Forum grupa: Biura turystyczne
Czy warto inwestować w certyfikaty?Data wysłania: 2013-06-24 10:33 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Róża Kolumba - konkurs ma na celu wyłonienie najlepszego katalogu spośród biur podróży, który zgłosiły swój udział w przedsięwzięciu. Jak podkreślają organizatorzy dbałość o profesjonalną prezentację staje się najważniejszym elementem w skutecznej komunikacji marketingowej. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest także uiszczenie opłaty zgłoszeniowej, w wysokości 185 złotych brutto od każdego zgłoszonego projektu. Touroperator Roku, organizatorem konkursu jest Izba Turystki RP i Regionalne Izby Turystyki oraz ITRP. Na laureatów czekają statuetki za zajęcie I, II oraz III miejsca, a także nagrody w postaci powierzchni reklamowych w TTG. Lider Polskiej Turystyki to inicjatywa Agencji Promocji Turystyki. Organizatorzy nie ukrywają, że tytuł ma charakter czysto promocyjny. będące swoistym przewodnikiem po najlepszej części polskiego biznesu turystycznego, a zarazem rekomendacją do współpracy i korzystania z usług oraz ofert NAJLEPSZYCH - czytamy na stronie internetowej konkursu. Celem jest wyróżnienie podmiotów najlepszych, otwartych na współpracę, dbających o swój wizerunek na rynku oraz zaprezentowanie ich ofert. Redakcja zastrzega sobie jednak, że w wydawnictwie znaleźć mogą się tylko nieliczni. Kryształowy Globus, czyli nagroda Fair Play polskiej turystyki, przyznawana jest przez członków Polskiej Izby Turystyki oraz oraz MT Targi. Certyfikat Członkostwa w Polskiej Izbie Turystyki potwierdza, że biuro jest Certyfikowanym Przedsiębiorcą Turystycznym zarejestrowanym w PIT. Członkami Polskiej Izby Turystyki są nie tylko biura i agencje turystyczne, ale również hotele, przewoźnicy, atrakcje turystyczne, gestorzy bazy noclegowej, szkoły wyższe oraz towarzystwa ubezpieczeniowe. Członkostwo to jest jednak płatne, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych osób. Przykładowo roczna składka dla agentów turystycznych i pośredników zatrudniających powyżej 10 osób wynosi 1920 złotych. Z kolei dla organizatorów turystycznych biorąc pod uwagę te same kryteria wynosi 2870 złotych. W przypadku logo PZOT na stronie internetowej, roczna składka dla agentów turystycznych i pośredników zatrudniających powyżej 10 osób wynosi 1200 złotych. Z kolei dla organizatorów turystycznych biorąc pod uwagę te same kryteria wynosi 1900 złotych. Agentów turystycznych zrzeszonych w OSAT także obowiązują określone składki. W tym wypadku wysokość kwoty jaką musi uiścić każdy członek w związku z uczestnictwem zależy od tego, czy jesteśmy nowi, czy posiadamy już status członków OSAT. Składka roczna dla nowych podmiotów wynosi 25,00 zł miesięcznie + wpisowe 30,00 zł co daje łącznie kwotę 330 zł. Z kolei roczna składka dla agentów stowarzyszonych to 25,00 zł miesięcznie, czyli 300 zł w skali roku. Odys Krakowskiej Izby Turystyki to nagroda przyznawana za najlepszą jakość usług turystycznych. Współorganizatorami konkursu są Województwo Małopolskie i Urząd Miasta Krakowa. Laureaci otrzymują między innymi nagrody w postaci plakietki i dyplomu, emisję reklam on-line na serwisach gratka.pl, naszemiasto.pl i wrotamalopolski.pl oraz powierzchnię wystawienniczą na turystycznych targach krajowych lub zagranicznych. Spółka TravelDATA, właściciel serwisu internetowego postanowił wystąpić z inicjatywą programu Transparentny Touroperator skierowaną do środowiska organizatorów. Touroperatorom spełniającym określone normy informacyjne przyznawane są Certyfikaty Transparentności. Baner certyfikatu umieszczony na stronie organizatora świadczy o tym, że podmiot ten jest firmą przejrzystą oraz w profesjonalny i powtarzalny sposób udostępnia środowisku turystycznemu swoje dane finansowo-biznesowe. Kliknięcie na baner Certyfikatu umożliwia klientowi danego touroperatora BEZPŁATNY dostęp do danych finansowo-biznesowych 29 wiodących krajowych biur podróży bez konieczności dodatkowego logowania się na naszym portalu. - czytamy na stronie serwisu. Uczestnicy programu mają do wyboru dwa rodzaje certyfikatów: 1. Certyfikat Transparentności - dla podmiotów, które spełniają wymogi informacyjne punktu 3 rozdz. V Regulaminu czyli prześlą nam do 15 kwietnia dane wstępne za zakończony rok obrotowy oraz do 15 lipca dane końcowe z kopiami sprawozdań finansowych składanych w KRS 2. Złoty Certyfikat Transparentności - dla podmiotów, które oprócz wymogów informacyjnych z punktu 3 rozdz. V Regulaminu również chcą uczestniczyć w dialogu ze środowiskiem turystycznym, a przede wszystkim z agentami turystycznymi i klientami (szczegółowo opisano w punkcie 4 rozdz. V Regulaminu). Są to płatne certyfikaty. W tym przypadku touroperatorzy ponoszą koszty w zależności od poziomu przychodów z tytułu prowadzonych imprez turystycznych. Dla touroperatorów o przychodach z imprez turystycznych do 15 mln zł - koszt miesięczny udziału w Programie to: 82,50 zł . Dla touroperatora o przychodach z imprez turystycznych mieszczących się w przedziale 15 mln zł do 50 mln zł - koszt miesięczny udziału w Programie to: 124,17 zł. Z kolei dla touroperatora o przychodach z imprez turystycznych powyżej 50 mln zł - koszt miesięczny udziału w Programie to: 165,84 zł. Dobra Strona Turystyki to przegląd stron turystycznych, podczas którego specjaliści i praktycy z branży internetowej wyróżnią najbardziej interesujące witryny internetowe 2012 roku. Organizatorami Przeglądu Dobra Strona Turystyki są Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz serwis TravelCamp.pl. Przedsięwzięcie adresowane jest do osób prywatnych, firm, instytucji i samorządów prowadzących serwis internetowy o tematyce turystycznej i/lub hotelarskiej. Targi Poznańskie wyróżniają Złotym Akantem stoiska najlepiej realizujące strategie marketingowe firm biorących udział w wydarzeniach targowych. Celem Konkursu jest nagradzanie stoisk wystawienniczych, których rozwiązania architektoniczne i graficzne sprzyjają realizacji strategii marketingowej firmy, kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy i tworzeniu atmosfery właściwej dla bezpośredniej komunikacji z klientem i z rynkiem. Głównym wydarzeniem kierowanym do wystawców podczas Targów Lato jest konkurs Kryształowe Słońce. Biorą w nim udział wszyscy wystawcy podzieleni na dwie kategorie: "Polska" oraz "Zagranica". Jury składa się z przedstawicieli organizatora, tj. firmy MT Targi Polska, dokona wyboru biorąc pod uwagę takie elementy jak: ogólne wrażenie stoiska, oryginalność zabudowy, estetykę i porządek na stoisku, a także profesjonalizm obsługi klienta. W jakim stopniu tego typu certyfikaty przekładają się postrzeganie biura w środowisku turystycznym? Czy agenci turystyczni chętniej nawiązują współpracę z touroperatorami, którzy potwierdzają swoją wiarygodność przynależnością do organizacji branżowych? Zachęcamy do dyskusji.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyOdjechał pierwszy bezpośredni pociąg z Warszawy na Syberię
Kupując domenę można wygrać wycieczkę
Wyjazd na beatyfikację darem dla Sudanu
Rzgów stanie się centrum turystyki shoppingowej?
Turyści rezygnują z pół namiotowych?
W Warszawie otwarto Biuro Podróży Rudolf Travel
Powstaje trasa turystyczna po Warszawie dla niewidomych
Niemcy: od 1 stycznia 2009 wzrost opłat za autostrady
Od lipca nowy dworzec dla busów kursujących do/z Krakowa
Chcą odpraw, które pozwolą im przetrwać do emerytury
Dobre, bo wiosenne warunki turystyczne w Tatrach
PKS Starachowice wystąpiła o dofinansowanie tras do Lipia i Rudnika
W Łodzi powstanie 200 km ścieżek rowerowych
Konkurs fotograficzny "UK jest OK" został rozstrzygnięty
American Airlines z powodu kontroli odwołuje loty
Hiszpania: z powodu strajku linie Iberia odwołają 400 lotów
Wspólna inicjatywa turystyczna Rosji i USA
Tradycyjne linie lotnicze coraz dostępniejsze dla pasażerów?
Dobry wynik finansowy Rainbow Tours za ostatni kwartał 2007 roku