TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka zagraniczna przyjazdowa

Biura podróży walczą o chińskich turystów

Data wysłania: 2013-09-06 16:09 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Chińscy turyści opanowali Europę, ale Polska wciąż nie robi na nich wrażenia. Dlaczego przyjezdni z Państwa Środka omijają nasz kraj?

Wg danych ONZ w 2012 roku w podróże zagraniczne wyjechało ok. 83 mln Chińczyków - o 13 mln więcej niż w roku poprzednim i ponad ośmiokrotnie więcej niż w roku 2000. Co istotne, w 2012 Chińczycy wydali na turystykę zagraniczną ok. 102 mld dolarów, najwięcej spośród wszystkich narodów świata.

O tym, że europejska spuścizna coraz liczniej przyciąga turystów ze wschodu, świadczą liczby. W 2011 roku ponad 4 mln turystów z Państwa Środka odwiedziło Europę. Do Polski trafiło mniej niż 35 tysięcy. W czołówce najpopularniejszych europejskich destynacji turystycznych Chińczyków prowadzi Francja, którą w 2011 odwiedziło prawie 730 tys., tuż za nią plasują się Niemcy - prawie 640 tys. odwiedzin.

Boimy się tego co nieznane. Małe zainteresowanie Polską, jako destynacją turystyczną może wynikać ze zbyt małej wiedzy jaką posiadają chińscy turyści na temat naszego kraju. Dlatego eksperci potwierdzają konieczność inwestowania w kampanie promocyjne prowadzone na szeroko zakrojoną skalę. A gra jest warta świeczki, bowiem przeciętny chiński turysta zostawia w naszym kraju średnio tysiąc dolarów. - Najlepszą metodą na zachęcenie Chińczyków do odwiedzania Polski, której na razie prawie w ogóle nie znają, jest promocja w mediach tradycyjnych i internecie - mówi wicedyrektor działu europejskiego z kantońskiego oddziału CITS, czołowej agencji turystycznej w Chinach, Sha Rin.

By zachęcić chińskich turystów do odwiedzania Polski, w kwietniu br. POT zaprosiła do kraju przedstawicieli chińskiej branży turystycznej i mediów. Jeden z uczestników tej wycieczki, dyrektor działu marketingu i promocji CITS w prowincji Guangdong Li Lang wyjaśnił PAP, że “Chińczycy częściej wybierają Czechy, ponieważ Czechy promują się w Chinach dużo bardziej niż Polska, dlatego Chińczycy znają Czechy dużo lepiej". O działaniach POT pisaliśmy w aktualności: Biura podróży czekają na turystów z Azji

Zdaniem wielu oprócz działań marketingowych w internecie, telewizji i radiu problemem jest brak ogólnodostępnych materiałów promocyjnych dotyczących Polski. Przedstawiciel POT w Chinach Robert Pawlik nie zgadza się z tą tezą. Zapewnia, że jeśli biuro podróży zwraca się do POT po materiały promocyjne, dostaje je.

Według prognoz ONZ w 2015 roku liczba Chińczyków wyjeżdżających na zagraniczne wycieczki przekroczy 100 mln, z czego 4,5 mln ma przyjechać do Europy, i może odwiedzi też Polskę. Dlatego warto przygotować się na tą ewentualność!

    • Dlaczego chińscy turyści omijają Polskę? 

      [2013-09-06 16:09 79.162.102.*]

      Przyjazdy Chińczyków to mniej niż 0,25 procenta całego ruchu turystycznego do Polski. POT w ciągu roku chce wyłożyć kilkadziesiąt mln zł na PR w tym komunistycznym kraju. To więcej niż roczny budżet tej organizacji.
      Czy jest w tym jakiś sens i logika?!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję