płatności kartami płatniczymi
Data wysłania: 2013-06-07 17:50 Autor: Czytelnik IP 37.247.244.*
Szanowne Koleżanki i Koledzy Agenci
A przede wszystkim właściciele biur agencyjnych.
Temat wraca jak bumerang a mianowicie sprzedawanie w naszych biurach za pomocą kart kredytowych. Nasze przestrogi ,przewidywania i wyjaśniania nic nie dały, świadczy o tym ilość telefonów, maili prózb o pomoc itd. Sytuacja jest klarowna i jasna , każdy właściciel biura podejmuje decyzję o sprzedaży kartami kredytowymi na własne ryzyko. A jakie to ryzyko to widać po upadku GTI .Koleżanki którym zablokowano natychmiast pieniądze nie mają szans ich odzyskać, taka jest prawda. Pisaliśmy ,mówiliśmy na zebraniach że tak będzie i niestety nasze czarne przewidywania się sprawdziły. Ci z Was którzy podjęli ryzyko operacji kartami płatniczymi robili to z pełną świadomością. Teraz pozostało nic innego jak tylko płacić. Sytuacja wygląda tak że nawet jeżeli unikniecie zablokowania pieniędzy z Waszego konta ,to i tak spotkacie się na sali sądowej. Mamy konkretne przykłady pozwów od firm kart płatniczych. To są b duże sumy i myślę że jest mała szansa na obronę płatności. Sytuacje dziś jasno i precyzyjnie przedstawił przedstawiciel Mbanku. w porannym programie śniadaniowym TVN. Sytuacja przedstawiona przez tego Pana była jednoznaczna;
KLIENCI KUPUJCIE WYCIECZKI TURYSTYCZNE ZA POMOCĄ KART KREDYTOWYCH A MY WAM ZWRÓCIMY PIENIĄDZE W RAZIE UPADŁOŚCI BIURE PODRÓŻY / GTI /.
Prawie cały program był poświęcony tej sprawie ,łącznie z dyżurem ekspertów bankowych. Pan dyrektor rekomendował biura które mają terminale jako lepsze ,pewniejsze, dłużej działające na rynku turystycznym i bardziej wiarygodne. Zapomniał tylko dodać że agent przelał pieniądze do organizatora i w większości nie ma nawet prowizji bo została ona u bankruta. Usłyszę pewnie argument u niektórych kolegów że to przecież organizatorzy pobierają opłaty za pomocą kart kredytowych i robią tym samym nam konkurencję. Tłumaczcie swoim klientom ,że w razie bankructwa i tak nie dostaną żadnych pieniędzy bo upadły organizator jako akceptant płatności i tak nic już nie ma. Ja od dawna zrezygnowałem z terminali i zapewniam Was że nie odczułem znacząco tego problemu. Wszystko sprowadza się tylko do jasnego ,precyzyjnego przekazu problemu klientowi. Na koniec pokrzywdzone Koleżanki i Koledzy , nic Wam nie możemy pomóc , a tylko możemy powiedzieć i przypomnieć PRZECIEŻ MÓWILIŚMY WAM O TYM WCZEŚNIEJ.
