Browary szykują nowości
Data wysłania: 2013-07-30 22:15 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: To trudny rok dla browarów. Prezesi browarów zapowiadają, że stagnacja w branży może potrwać nawet do końca roku. To jednak nie powstrzymuje producentów przed wypuszczeniem na rynek szeregu nowości.
Wiosna i lato to najlepsze miesiące dla browarów. Nic więc dziwnego, że mimo pesymistycznych informacji płynących z branży, właśnie teraz zarówno duże koncerny, jak i regionalne browary najmocniej walczą o klienta. Większość przygotowała na ten sezon specjalne letnie nowości.
"W tym sezonie dzieje się bardzo dużo. W ogromnej mierze to zasługa browarów regionalnych, kontraktowych, a także restauracyjnych. Co ciekawe tegoroczne nowe piwa naprawdę zaskakują oryginalnymi smakami" - mówi Andrzej Olkowski szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
Na sklepowych półkach pojawiło się pierwsze w Polsce i jedno z niewielu na świecie piwo z dodatkiem papryczki chili - Porter Chili wprowadzone przez Browar Amber.
"Porter Chili powstał w wyniku poszukiwań kulinarnych naszych browarników" - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber. "Okazało się, że nasze sztandarowe ciemne piwo Grand Imperial Porter znakomicie smakuje z pikantnymi przyprawami. Dlatego uznaliśmy, że połączenie smaków ostrej papryczki chili i ciemnego piwa da ciekawy smak" - dodaje.
Premiera Portera Chili odbyła się latem.To druga, po czerwcowym Amberze Chmielowym, nowość z pomorskiego browaru. Na początek sierpnia Amber szykuje kolejną niespodziankę.
Również Browar Kormoran zaskoczył w tym sezonie miłośników złocistego napoju. Kilka tygodni temu rozpoczął sprzedaż nietypowego American Indian Pale Ale, niefiltrowanego piwa o orzeźwiającym aromacie owoców tropikalnych, sosny i kwiatów.
Z kolei Browar Witnica chce zainteresować piwoszy tradycyjnymi smakami. Niedawno wypuścił na rynek piwo Lubuskie Śliwkowe - połączenie ciemnego piwa z naturalnym sokiem i Lubuskie Pszeniczne.
Browar Raciborski chce powalczyć o klienta wprowadzając do swojej oferty piwo dedykowane konkretnej grupie. I tak na początku czerwca pojawiło się Akademickie Łódzkie Klasyczne.
Wśród piw koncernowych tego lata królują jak zwykle radlery. Piwo-lemoniady wypuściły na rynek m.in. Carlsberg Polska (Okocim Radler), Kompania Piwowarska (Wojak Radler), Grupa Żywiec (Warka Radler Jabłko).
To lato zaowocowało nie tylko oryginalnymi smakami, ale również ma wykreować zupełnie nowy trend na rynku piwnym - po latach królowania klasycznych pszeniczniaków w stylu bawarskim do gry wchodzą tzw. wity, czyli łagodne, białe piwa pszeniczne typu belgijskiego.
W maju tego roku browar Namysłów zaproponował piwoszom Namysłów Białe Pszeniczne. "To dopiero początek. Z moich informacji wynika, że to orzeźwiające, lekkie, idealne na lato piwo w najbliższym czasie planuje wypuścić na rynek browar Kormoran, Cornelius, a także kilka małych browarów restauracyjnych i kontraktowych" - zdradza Andrzej Olkowski.
Browary chcą przyciągnąć klientów [2013-07-30 22:15 188.125.246.*] Dodajmy jeszcze nowość Kompanii Piwowarskiej jaką jest CYDR, do tej pory niedostępny w Polsce. Można go znaleźć w sklepach pod nazwą Green Mill. Karolina odpowiedz »
Browary chcą przyciągnąć klientów [2013-07-31 10:37 83.238.170.*] Od kilku tygodni jest w sprzedaży cydr z browaru w Lublinie oraz bodaj łotewski w plastikowych butelkach 1l o kilku smakach (ale to nie jest tak do końca cydr - ma dodane aromaty i konserwanty, ale też jest najtańszy). Czekam na Strongbow i oryginalny Sommersby. odpowiedz »
Browary chcą przyciągnąć klientów [2013-08-28 11:44 79.185.122.*] Teraz kiedy mamy koniec lata i poczatek jesieni- wiele firm i właścicieli Browarów planuje ofensywę promocyjną,intensywna kampanię. Zobaczymy która z nich okaże sie najbardziej skuteczna.
Pozdrawiam odpowiedz »
|