TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Zmiany w Travelplanet.pl

Data wysłania: 2005-12-23 12:38 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Tomasz Moroz - Wiceprezes Zarządu, założyciel i jeden z akcjonariuszy Spółki - obejmie od nowego roku stanowisko Prezesa Zarządu. Nowy szef Travelplanet.pl został uznany za jednego z dziesięciu najlepszych polskich przedsiębiorców w 2005 roku, w rankingu "Przedsiębiorca Roku" firmy Ernst&Young.

Tomasz Moroz jest jednym z głównych inicjatorów projektu, który w ciągu 5 lat, przy wsparciu finansowym funduszu MCI Management SA przerodził się w notowane na giełdzie polskie internetowe biuro podróży, o wartości 40 mln zł i dynamice wzrostu rzędu 200% rocznie w ostatnim czasie.

Nowy prezes jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, gdzie studiował Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne na kierunku Handel Zagraniczny; ukończył także studia podyplomowe MBA - "Management for Central and Eastern Europe" na European University Viadrina w Niemczech. Z branżą turystyczną związany był od początku kariery zawodowej, zdobywając doświadczenia w ciągu 5 lat pracy w firmie Scan Holiday Travel sp. z o.o.

W Travelplanet.pl, od początku jej istnienia, zajmował się tworzeniem strategii spółki, planowaniem rozwoju przedsięwzięć biznesowych, zarządzaniem sprzedażą i marketingiem oraz relacjami inwestorskimi.

"Wchodzimy w nowy etap rozwoju, który wymaga rozszerzenia dotychczasowej strategii firmy. Chcemy utrzymać dynamiczny wzrost, ale również - będąc już spółką publiczną - skoncentrować się bardziej na generowaniu większego zysku dla naszych akcjonariuszy" - ocenia Tomasz Moroz. - "Nasze główne priorytety to utrzymanie szybkiego wzrostu, wyższe wyniki finansowe, konsolidacja rynku e-turystyki i dynamiczna rozbudowa punktów obsługi klienta."

W tegorocznym rankingu FAST 50 firmy Deloitte Travelplanet.pl zostało ocenione jako druga najszybciej rozwijającą się firma technologiczna w Polsce i czwarta, pod tym względem, w Europie Środkowej. Spółka od dwóch lat utrzymuje czołowe miejsca w tym prestiżowym rankingu.

Od Nowego Roku ulegnie zmianie także skład Rady Nadzorczej Spółki. Stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej obejmie dotychczasowy Prezes Travelplanet.pl - Piotr Multan, przejmując tę funkcję od Tomasza Czechowicza - Prezesa MCI Management. S.A. Do Rady Nadzorczej wejdzie też Krzysztof Wachowski, który w 2004 roku dołączył do Spółki jako Dyrektor Finansowy, aby ją wesprzeć w przygotowaniu prospektu emisyjnego i wprowadzeniu na GPW. Zastąpi go Anna Chryplewicz, do tej pory Główna Księgowa Travelplanet.pl.

"Zmiany we władzach podyktowane są przede wszystkim chęcią jak najlepszego wykorzystania naszych umiejętności w różnych obszarach zarządzania firmą." - ocenia Tomasz Moroz. - "Travelplanet.pl wyszła już z etapu start-up’u, jest spółką o stabilnej rynkowej pozycji. Ten fakt docenia również nasz główny akcjonariusz - MCI Management." Nasz fundusz przez 5 lat w efektywny sposób wspierał rozwój kompetencji członków Zarządu Travelplanet.pl. W tym okresie spółka przeszła z powodzeniem przez wszystkie fazy budowy przedsięwzięcia typu start-up i przeprowadziła z sukcesem procesy preIPO oraz IPO. Jestem przekonany że nowe role dotychczasowych członków zarządu efektywnie wpłyną na dynamiczny rozwój spółki. Travelplanet.pl osiągnęła już ten etap rozwoju, na którym nie potrzebuje już naszej kontroli i doradztwa w takim zakresie, jak wcześniej. Może jednak liczyć na nasze wsparcie, jako głównego akcjonariusza - powiedział Tomasz Czechowicz Prezes Zarządu MCI Management SA.

Travelplanet.pl osiągnęła na koniec III kwartału 12 mln zł przychodów ze sprzedaży i 10 tys. zł zysku netto. Podwyższona prognoza na 2005 rok przewiduje przychody Spółki na poziomie 15,5 mln zł oraz wynik netto w wysokości 25 tys. zł. Od czerwca 2005 roku spółka otworzyła 4 Punkty Obsługi Klienta - w styczniu zostanie uruchomiony kolejny POK.

    • Pytanie do Zarządu Travelplanet.pl 

      [2005-12-23 12:38 999.999.999.*]

      Pytanie do Zarządu Travelplanet.pl

      W wielu materiałach dla prasy padają liczby dotyczące obrotów i przychodów firmy. Informacja znajdująca się w powyższym komunikacie mówi o przychodzie firmy po podwyższonej prognozie na poziomie 15,5 mln pln. Przy tradycyjnych marżach w usługach turystycznych, pośrednictwie w sprzedaży miejsc hotelowych oraz biletów lotniczych kwota przychodu firmy sugerowałaby, że Travelplanet.pl sprzedało usługi w 2005 roku na łączną kwotę 150 mln pln. Jak wynika z wszystkich materiałów podawanych do wiadomości publicznej, wartość sprzedanych wszystkich usług przez Travelplanet.pl jest conajmniej 5-krotnie niższa i wynosi około 30 mln pln. Z czego zatem wynika 15,5 mln przychód firmy, którym się firma szczyci?   odpowiedz »

      • Obroty Travelplanet 

        [2005-12-23 14:02 999.999.999.*]

        Oni po prostu podaja wartosc sprzedanych imprez, uslug etc. To nie marza.
        To wartosc jaka przeplynela "przez nich" - czyli jak sprzedaja wycieczke za 3.000 to nie wykazuja marzy z 3.000 ale cale te 3.000.

        Mnie nurtuje co innego. Skad taki maly zysk?
        Wiadomo, ze przy takich obrotach ich marze sa znacznie wyzsze od standardowych. Pytanie czy maja tak wielkie koszty (moze z lat ubieglych strata, ale te chyba mozna jakos proporcjonalnie odliczac) czy tez jest to po prostu wyprowadzanie pieniedzy poza kraj - jak to ma miejsce w spolkach corkach zagranicznych koncernow.   odpowiedz »

      • Kontynuuję pytanie do Zarządu Travelplanet.pl 

        [2005-12-23 17:36 999.999.999.*]

        Spółka jest giełdowym podmiotem, zatem dane prezentowane w oficjalnych komunikatach powinny być jawne, czytelne i transparentne. W istocie, w przeróżnych komunikatach dane są przedstawiane w taki sposób aby obraz był możliwie mało czytelny. Wrażenie mają robić procentowe dane o progresji sprzedaży, nikt nie wspomni już o tym (co wynika np. z prospektu emisyjnego), że gros sprzedaży robi tzw. barter reklamą wykazywany we wzajemnych bilansujących się rozliczeniach z licznymi partnerami. Szkoda, że Zarząd nie dba o sferę czytelności przekazu medialnego, bo przecież nikt nie może powiedzieć, że firma nie robi dobrej roboty w zakresie sprzedaży usług turystycznych. Gdyby tylko dane były obiektywne...   odpowiedz »

    • a gdzie koncesja?? 

      [2005-12-23 14:28 999.999.999.*]

      Travelplanet nie ma w wykazach organizatorów turystyki. Jednocześnie na stronach internetowych nie można znaleść żadnej nawet najmniejszej wzmianki, kto jest organizatorem danego wyjazdu. Jest to jawne robienie klientow w trąbę, bo dopiero po zawarciu umowy dowie się z kim ma "przyjemność" wyjechać. Takie postępowanie świadczy, że klientów można ogłupiać i robić na tym niezłe pieniądze nie ponosząc żadnej odpowiedzialności za sprzedane podróże. Bieżmy więc z tego przykład i miejmy gdzieś ubezpieczenia i koncesje.   odpowiedz »

      • Umowa 

        [2005-12-23 14:50 999.999.999.*]

        nie jest tak do konca. wybierasz wycieczke a Oni wysylaja Ci Umowe wraz z Warunkami Uczestnictwa i widzisz kto jest Organizatorem. Podpisujesz i placisz badz nie. Dodam, ze nie jestem zwolennikiemTravelplanet ale tez nie mozna powiedziec ze lamia prawo - przynajmniej w tej sprawie.

        Ale ten niski zysk - to mnie ciekawi   odpowiedz »

        • rezerwacje internetowe 

          [2005-12-26 12:34 999.999.999.*]

          W jakiejkolwiek IBE na stronach niemieckich rezerwacje są dokonywane online i natychmiast otrzymuję OK lub info o braku miejsc. Jednocześnie ZAWSZE wiadomo jest kto jest organizatorem wyjazdu. W Travelplanet i innych polskich wyszukiwarkach nie otrzymujemy odpowiedzi online i nie wiemy kto jest organizatorem. To powinno się zmienić, bo jak wejdzie np. Expedia lub Onlineweg.de to Travelpalnet będzie musiał zwinąć manatki.   odpowiedz »

          • rezerwacje internetowe 

            [2007-07-23 08:31 62.21.105.*]

            Onlineweg.de juz weszlo! Tylko ze w ulepszonej wersji, bo po polsku www.onlineweg.pl
            teraz mozna odpytywac miejsca w systemach organizatorow!   odpowiedz »

      • a gdzie koncesja?? 

        [2012-01-18 19:27 89.230.112.*]

        nie są organizatorem, są pośrednikiem, a info o organizatorze jest w warunkach uczestnictwa przed podpisaniem umowy.
        Ignorancja na całego   odpowiedz »

    • zyski a przychód travelplanet a sprzedaż internetowa 

      [2005-12-30 22:09 999.999.999.*]

