Polski Bus pod paragrafem
Data wysłania: 2013-06-19 21:04 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Urzędnicy z UOKiK-u wzięli pod lupę koncern Souter Holdings Poland, właściciela znanej firmy przewozowej PolskiBus.com. W efekcie ich działań w rejestrze klauzul niedozwolonych, w dziale turystyka pojawiło się kolejnych siedem postanowień.
Sąd uznał za niedozwolone następujące zapisy stosowane w umowach przez działającą w branży transportowej spółkę Souter Holdings Poland:
"Jeżeli Pasażera nie wpuszczono na pokład autokaru bądź odmówiono dalszego przewozu z przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, Pasażer jest uprawniony do otrzymania zwrotu kosztów Biletu po potrąceniu odstępnego w wysokoci 95% Opłaty za Bilet oraz zwrot kosztów. Zwrot będzie dokonany zgodnie z pkt. 6.2.6 Regulaminu".
"Przy każdej zmianie istniejącego Biletu pobierana jest opłata za dokonanie zmiany, wyliczana według następujących zasad: a) Jeśli pasażer dokonuje zmiany istniejącego Biletu zgodnie z niniejszym Regulaminem i co najmniej na 3 dni robocze przed datą Podróży wskazaną w Bilecie, opłata za dokonanie zmiany wynosi 10% opłaty za posiadany Bilet. b) Jeśli pasażer dokonuje zmiany istniejącego Biletu zgodnie z niniejszym Regulaminem na dwa dni robocze przed lib w terminie krótszym przed datą Podróży wskazaną w Bilecie, opłata za dokonanie zmiany wynosi 95% opłaty za posiadany Bilet"
"W przypadku nieprzybycia Pasażera na miejsce odprawy podróżnych, na przystanek, 15 minut przed czasem Podróży, wyznaczonym w Rozkładzie Jazdy jako godzina odjazdu autokaru, Przewonik ma prawo rozwiązać Umowę przewozu ze skutkiem natychmiastowym i nie jest zobowiązany do zapewnienia przewozu. W takiej sytuacji, Bilet zakupiony przez spónionego Pasażera jest nieważny i Pasażer ten nie jest uprawniony do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu".
"Za zwrócony Bilet Pasażer otrzyma zwrot Opłaty za Bilet, po potrąceniu odstępnego oraz kosztów zwrotu. Odstępne wynosi: a) 10% Opłaty za Bilet, w przypadku zwrotu Biletu co najmniej 3 dni robocze przed datą podróży wskazaną na Bilecie; b) 95% Opłaty za Bilet, w przypadku zwrotu Biletu w terminie póniejszym niż 3 dni robocze przed datą Podróży wskazaną w Bilecie".
"Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialnoci za opónienia lub odwołania kursów i ich dalsze skutki spowodowane czynnikami administracyjnymi (np. kontrole celne lub policyjne) lub innymi czynnikami niezależnymi od Przewonika (np. warunki atmosferyczne, utrudnienia w ruchu drogowym)".
"Reklamacje i skargi mogą być zgłaszane w okresie 7 dni od zaistnienia okoliczności, która jest przyczyną reklamacji".
"Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi i innym Pasażerom na zasadach ogólnych. Przewoźnik ma prawo obciążyć Pasażera kosztami związanymi z jakimikolwiek szkodami spowodowanymi przez Pasażera, związanymi z autokarem"
Polski Bus na cenzurowanym [2013-06-19 21:04 46.169.102.*] zdobadzcertyfikat-znami.com.pl odpowiedz »
Polski Bus na cenzurowanym [2013-06-19 23:43 89.230.101.*] odpowiedz »
Polski Bus na cenzurowanym [2013-06-20 14:25 83.31.188.*] o ile 6 pierwszych zapisów jest zasadnych, o tyle dziwi ostatni zapis. Według sądu pasażer NIE odpowiada za wyrządzone szkody ?! To KTO odpowiada ?!!! odpowiedz »
Polski Bus na cenzurowanym [2013-06-23 11:17 80.52.226.*] jako hotelarz też poszedłem do sądu z klientem i sąd apelacyjny rzekł to samo- wlicz w koszty straty wyrzadzone przez klienta. odpowiedz »
|