Forum grupa: Biura turystyczne
Kto nie przedłużył gwarancji?Data wysłania: 2013-06-18 14:37 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: W województwie małopolskim odnotowano trzy przypadki zalegania ze złożeniem wniosków o przedłużenie gwarancji ubezpieczeniowej. Wszczęte postępowania przeciwko właścicielom Biura Turystyki Aktywnej HIT-SPORT oraz Biura Turystycznego ORNAK zostało umorzone, w związku z dostarczeniem przez przedsiębiorców aktualnych gwarancji zapewniających ciągłość zabezpieczenia finansowego klientów. Decyzje nie są jeszcze prawomocne. - dowiedzieliśmy się z biura prasowego Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. W przypadku Biura Podróży Jama Tur nadal toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wykreślenia z ww. rejestru i zakazu wykonywania działalności - w dniu 11.06.2013 r. przedsiębiorca złożył wniosek o wykreślenie. 28 maja 2013 wszczęte zostało postępowanie wobec Biura Usług Turystycznych "Turysta" Anna Grzelak. Jak poinformowała nas Anna Parzyńska - Paschke z biura prasowego Marszałka Województwa Mazowieckiego firma została wykreślona z rejestru na wniosek przedsiębiorcy z uwagi na zakończenie wykonywania działalności objętej wpisem (decyzja z 13.06.2013 r.). W rozmowie telefonicznej Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego poinformował nas, że Biuro Podróży InterTours nie przedstawiło jeszcze fizycznie potwierdzenia zakupu nowej gwarancji ubezpieczeniowej (stan na dzień 17.06.2013), w związku z czym istnieją podstawy do podjęcia czynności wykreślenia organizatora z CEOiPT. W województwie mazowieckim na początku maja wszczęto postępowania wobec dwóch organizatorów: Happy Tours oraz EvenTour Jacek Turczynowicz. W rozmowie telefonicznej z Wydziałem Turystyki Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego zostaliśmy poinformowani, że obie firmy nie przedłożyły wymaganej gwarancji ubezpieczeniowej do dnia dzisiejszego (stan na 18.06.2013). Z kolei postępowanie wszczęte wobec biura podróży R`Tur zakończyło się upadłością tego touroperatora. Należy pamiętać, że nie zawsze wszczęte postępowanie z urzędu kończy się wydaniem decyzji w sprawie wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru oraz zakazem wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru przez okres 3 lat. W sytuacji, gdy przedsiębiorca przedłoży oryginał umowy gwarancji w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, która zachowuje ciągłość zabezpieczenia finansowego, zgodnie z art. 5 ust. 3 ustawy o usługach turystycznych, w zakreślonym terminie, wówczas ww. postępowanie administracyjne z urzędu jest umarzane i przedsiębiorca dalej prowadzi swoją działalność. - poucza Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. Jak widać problemy z przedłużeniem gwarancji jak do tej pory miały głównie podmioty, których charakter prowadzenia działalności obejmuje Polskę oraz kraje sąsiadujące, czyli organizatorzy, których nie objęły nowe regulacje, i których gwarancje pozostają na dotychczasowym poziomie. Wyjątkiem okazał się R`TUR, który jako jedyny z tej grupy prowadził działalność czarterową. Większości touroperatorom, szczególnie tym organizującym wycieczki w oparciu o transport lotniczy czarterowy poza granicami UE gwarancje ubezpieczeniowe kończą się we wrześniu. Konieczność zapłacenia wyższej gwarancji, w trwającym jeszcze sezonie może oznaczać dla wielu problemy finansowe. Dlatego sprawa będzie jeszcze przez nas monitorowana i na pewno powrócimy do tego tematu.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematySheraton Sopot Hotel: nowa, szersza oferta od września
Rozporządzenie UE na temat lotnictwa
Biznes hotelowy spotka się na WorldHotel 2010
Co dalej z Centrum Kongresowym w Warszawie?
McCain zapowiada zniesienie wiz dla Polaków
Czy ktoś był w hotelu Creative Mexicana Resort w Sharm El Sherm w Egipcie
Linie Vueling zamknęły I kwartał 2008 silnym wzrostem wyników
Tarnowskie Centrum Informacji nagrodzone
Iberia ponownie łączy Warszawę i Madryt
Przewodnik poliglota na pełen etat potrzebny od zaraz?