TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Czego chcą turyści?

Data wysłania: 2013-06-27 17:03 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Zmiany zachodzące w społeczeństwie, m. in. wzrost popularności zakupów dokonywanych przez internet oraz coraz wyższa wartość dobra jakim jest czas wolny sprawiły, że również biura podróży zostały zmuszone do zmiany strategii działania. Biura stacjonarne okazały się niewystarczające. Duża grupa konsumentów, w tym poszukiwaczy okazji, wyraża zapotrzebowanie na możliwość planowania wakacji przez internet. Dlatego od kilku lat rynek ten przynosi coraz większe zyski i cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

Przygotowany raport zawiera ogólne analizy rynku turystycznego w Polsce, m.in. najchętniej wybierane destynacje, czas w jakim planujemy urlop oraz preferencje klientów dotyczące wyboru standardu hotelu oraz opcji wyżywienia podczas wakacji. Źródłem danych są wyniki sprzedażowe z lat 2012 i 2013 internetowego biura podróży Fly.pl.

Najpopularniejsze kierunki - zestawienie sprzedaży z kwietnia i maja 2012 i 2013.







Dane sprzedażowe za kwiecień i maj 2013 roku pokazują wyraźny wzrost zainteresowania klientów wyjazdami do Grecji. Udział sprzedaży tego kierunku wzrósł w stosunku do 2012 roku aż o około 10%. Prognozy wskazują, że ten dynamiczny wzrost będzie się utrzymywał. Duże zainteresowanie Kretą utrzymuje się już od kilku lat, natomiast tak duży wzrost sprzedaży wycieczek na Zakynthos jest tegorocznym trendem, który wg. prognoz ekspertów z Fly.pl będzie utrzymywał się przez cały sezon.

Również Egipt cieszy się niemalejącym zainteresowaniem klientów jako jedna z wakacyjnych destynacji.Średnia cena zakupionych wycieczek na lato (miesiące lipiec i sierpień) wzrosła z 6429 zł w 2012 do 7272 zł w tym roku. Jest to efekt wybierania coraz częściej przez polskich turystów hoteli o wyższym standardzie, czyli 4 i 5 gwiazdkowych.

Kiedy planujemy wakacje? - sprzedaż według daty wyjazdu







Analiza przedstawiająca preferencje klientów Fly.pl do czasu podejmowania decyzji o zakupie wakacji w stosunku do daty wyjazdu (dane sprzedażowe styczeń - maj 2012/2013, wyjazdy lipiec/sierpień). Dane pokazują, że w tym roku mniej klientów decyduje się na zakup typowej oferty last minute (0-14 dni do wyjazdu), udział takich rezerwacji spadł z poziomu 31% w 2012 roku do 24% w 2013 roku.

Proporcjonalnie rośnie natomiast udział rezerwacji zakładanych powyżej 15 dni do wylotu, szczególnie jest to widoczne w udziale w sprzedaży w miesiącach styczeń i luty.

"W pierwszych 3 miesiącach roku klienci kupowali zdecydowanie więcej ofert z wyprzedzeniem, m.in. wyjazdy w terminie wakacji. Oznacza to, że Fly.pl, do tej pory kojarzone głównie jako internetowe biuro zakupu ofert last minute, jest również chętnie wybierane przez klientów planujących swoje wakacje dużo wcześniej" - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl "Zwiększenie gotowości klientów do kupowania u nas ofert z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, interpretujemy jako wzrost zaufania klientów do Fly.pl, co obecnie jest dla podmiotu z naszej branży czymś bardzo ważnym."

Wakacyjne preferencje Klientów







Analiza danych wyraźnie wskazuje, że klienci bardzo cenią sobie komfort na wakacjach. Ponad 73% z nich wybrało hotele o standardzie równym lub wyższym niż 4 gwiazdki, a ponad 82% klientów wybrało pobyt z opcją all inclusive.

Najpopularniejszymi destynacjami w tym roku są Grecja i Egipt. Eksperci prognozują, że zainteresowanie to będzie utrzymywało się na stałym, wysokim poziomie. Klienci najchętniej planują urlopy z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem. Ponadto zaskakujący jest fakt, że last minute jest opcją wybieraną zdecydowanie rzadziej. Klienci cenią sobie komfort na wakacjach, więc coraz częściej decydują się na hotel o standardzie wyższym lub równym 4,5 gwiazdki oraz na wykupienie wycieczki all inclusive.

    • Dokąd jeżdżą Polacy? 

      [2013-06-27 17:03 83.30.59.*]

      cos chyba malo rezerwuja i srednio ufaja, skoro fly robi po 1,5 mln lpln strat rocznie wg raportow gieldowych...   odpowiedz »

    • Dokąd jeżdżą Polacy? 

      [2013-06-28 15:57 77.253.205.*]

      To że spadek jest rezerwacji w lastminute to chyba raczej tłumaczyłbym mniejszą dostępnością miejsc w samolotach, po tym jak organizatorzy mieli słabe firsty i poanulowali kupę połączeń. U nas w lastach do 1-30 dni przed wylotem sprzedawało się jakieś 15-20% oferty w poprzednich latach. Teraz ponad połowa. Widać kompletny brak zaufania do branży turystycznej.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję