Forum grupa: Biura turystyczne
Czego chcą turyści?Data wysłania: 2013-06-27 17:03 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Dane sprzedażowe za kwiecień i maj 2013 roku pokazują wyraźny wzrost zainteresowania klientów wyjazdami do Grecji. Udział sprzedaży tego kierunku wzrósł w stosunku do 2012 roku aż o około 10%. Prognozy wskazują, że ten dynamiczny wzrost będzie się utrzymywał. Duże zainteresowanie Kretą utrzymuje się już od kilku lat, natomiast tak duży wzrost sprzedaży wycieczek na Zakynthos jest tegorocznym trendem, który wg. prognoz ekspertów z Fly.pl będzie utrzymywał się przez cały sezon. Również Egipt cieszy się niemalejącym zainteresowaniem klientów jako jedna z wakacyjnych destynacji.Średnia cena zakupionych wycieczek na lato (miesiące lipiec i sierpień) wzrosła z 6429 zł w 2012 do 7272 zł w tym roku. Jest to efekt wybierania coraz częściej przez polskich turystów hoteli o wyższym standardzie, czyli 4 i 5 gwiazdkowych. Kiedy planujemy wakacje? - sprzedaż według daty wyjazdu Analiza przedstawiająca preferencje klientów Fly.pl do czasu podejmowania decyzji o zakupie wakacji w stosunku do daty wyjazdu (dane sprzedażowe styczeń - maj 2012/2013, wyjazdy lipiec/sierpień). Dane pokazują, że w tym roku mniej klientów decyduje się na zakup typowej oferty last minute (0-14 dni do wyjazdu), udział takich rezerwacji spadł z poziomu 31% w 2012 roku do 24% w 2013 roku. Proporcjonalnie rośnie natomiast udział rezerwacji zakładanych powyżej 15 dni do wylotu, szczególnie jest to widoczne w udziale w sprzedaży w miesiącach styczeń i luty. "W pierwszych 3 miesiącach roku klienci kupowali zdecydowanie więcej ofert z wyprzedzeniem, m.in. wyjazdy w terminie wakacji. Oznacza to, że Fly.pl, do tej pory kojarzone głównie jako internetowe biuro zakupu ofert last minute, jest również chętnie wybierane przez klientów planujących swoje wakacje dużo wcześniej" - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl "Zwiększenie gotowości klientów do kupowania u nas ofert z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, interpretujemy jako wzrost zaufania klientów do Fly.pl, co obecnie jest dla podmiotu z naszej branży czymś bardzo ważnym." Wakacyjne preferencje Klientów Analiza danych wyraźnie wskazuje, że klienci bardzo cenią sobie komfort na wakacjach. Ponad 73% z nich wybrało hotele o standardzie równym lub wyższym niż 4 gwiazdki, a ponad 82% klientów wybrało pobyt z opcją all inclusive. Najpopularniejszymi destynacjami w tym roku są Grecja i Egipt. Eksperci prognozują, że zainteresowanie to będzie utrzymywało się na stałym, wysokim poziomie. Klienci najchętniej planują urlopy z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem. Ponadto zaskakujący jest fakt, że last minute jest opcją wybieraną zdecydowanie rzadziej. Klienci cenią sobie komfort na wakacjach, więc coraz częściej decydują się na hotel o standardzie wyższym lub równym 4,5 gwiazdki oraz na wykupienie wycieczki all inclusive.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyFrancuskie Alpy niosą poważne zagrożenie lawinowe
Chciał zapłacić za hotel kwiatami!
Nowe zasady ruchu drogowego w Republice Czeskiej!
W Ustce nawet latem pojeździsz na łyżwach!
Od hotelarzy będzie zależeć, które miasta będą organizatorami Euro 2012?
Niebawem ruszy rosyjski pociąg weselny
Z bydgoskiego lotniska polecimy do 5 państw Europy i 4 miast w Polsce
Bachus zawitał do Zielonej Góry
Turcja: silne trzęsienie ziemi na wschodzie kraju
Testy Warszawskiej Kolei Dojazdowej
Mundial szansą dla polskich biur
Kraków: PUHiT szuka prywatnego inwestora
Rumuńscy hotelarze zbankrutują przez mnichów
Zarząd LOT zgłoszony do prokuratury
Prezentacja czeskich uzdrowisk w Krakowie w ten weekend
Jak zwiększyć dochodowość biur podróży? - raport
EasyJet: Zmiany w rozkładzie lotów w dniu 28 maja
Europejskie miasta i regiony promują się w Krakowie!
MATIMPEX TRAVEL Weekend w Rzymie