Turystyka wśród internautów - raport Gemius
Data wysłania: 2008-03-05 09:54 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Jak wynika z raportu firmy Gemius S.A., internauci planujący wyjazd z pomocą biura podróży w ciągu pierwszego półrocza tego roku, wybierają się przede wszystkim do krajów europejskich.
"Turystyka wśród internatów" - raport Gemius informuje, że zimowy wyjazd ma w planach tylko jedna czwarta badanych, a sezon wiosenno-letni jest najgorętszym okresem urlopowym, bo ponad połowa internatów planuje wtedy podróż z biurem. Najczęściej wybieranym kierunkiem jazdy jest Europa (55 proc.), w szczególności Grecja, Hiszpania i Włochy. Za to w trakcie sezonu zimowego popularnością cieszą się także Austria i Słowacja.
Ponad połowa badanych zamierza przeznaczyć na osobę od 1000 do 4000 zł na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży. Okres zimowy nie cieszy się takim powodzeniem, wydatki są niższe, co drugi internauta planuje wyjazd do 2000 zł na osobę.
Jeżeli chodzi o sposoby płatności za wycieczkę z biura podróży, najbardziej preferowana jest opłata gotówką (43 proc.), a co piąty respondent zamierza zapłacić przelewem internetowym (26 proc.), równie popularna jest karta kredytowa (24 proc.).
Badanie unaocznia nam, że Internet jest naturalnym źródłem informacji na temat planowanej podróży. Dwie trzecie spośród internautów pragnących wyjechać w ciągu najbliższego pół roku stwierdziło, że to informacje z sieci są przez nich najchętniej wykorzystywane podczas tworzenia planu wycieczki.
Najchętniej odwiedzanymi przez przyszłych urlopowiczów miejscami w sieci są strony biur podróży (61 proc.), wyszukiwarki (49 proc.) i portale turystyczne (48 proc.). Na portalu Onet.pl serwis "Turystyka" we wrześniu 2007 roku odnotowało największy zasięg (12,96 proc.) wśród serwisów turystycznych na największych polskich portalach.
Takie właśnie strony najchętniej odwiedzają uczniowie lub studenci, albo też osoby z wykształceniem co najmniej średnim, które korzystają z Internetu codziennie, bądź też prawie codziennie.
Badanie potwierdza, że Internet jest bezsprzecznie głównym źródłem informacji na temat planowanego urlopu w przypadku rezerwacji miejsca wyjazdu organizowanego przez biuro podróży. Prawdopodobnie jednak większą wagę przywiązują do bezpośredniego kontaktu z organizatorem wyjazdu. 1/3 badanych dokonuje rezerwacji przez Internet wypełniając kwestionariusz online albo przez e-mail. 40 proc. osób zarezerwowało miejsce odwiedzając siedzibę firmy.
Niestety trudno oszacować rzeczywistą wartość wyników badania przeprowadzonego przez Gemius S.A. Analizą bowiem objęto tylko 1000 (!!!) wypełnionych do końca ankiet internautów w wieku od 18 do 78 lat, planujących w ciągu najbliższych sześciu miesięcy wyjazd z biurem podróży.
Kwestionariusze emitowane były na witrynach objętych bezpłatnym audytem site-centric stat24/PBI.
Gemius - to drogie i słabe raporty [2008-03-05 09:54 193.33.124.*] jak w temacie!!! (kh) odpowiedz »
Gemius - to drogie i słabe raporty [2008-03-05 09:55 193.33.124.*] Jak w temacie!!! - drogie i słabe raporty i badania ! (KH) odpowiedz »
|