą z Rodos właśnie 30 września.
Dziś prezes biura przesłał wyjaśnienie, dlaczego musiał podjąć taką, a nie inną decyzję.
Biuro Lemur Travel Sp. z o.o. powstało niecałe cztery lata temu. Zostało stworzone głównie przez osoby wywodzące się z funkcjonującego wtedy biura Orbis Travel. Przez ten okres, zaczynając całkowicie od podstaw, powoli budowaliśmy firmę, przykładając ogromną wagę do stosowania zasad ostrożności. Zdając sobie sprawę z zagrożeń i obserwując wydarzenia na rynku, w tym spektakularne upadki niektórych firm (także tej, z której się wywodziliśmy), koncentrowaliśmy swą uwagę na ograniczaniu ryzyka. Zależało nam bardzo, żeby nie znaleźć się w gronie biur, o których było tak głośno. Ta strategia oznaczać musiała wyraźne zmniejszenie tempa rozwoju, a zatem i niewysokie przychody, ale także i małe ryzyko. Zdawaliśmy sobie z tego sprawę i akceptowaliśmy to - zdecydowani na "długi marsz"…" - pisze prezes kończącego działalność touroperatora.
Największym problemem organizatora okazało się rozporządzenie o nowych gwarancjach ubezpieczeniowych. "Na początku maja bieżącego roku, w życie weszło rozporządzenie, na mocy którego zwiększono kwotę zabezpieczenia gwarancyjnego. Dla małych biur (o małych przychodach) - pięciokrotnie. W nowo powstałych warunkach funkcjonowanie biura zajmującego się organizacją imprez czarterowych, a nie generującego wysokich przychodów, stawało się niemal niemożliwe. Jedyną, raczej teoretyczną, dla nas szansą był gwałtowny wzrost sprzedaży w sezonie letnim. Nic takiego jednak nie nastąpiło. Wzrost wprawdzie był i to nawet dość znaczny, ale dalece odbiegający od takiego, który pozwoliłby na dalsze prowadzenie działalności (nie był, niestety, pięciokrotny…). Wprowadzone zmiany prawne, a także ogólna sytuacja ekonomiczna uczyniły kontynuację bezcelową. We wrześniu ograniczyliśmy ofertę dostępną w systemie rezerwacyjnym, jednocześnie rezygnując z wprowadzania oferty zimowej. Nasza dotychczasowa gwarancja sięga marca 2014, ale byliśmy przekonani, że zamknięcie biura po letnim sezonie jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż podjęcie podobnej decyzji po sezonie zimowym." - informuje Jarosław Mojzych. "Likwidacja firmy okazała się nieunikniona. Z dużym żalem musieliśmy ją podjąć, bowiem chociaż niewątpliwie popełnialiśmy błędy (zapewne niemało ich było), to jednak mamy poczucie, że biuro zamykamy - w jakiejś mierze - w wyniku działań podejmowanych przez instytucje zewnętrzne, działań na które nie mieliśmy wpływu i którym nie mogliśmy się przeciwstawić." - dodaje.
Prezes w swym liście wyraża nadzieję, iż zmiany w przepisach faktycznie wpłyną na wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży i spadek liczby bankructw biur podróży.
"Szczerze tego życzymy całej naszej branży, dziękując jednocześnie licznym osobom za współpracę, a szczególnie tym, którzy w ostatnich dniach, po opublikowaniu naszej decyzji, skierowali do nas wiele miłych słów." - kończy Jarosław Mojzych.
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-27 10:10 37.8.234.*] szacun dla Lemura. Szkoda mi ich, ale coz, wyzej d nie podskoczysz. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-27 10:20 83.17.197.*] odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-27 10:31 84.234.112.*] szkoda. Byli fajni,logiczni i oferta na każdą kieszeń, i jest to "pożegnanie" po polsku z klasą jakże rózne od wcześniejszych arabskich, tureckich, egipskich ....SZACUN dla ekipy, Powodzenia na nowej drodze .....:) odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-29 20:15 178.42.180.*] Największe upadki i tak były "polskie" Alpina, Big Blue Travel, Open Travel, Orbis, Triada/Sky Club, odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-27 11:59 79.185.192.*] I tak powoli wyeliminuje się polskie biura a pozostaną wielkie konsorcja, którym z braku innych wyborów i tak będziemy musieli powierzyć swoje pieniądze na wyjazd. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-30 13:06 93.105.176.*] i z roku na rok będzie rosła liczba osób które same będa sobie organizowały wakacje za pomocą tanich linii lotniczych i rezerwacji hotelowych dokonywanych samodzielnie. Taka będzie przyszłość turystyki, zwłaszcza że jest coraz więcej połączeń lotniczych do miejsc stricte turystycznych, a nie tylko tam gdzie pracują Polacy odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-10-01 20:43 89.71.91.*] Artykuł na ten temat w Rzepie http://www. rp. pl/artykul/705167, 1053110-Biuro-podrozy-kontra-zabojca-kos ztow. html Przeczytajcie też komentarze, gdzie ktoś policzył, dlaczego biura podróży przegrywają. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-09-27 13:45 77.253.7.*] Lemur wycofał się z dużą klasą, nikogo nie naraził na straty i stresy,nas agentów,czego nie można powiedzieć o innych touroperatorach jak np GTI,Pan Jarosław Mojzych odszedł z honorem i za to mu chwała,życzymy powrotu w lepszych czasach. odpowiedz »
Lemur Travel wyjaśnia przyczyny zakończenia działalności [2013-10-01 15:11 88.156.47.*] Panie Prezesie ! wzrost cen gwarancji spowodowały Urzędy Marszałkowskie poprzez swoje nie udolne działanie a to znaczy, że mają niekompetentne osoby zatrudnione. odpowiedz »
|