      zyski nie mają dużego znaczenia w działalności travelplanet; firma ta przede wszystkim pokazuje trend rozwoju rynku sprzedaży internetowej i maksymalne możliwości: 15, 5 mln obrotu rocznego / do kilkunatu mln inwestycji (około 9-10 mln), zysk 25 tys ; te wyniki, nawet przy bardzo wysokich kosztach zarządu (kilkaset tysięcy) to porażka dla obecnych inwestorów; jesli te pieniadze bylyby zainwestowane w banku zysk wynosiłby około 500.000; samo przedsięwzięcie w tej formie nigdy nie będzie dochodowe, ale samo przedsiębiorstwo jest warte dla potencjalnych zagranicznych inwestorów, którzy będą chcieli uniknąć kilkuletniego okresu rozwoju, dlatego docelowo travelplanet stanie się grupą zagranicznego inwestora; i tym samym obecni inwestorzy, którzy mają mocne nerwy, mogą zarobić niezłą kasę w przypadku udanej sprzedaży portalu; jedynym zagrożeniem jest to, że będzie to grupa niemiecka, która wprowadzi na rynek polski mocne marki niemieckie i produkt; sama siła sprzedaży portalu w skali kraju to na razie pestka, która nie jest dużym osiągnięciem przy poniesionych kosztach; ale jest to wskaźnik, który powinien uświadomić, że siła sprzedaży internetowej bezpośredniej to narazie nieopłacalna inwestycja; jedynym portalem przynoszącym dochody jest wakacje.pl, które ma pozycje lidera i jest klarownym przedsięwzięciem kapitałowym; najbardziej dochodowe są małe 2-3 osobowe portale, które mają sprzedaż w granicach 2-3 mln rocznie, czyli około 250.000 prowizji przy kosztach kilkudziesięciu tysięcy; korzystają z gotowych rozwiązań sart i netur, inwestują wyłącznie w marketing i reklamę internetową; na rynku jest około 300 takich portali, które moim zdaniem dają obrót sumaryczny około 80 mln złotych; czyli 75% sprzedaży internetowej; należy też wziąść pod uwagę portale tanich linii lotniczych, których obroty wynoszą około 350 mln; około 15% to sprzedaż samych organizatorów ze stron WWW wspomaganych sprzedażą telefoniczną; jedynym systemem rezerwacji on-line jest sart, który skupia pewną część rynku, jednak skupia touroperatorów o średniej wielkości, i nie posiada głównych graczy na rynku triady i eccoholiday, a to dwie firmy, które wyznaczają trend ilościowej sprzedazy przez internet; innym problemem jest budowa marki w internecie, klienci to internauci, którzy szukają najtańszych ofert; dlatego tak trudno osiągnąć travelplanet wyniki finansowe, ponieważ internauta nie szuka marki w internecie, ale najlepszej ceny; jeśli porównam oferty 10 portali, to zauważam, że ceny różnią się nawet o 20%; dlatego nawet najszczersze chęci i przywiązanie do marki travelplanet, nie jest w stanie przebić 20% różnicy w cenie oferty; ten problem jest też istotny dla tradycyjnych agentów, którzy nie są w stanie konkurować z takimi rozwiązaniami; docelowo to nie portale turystyczne ani organizatorzy będą najwięcej zarabiać, ale wyłącznie google i związane z google systemy porównujące oferty z całego rynku; te systemy prawdopodobnie w pierwszej kolejności wyprą z rynku czołowe portale turystyczne   odpowiedz »

      • Travelplanet 

        [2005-12-30 22:30 999.999.999.*]

        fiur fiur. niezly wywod, naprawde
        ale skad te dane ? nie tylko sart i nettur (oba zreszta bardzo niedokladne w podawaniu danych ofert) ale tez inne gotowe rozwiazania   odpowiedz »

        • dokladne dane ? 

          [2005-12-31 15:48 999.999.999.*]

          w zasadzie to są dwa rozwiązania i merlinx, które kalkulują i wyliczają ceny, dopłaty i zniżki; natomiast jest jeszcze kilka rozwiązań mniej znanych, które korzystają właśnie z tych systemów, przy czym sa to systemy bazodanowe, które korzystają z wcześniej wymienionych danych, więc ich dokładność (wielozadaniowość) jest niewspółmiernie uboga, ponieważ nie są to systemy tworzące pierwotną zawartość, ale już dane importowane z tych właśnie systemów; import odbywa się z opóźnieniem, czasem te dane są już nieaktualne, więc są to systemy widmo, które w sposób ciągły muszą aktualizować dane z innych systemów, ale spełniają swoją rolę: vtrip, traveligo itp. natomiast proszę zauważyć, co robi eholiday, nie tworzy bazy i treści, lecz skupia się wyłącznie na promocji, pozycjonowaniu i marketingu, nie inwestuje w rozwiązania, korzysta z gotowców i osiąga sukces; nie jest sukcem zbudowanie systemu, ale odpowiednie wypełnienie go aktualnymi danymi i systematycznością działania oraz odpowiednia promocja i marketing, który jest kosztem obejmującycm 60% całej inwestycji   odpowiedz »

          • dane 

            [2005-12-31 16:23 999.999.999.*]

            czy moglby Pan.Pani sie do mnie odezwac?

            mario@pirxnet.pl   odpowiedz »

          • dokladne dane ? 

            [2012-01-18 19:51 89.230.112.*]

            chyba ma Pan stare dane, teraz dwa systemy maja dane aktualne według stanu organizatora, albo wypadł Pan z branży albo reprezentuj Pan SARTA lub NET-a   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję