Wigilia w autobusie zamiast w domu!
Data wysłania: 2005-12-27 11:16 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Kilkudziesięciu Polaków spędziło Wigilię na Londyńskim dworcu Victoria, gdyż nie przyjechały po nich autokary.
Ponad 90-osobowa grupa Polaków miała wyjechać o 13.00 do Polski dwoma autokarami Orbisu. Jednak autokary nie przyjechały. Grupa przez kilka godzin nie wiedziała co robić.
Dopiero po interwencji w konsulacie na londyńskim dworcu pojawił się przedstawiciel firmy, który zapewnił, że jeszcze w nocy pasażerowie, którzy mieli jechać do Warszawy wyjadą z Londynu, a reszta (44 osoby), które miały bilety do Olsztyna zostaną w Anglii, w hotelu opłaconym przez Orbis.
Onet napisał, iż pasażerowie są bardzo rozgoryczeni i zapowiadają, iż po powrocie do Polski będą żądali odszkodowań za to, że nie wrócili do domu na święta, a Wigilię spędzili w autobusie.
Zgodnie z relacjami dziennikarzy, dyspozytor Orbisu w Warszawie powiedział, iż o awarii autobusu w Anglii wie, ale nie zna szczegółów sprawy.
Jacek [2005-12-27 11:16 999.999.999.*] To dziady, żenujące żeby nie mieć autokaru w zapasie. odpowiedz »
sam dziad jesteś [2005-12-27 11:23 999.999.999.*] Nie zauważyłeś, że przed świętami na trasy do/z Wielkiej Brytanii zostało wysłane prawie wszystko, co sie tylko ruszało??? I tak to mało było! A co do wpadki Orbis Transport... Cóż... Zdarza się... odpowiedz »
A gdybyś to Ty stracił Święta??? [2005-12-27 12:20 999.999.999.*] U nas zawsze znajdą się tacy, którzy wszystko wytłumaczą i uważają, że jest OK. Oczywiście, dlatego, że to ich nie dotyczy. odpowiedz »
Pewnie, że awarie są nieuniknione. [2005-12-27 18:18 999.999.999.*] Lecz taka firmę jak Orbis stać na wynajem autokarów angielski lub francuskich i nic ich w tym przypadku nie tłumaczy. odpowiedz »
Wpadka Orbisu to mało powiedziane!!! ŻENADA!!! [2005-12-27 11:39 999.999.999.*] Nic bardziej kompromitującego firmę Orbis nie mogło się zdarzyć. Nie wiem czy ktokolwiek z zarządzających Orbisem Transport chciałby sobie poświętować na dworcu. Wszyscy poszkodowani powinni zebrać siły i zrobić niezłą aferę z tej sprawy. Żadne odszkodowanie nie zwróci im Wigilii!!! odpowiedz »
,,Orbis,, -ŻENADA!! [2006-01-04 15:19 999.999.999.*] To mało powiedziane, podnajmują stare autokary idą na ilość a nie na jakość i to się mści. Ja od nich jak najdalej i wszystkim to radze , przestroga dla innych właścicieli lini ,kto pozwala aby autokary ,,pełnoletnie -mają po 18lat i wiecej/ jeżdziły na liniach zagranicznych. Kto się za to weżmie!!! , no kto !!! odpowiedz »
Potwierdzam ze sam jestes dziadem! [2005-12-27 13:50 999.999.999.*] Czy majac firme autokarowa, kupilbys 2 autoakary tylko po to by 1 stal w garazu i czekal na wypadek awarii drugiego? odpowiedz »
