Internet bez reklam - koszmar marketingu?
Data wysłania: 2013-08-30 11:19 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Dla branży turystycznej reklama to podstawa. Panuje tu spora konkurencja i dopiero dobry marketing, PR i szereg innych działań pomocniczych pozwala średnim i większym firmom liczyć na zysk. Ale reklamować się często muszą nawet małe, lokalne firmy. Reklama w internecie dziś jest jedną z ważniejszych pozycji w budżetach marketingowych. Jednak spokój reklamodawców może tu burzyć informacja, że wielu użytkowników internetu blokuje reklamy.
Niedawno zaprezentowanego badania "The Rise of Adblocking" (August 2013) z których jasno wynika, iż w skali światowej blisko 23% odbiorców blokuje reklamy na stronach www! Co ważne, od razy warto zauważyć, że branża turystyczna ma najniższy odsetek blokowań ze wszystkich - wynosi on tylko 5%
Niestety szacowany przyrost blokujących wynosi około 0,7% miesięcznie (względem wszystkich użytkowników), Zatem prawdopodobnie za rok reklamy będzie blokować ponad 32% użytkowników. Także baza filtrów reklam jest stale rozwijana i nie omija już żadnej branży, gdyż bazuje w dużej mierze na wyłapywaniu serwerów reklam lub charakterystycznych dla reklamy opisów plików, skryptów itd. Szczegóły techniczne dotyczące tego, kto i gdzie chętniej blokuje możemy znaleźć w raporcie, jednak dla branży turystycznej ważne są najważniejsze wnioski, które płyną z wiedzy o dość dużej liczbie osób blokujących reklamy:
- Sprawdź swoją stronę pod przeglądarką blokującą reklamy - czy wszystko wygląda prawidłowo i działa? [wskazówka: większość narzędzi do blokowania reklam pozwala podejrzeć listę zablokowanych elementów np. dla Adblock Plus w Firefox to kombinacja klawiszy Ctrl+Shift+V zobacz, co zablokowano]
- Sprawdź miejsca w których umieszczasz reklamy lub płatne/ważne profile swojej firmy pod przeglądarką blokującą reklamy - jeśli nie wyświetlają się prawidłowo zażądaj zmian technicznych. Nie warto płacić za częściowo widoczną reklamę.
- Sprawdź kluczowe elementy sprzedażowe na stronie - jeśli posiadasz tam formularz zamówienia/rezerwacji. Upewnij się, że wszystko działa jak należy, bowiem czasem blokowane są np. niektóre skrypty lub dodatkowe zdjęcia i choć zamówienia/rezerwacje mogą wpływać, to jednak będzie ich mniej lub na mniejszą kwotę, gdyż użytkownik z "adblockiem" nie zobaczy np. zdjęć dodatków w procesie zamówienia.
- Jeśli zarządzasz stroną internetową unikaj nazwach plików i katalogów wszelkich skojarzeń z reklamą np. banner, ads, reklama, itp.
- W plikach reklam nie używaj typowych rozwiązań jak np. clickTAG (wyłapywane są wszelkie wzorce reklamy jak np. .swf?clicktag= czy clicktag=http - wprawdzie można to obejść np. plik.swf?kij=1&clicktag=%68%75%74%80%3a%2f%2fwww.mojastrona.pl, ale to tylko do czasu poprawek we wtyczkach blokujących reklamy).
- Zwróć uwagę na blokadę wyskakujących okienek - pod różnymi przeglądarkami działa różnie i nie każde rozwiązanie (szczególnie we flashu) jest równie dobre.
- Zweryfikuj, czy nie stosujesz zbyt nachalnej reklamy - reklamy wyskakujące, poruszające się na stronie, z dźwiękiem - może chwilowo skuteczne, ale po pierwsze to właśnie one zachęcają do blokowania reklam, a po drugie w wielu wtyczkach blokujących reklamy irytujące reklamy można zablokować ręcznie - zwykle wystarczy najechać na obrazek/animację i kliknąć raz lub dwa:
Do testowania blokady reklam należy użyć możliwie szerokiego zestawu filtrów - zwykle aplikacje blokujące proponują nam jeden zestaw na start, jednak dla solidnego przetestowania należy uwzględnić wszystkie najpopularniejsze zestawy światowe oraz wszystkie listy polskie (np. obecnie dla Adblock Plus są to BSI Lista Polska, PLgeneral i Lista Basa).
Pełny raport "The Rise of Adblocking" (August 2013):
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130829_the_rise_of_adblocking.pdf
Blokady reklam szkodzą? [2013-08-30 11:19 213.206.224.*] ciekawy artykuł odpowiedz »
Blokady reklam szkodzą? [2013-09-02 15:00 83.238.170.*] Ciekawa byłaby analiza 'klikalności' - na ile odsłon danej reklamy ktoś w nią kliknie. Google daje takie narzędzie - jako, że jest to wyszukiwarka, reklamy kontekstowe mają tam sens, ale czy ktokolwiek klika w reklamy dotyczące podroży wyświetlane przy newsach albo na fejsie? To jest wyłudzanie pieniędzy za wirtualne wyniki (np. że marka się opatrzy), których przełożenia na sprzedaż nie da się ocenić. Sklep internetowy może to jakoś szacować, szczególnie gdy reklamuje konkretną rzecz, ale biuro podróży czy nawet hotel? odpowiedz »
Blokady reklam szkodzą? [2013-08-30 11:46 83.21.94.*] odpowiedz »
|