...dziad [2005-12-27 15:26 999.999.999.*] Stary , co ty chrzanisz ?! Uwazasz, że awaria autokaru jest usprawiedliwieniem, aby zostawic ludzi za granicą ?? I gdyby nie ich interwencja w konsulacie pewnie pies z kulawą noga by się nie zainteresował. Chyba brakuje ci piątej klepki i brak pojęcia o pracy w turystyce! I nie nazywaj poprzedniego forumowicza , że sam jest dziadem , bo człowiek ów ma rację , głąbie! Co to za firma, która zostawia ludzi bez żadnego transportu, ani bez informacji ?! Jak pare tygodni temu zepsuł się samolot Centralw , to Alfa Star natychmiast zorganizowała transport zastępczy na nastepne lotnisko! I nie zostawiła ludzi bez informacji !! Słyszałeś o czyms takim ?? Więc nie chrzań, że "się zdarza" i olać ludzi. Pewnie jakbys był szefem jakiejś firmy transportowej sprzedawałbyś bilety dwustronne , ale w jedną stronę, a później klientom tłumaczył : "Awaria autokaru - cóż , zdarza się". Idź się lecz , albo do szkoły ! odpowiedz »
echa przebrzmiałej świetności [2005-12-27 12:16 999.999.999.*] Łopuszańska 49 to od lat dobry adres dla wszystkich tych, którzy lubią mieć niemiłe przygody w podróży. Zapytajcie pilotów, czy któryś chciałby pilotować grupę wycieczkową w autokarze Orbis Transport? Zajeżdżony sprzęt, opryskliwi i pazerni kierowcy i ta buta warszawska w każdym kontakcie z firmą... W końcu w PRL-u miało się tę rangę, co? odpowiedz »
Masz 150% racji!!! [2005-12-27 12:23 999.999.999.*] Nic dodać, nic ująć. Działa z przyzwyczajenia. odpowiedz »
echa przebrzmiałej swietności [2005-12-30 01:22 999.999.999.*] Widzę, że masz doskonałe informacje na temat taboru Orbisiaków, ja jestem przewoznikiem i korzystam z usług serwisu na łopuszańskiej i nie narzekam, dojezdzam gdzie chcę, a odkupiłem wóz z orbisu i nie narzekam kilka lat jezdzi już. Zyczę ci żeby cie w zyciu było stac nawet na oponę takiego zajeżdzonego taboru buraku cukrowy, na razie to robisz za parobka na Wyspach, wielki znawco kondycji etc. firm przewozowych, w autobusie to szofer rządzi, a nie ty jak do mnie dzwoni klient i się rzuca na kierowcę, to go spławiam, co by było jakby mu 50łbów nad głową pieprzyło farmazony, jego zadaniem jest bezpiecznie dowieżć do celu jak to robi to jest dobry wszystkim nie dogodzi niestety. A przy awarii nikt w ciągu kilku godzin nie podstawi zastępczego, był czas że utrzymywałem taki autobus i na 5lat awaryjnie nigdy nie wyjechał zaś OC i nne opłaty musiałem ponosić, więc doszedłem do wniosku że mnie na to nie stac po to tylko żeby każdy wiedział że mam i mogę w każdej chwili podstawić, sorki zdarzają sie takie sytuacje i noirmalny człowiek to zrozumie może nie od razu ale pózniej na spokojnie napewno, samoloty też są odwoływane, opociągi i nikt nie robi takiej afery jak musi poczekać. odpowiedz »
Heh ... [2005-12-27 12:43 999.999.999.*] No jejku stalo sie. Rozne wypadki sie zdarzaja. Ja to rozumie. Nie bede tego wiecej komentowal ani usprawiedliwial Orbisu bo to nie moja firma :P odpowiedz »
skandal w Wigilie [2005-12-27 13:00 999.999.999.*] to okropne ze Orbis tak potraktowal swoich klientow, szczegolnie w tak waznym dniu.Mozna bylo szybciej podstwaic te autokary skoro sie zepsuly . odpowiedz »
awaria autokaru [2005-12-27 14:28 999.999.999.*] takie jest życie czy ktoś zadał sobie pytanie ilu ludzi orbis szczęśliwie dowiózł do domu na świeta pewnie nie a warto sobie zadac takie pytanie odpowiedz »
awaria OK - brak informacji skandal [2005-12-27 17:45 999.999.999.*] to że autobus może nawalić to jest rzecz nieprzewidywalna, nikt jej napewno niezaplanował na wigilie, to że przewoźnik nie ma zapasowego autokaru to po pierwsze: - zgadzam się ze nikt nie kupuje autbusu poto żeby stał i czekał aż sie inny zepsuje - po drugie nawet gdyby był z polskiej bazy niedojedzie w pare godzin - wigilia to środek sezonu. W tym okresie żadna firma trudniąca się przewozami liniowymi niema wolnych autobusów Jeśli chodzi o brak zainteresowania i informacji to już inna sprawa. Orbis dał ciała! Już w momencie ujawnienia się awarii przewoźnik powinien poinformować o zaistniałej sytuacji pasażerów, niezależnie czy jest to wigilia cz jakikolwiek inny termin i "kombinować" jakiś środek zastępczy. odpowiedz »
kamyczek do orbisowskiego gaiku [2005-12-28 17:20 999.999.999.*] A, drogi mój obrońco Orbisu, czy zadałeś sobie pytanie ilu ludzi klęło na Orbis za spapraną imprezę? Ile biur podróży zrezygnowało z ich usług na skutek permanentnych skarg klientów na jakość ich obsługi? Nie piszę tak sobie... kilka ładnych lat MUSIAŁAM z nimi współpracować. Doskonale pamiętam, jak to smakowało. Ile razy trzeba się było za nich wstydzić, tłumaczyć, a nieraz płacić odszkodowania. To po prostu kołchoz działający na PRL-owskich zasadach i układach. I z pewnością nic sobie nie robią ze skargi tych 50 czy 100 pasażerów... odpowiedz »
Orbis [2005-12-29 12:48 999.999.999.*] Niestety, wszystkie negatywne uwagi o Orbisie są słuszne, kierowcy są bardzo nieuprzejmi i opryskliwi, pasażerowie traktowani jak zło konieczne, skargi na nich są uzasadnione. Jestem pilotem i wiem co piszę. odpowiedz »
Obecnie jestem pilotem w Orbisie.... [2005-12-30 13:19 999.999.999.*] Zgadza się, ze nikt awarii się nie spodziewał i właściwie zrobili wszystko co mogli, aby dowieść pasażerów z powrotem. Oczywiście przykro mi bardzo z tego powodu, i nie ukrywam wstydu z zaistaniałej sytuacji. Fakt, że mogło zdarzyć się każdemu przewożnikowi. Poza tym pamiętajcie, że do Polski w tych dniach wracał po 30 autokarów dziennie, i właściwie wszystkie oprócz tego docierały z mniejszymi, lub większymi opóżnieniami lub bez - co wynika z przyczyn niezależnych np. droga, korek itp. Co do mnie - to ludzie, proszę o litość dla nas, bo my piloci nie jesteśmy temu winni! Pracujemy w tej firmie, jak każdy gdzieś pracuje, natomiast obrywamy za wszystko od was w drodze. nie dziwię się złości pasażerów, ale czasmi to sytuacja po prostu zmusza do pewnych zdarzeń. A co do mojej pracy, to zapawniam że takiej sytuacji przed świętami nie było. Często też sami pasażerowie utrudniają jazdę np. odchodzą gdzieś, a my musimy jechać (wcześniej pada prośba o nieoddalanie) Cóż mam zrobić?Pracuję w Orbisie od roku. Szlachetnie rzucić pracę i zostać bez środków do życia? Poza tym apeluję do klientów orbisu, aby sami dbali o siebie!! jeżeli coś nie odpowieada, kierowca chce dodatkowe pieniądze, to spiszcie jego nazwisko, podajcie je w biurze. Dbajcie o toaletę, to nie będziecie narzekać, że jest brudna. Nie oddalajcie się od autokaru, to szybciej można ruszyć. Nie pijcie alkoholu, to sąsiad z boku nie będzie narzekał na smród % itd...... Życzliwy odpowiedz »
tak juz jest sprawdz innych czas ORBISU znikl jak prl.... [2006-01-01 19:46 999.999.999.*] Jest wielu wspaniałych przewoznikow.Dlaczego Orbis nie jest przeciez jedyny. Naprawde czas orbisu sie konczy.Ciagle awarie i przesiadki ile mozna.Trzeba skonczyc biadolic i skorzystac z innych przewozników takich jak AGAT, WACTUR, EUROLINES, OMAR, MAK,RUDNIK POLONIA ITD. odpowiedz »
orbis [2006-01-12 07:25 999.999.999.*] dla tych co tak gęsto bronią orbisu.http://www.networkpl.com/modules.php?name=News&file=article&sid=14693 odpowiedz »
Zepsuty autokar:) [2006-03-01 12:52 82.45.180.*] Ja jestem jednym z Tych Asow ktorzy mieli zaszczyt spedzic wigilie w autokarze. I prawda jest taka ze jak jechalismy z Lodzi do Wawy Busem z Orbisu to kierowca powiedzial ze byl w biurze Orbisu 23.12 o godzinie 16nastej i juz wtedy wiedzieli ze autokary najnormalniej nie wyjechaly bo podwykonawca nawalil. I naprawde mozna zrozumiec rozne sytuacje losowe: zepsucie sie, autokaru wypadki itp ale nie mozna tolerowac olewania klijentow!!! Przez 10 h czekalismy na jakiekolwiek informacje i nuuuda! Nigdy wiecej z Orbisem!!!Tez o tym pomyslcie!!!! odpowiedz »
orbis [2006-03-11 15:47 86.134.34.*] No to cala sprawa jak zawsze zostala skrzetnie ukrecona przez ORBIS. napisalem reklamacje i co oczywiscie dostalem odpowiedz zgodnie z terminem o dziwo ale pismo o tresci ze bardzo przepraszamy i tak dalej to ze nie ich wina ze awarie sie zdarzaja i t p brdnie.co prawda przekazali mi przekaz na 50% ceny powrotnej i to wszystko.no coz nasze prawo nieprzewiduje zadnych odszkodowan z tytulu niezdazena na wigilie. no coz kto ma pieniadze ten ma prawo .ja natomias niebede juz korzystal z orbisu odpowiedz »
tak juz jest sprawdz innych czas ORBISU znikl jak prl.... [2007-07-16 19:04 62.87.176.*] Wactur? nie polecam!!! na własnej skórze doświadczyłem braku kompetencji i nieuczciwości ludzi tam pracujących-kierocy czasem nie przyjeżdżają po klientów heh, i jeszcze przebukować biletu nie chcą-zgroza!!! fałsz na fałszu, jedna wielka zmowa a szefostwa zastać nigdy nie można. Wystrzegajcie się ich drodzy!!! to oszuści!!! odpowiedz »
tak juz jest sprawdz innych czas ORBISU znikl jak prl.... [2008-12-25 16:00 83.13.36.*] Jesli juz robisz reklame, polecajac firme, rob to rzetelnie!! ''Trzeba skorzystac z uslug taki firm jak...Omar''???.Skorzystalam! Wyjazd mialam 18-go, do Polski dojechalam 22-go.Szczescie mialam w nieszczesciu, ze dotarlam. Przez kilkanascie godzin oczy wpatrzone mielismy w kierowce i nie dlatego, ze przystojny byl...tkwil za kolkiem samotnie, bez zmiennika! Tak pracuje szef firmy Omar. Pasazerka odpowiedz »
orbis [2006-01-02 00:04 999.999.999.*] panowie po 1 popsuty autokar ok zdaża sie a pozatym to "orbis"zapomniał jeszcze o 90 osobach w tym dzieci .i niepodstawił 2 autokarów na dwożec victoria dlaczego? z tego co ja wiem zapotrzebowanie przerosło możliwości firmy orbis która podpisała umowe z inną firmą która niepodstawiła autokarów w dniu 23 grudnia.A obowiązkiem orbisu było zapewnić przejazd pasażerom i poinformować o zaistniałej sytuacji co zrobił orbis? nic nawet infolinia była nieczynna .lecz znalazł sie w okolicy przewoznik który zabrał część osób i tak niezdążyli na wigilie a pracownik orbisu który przez telefon pilotował autokar był tak pijany ze niemożnago było zrozumieć.a żeby tego było mało to na dworcu miała być pilotka która powinna sie zająć ludzmi jak przyszła i zobaczyła co sie dzieje to uciekła odpowiedz »
a to było tak:) [2007-10-16 16:30 83.25.66.*] sprawa była prosta, orbis nie podstawił po prostu autokaru, a informacja o awarii była częściowo tylko prawdziwa. awarii uległ jeden autobus, kolejny w skutek błędu na łopuszańskiej nie został podstawiony. ot cała historia. jestem pilotem w orbisie i uwierzcie mi państwo, bylibyście zszokowani całym tym burdelem który panuje w firmie. wg mnie orbis jedzie teraz przede wszystkim na dobrej opinii sprzed lat. zreszta orbis jako firma wykonawca obsluguje tylko niewielka czesc lini. w wielu przypadkach robia to podnajete firmy takie jak żak, pks gdansk, pks tarnobrzeg czy majchrzak. orbis raczeh tylko zarzadza tym burdelem. a jakie sa skutki to kazdy widzi:) pozdrawiam! z przyczyn oczywistych wole pozostac anonimowy:) odpowiedz »
a to było tak:) [2009-02-20 10:39 83.20.104.*] Stare LISY ORBISOWSKIE - niereformowalne, zatrudnionych około 500 ludzi a pracować nie ma kto !!!!!! Skończyła się już komuna ORBISIAKI odpowiedz »
firma Omar nawala [2010-01-05 13:39 83.8.120.*] Nie dość,że przyjazd do Polski z Londynu był opóźniony o prawie dwie doby plus nie do końca jasne, kilkugodzinne krążenie wokół Londynu, to teraz na dzień przed powrotem zostałam poinformowana (sms-em!), że firma odwołuje wyjazdy do połowy stycznia. Wszystko. Radź se sam rozumiem. tzn zostałam zmuszona do kupna biletu na samolot za 266 funtów a i tak będę spóźniona do pracy. Nie wiem na ile firma ponosi odpowiedzialność i poczuwa się do jakiś odszkodowań - oba numery komórkowe milczą kiedy próbuję się dodzwonić. Rozumiem, że pogoda mogła się przyczynić do tego stanu rzeczy, nie jestem jednak do końca przekonana czy to jedyny winowajca tej całej sytuacji. ewa z bydgoszczy odpowiedz »
firma Omar nawala [2010-01-05 17:01 80.54.98.*] Witam!My też czekaliśmy dziś rano na ten autokar-tyle,że o 6ej rano w Białymstoku.Pani przynajmniej została poinformowana sms-em-my w ogóle nie dostaliśmy informacji na temat jakichkolwiek zmian.Czekaliśmy ponad godzinę na mrozie.A telefonów w biurze oczywiście nikt nie odbierał.Gdyby nie pani wiadomość (znaleziona przypadkiem) nawet byśmy nie wiedzieli,że wszystkie kursy zostały odwołane...Z wyjazdem z Londynu był problem,a z powrotem tam-jeszcze większy!!!Podróżni z Podlasia odpowiedz »
firma Omar nawala [2010-01-06 01:36 79.186.204.*] no to jak na razie pozostaje mi cieplutko pozdrowić i życzyć powodzenia, ewa odpowiedz »
|