Z poważaniem Marek Kamieński
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 06:19 89.70.47.*] a ja powiem inaczej klienci nigdy nie kupujcie u agentów krórzy nie mają terminala,bo najczesciej wiedzą ze biuro upadnie ale łakonią sie na prowizje odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 09:23 87.205.2.*] a to mądrość dnia, wobraź sobie że w momencie upadłośći takiego TO to Agent ma spore problemy i zero prowizji, więc oprócz ryzyka, kosztów: zabezpieczenia conajmniej dwóch TO, terminali i transakcji kartami, to nikt rozsądnie prowadzący biznes nie będzie dokładał i ryzykował własnego majątku skoro na rynku są inni TO z wiarygodną historią podejściem do Klienta i Agenta, niektórzy nawet sami udostępniają płatność kartami przez swoje systemy, w przeciwieństwie do Itaki która jako pierwsza w zeszłym roku wstrzymała taką możliwość Klientom twierdząc że ponosi z tytułu opłat zbyt wysokie koszty, jakoś to nikogo nie zastanowiło!? odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 11:17 77.254.14.*] Prowizja jest naszym wynagrodzeniem i się na nią nie łakomimy. Terminala nie mamy bo to są dla nas za duże koszty. Płać kartami u organizatorów jeśli agenci Ci nie odpowiadają. Nie obrażaj wyłącznie agentów, tak samo obrażaj sklepy, stacje benzynowe, agentów ubezpieczeniowych, taksówkarzy i innych sprzedawców i usługodawców że się łakomią na marże. To jest nasza praca a nie wolontariat. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 11:54 159.205.160.*] Dodam jeszcze banki i systemy kart płatniczych i które też łakomią się na każdą prowizje nawet od agentów i TO o których wiadomo że upadną , no ale wiadomo że nie wszyscy upadną:). Pozostali im zapłacą z nawiązką. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 13:08 89.70.47.*] to w takim razie jest to czas dla nas klientów na duzych agentów typu travel planet ,króra płatnosci kartą przyjmuje odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-09 13:29 178.36.228.*] Na stronie travelplanet nie zapłacisz kartą. Możliwość taka jest w punktach stacjonarnych, które często są franczyzowe. Więc travelplanet guzik ryzykuje. Ciekawe ilu z nich ma pochowane lub "popsute" terminale ? odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-12 16:02 178.37.9.*] tu akurat nie trafiles, sprawdz sobie.TO na przyklad WEZYR wypowiedzial umowe Travelplanet (domysl sie dlaczego) jako podpowiedz dam ci, ze travelplanet niedawno wziela pozyczke ok 4 milionow zl. na 17%. dodam, ze spolka corocznie przynosi straty http://www. bankier. pl/inwestowanie/profile/quote. html?symbol=TRAVELPL zobacz jak ich akcje pikuja... odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 11:24 87.101.40.*] Panie Marku po co te żale, sprzedając wycieczki klientom powinien być Pan na bieżąco z sytuacją touroperatorów i jeśli coś się dzieje niedobrego ( zbyt niskie ceny, brak rozliczeń na czas ) to po prostu takich wycieczek nie należy sprzedawać. Kto jak nie Pan ma śledzić rynek i pomóc klientowi podjąć właściwą decyzję żeby go nikt nie nabrał. Najprościej ustawić się w sytuacji "zgarniam prowizję" a Pana klient niech ma problem. Trzeba brać odpowiedzialność za własną firmę za pracowników i za produkty które się sprzedaje albo zrezygnować z prowadzenia biznesu. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-08 14:49 212.91.5.*] Śmieszne rzeczy pan/pani pisze. Jak agent może brać na siebie odpowiedzialność za jakiegokolwiek organizatora? Na podstawie plotek z for internetowych? W takim razie nie powinno się nikogo sprzedawać bo wszyscy padają. Na podstawie KRS za ubiegłe lata? Bzdura bo sytuacja w branży może się zmienić diametralnie w ciągu kliku miesięcy (wystarczy wybuch wulkanu i ruch turystyczny wstrzymany) Skąd mogę mieć pewność że jak klient zapłaci kartą w listopadzie za first minute, w międzyczasie sytuacja organizatora diametralnie nie zmieni się?. U mnie w biurze można płacić kartą ale tylko gdy organizator udostępnia taką możliwość przez własne system. Ponoszę koszty takiej transakcji co jest dla mnie zrozumiałe. Mnie denerwuje fakt dlaczego nie wszyscy touroperatorzy dają nam możliwość wyboru sposobu płatności przez klienta, a limity każą wykonywać. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-12 14:36 87.101.40.*] Odpowiedź jest prosta , first minute sprzedawać należy razem z ubezpieczeniem od niezrealizowania usługi która ma być realizowana w dalekiej przyszłości i wiele tu może się zmienić a last minute jeśli są zbyt tanie bo touroperatorowi pali się pod ogonem nie sprzedawac wcale ( jeśli agent też będzie współodpowiadał za to co sprzedał to się dobrze zastanowi czy ryzyko mu się opłaca, jeśli dla agenta ryzyko rośnie to się trzeba ubezpieczyć ).
Nagannym jest sprzedawanie na miesiąc przed wyjazdem wycieczki z koniecznością zapłaty całości gotówką czy przelewem ( przy okazji zgarniając prowizję ) a później klient niech się martwi jak już zapłacił _CAŁOŚĆ_ a nigdzie nie pojedzie, płatność kartą pozwala takiemu klientowi jednak w miarę szybko odzyskać środki na jakikolwiek wyjazd. Unikanie odpowiedzialności przez agentów sprzedających wycieczki jest skandaliczne i nie powinno mieć miejsca, po co komu taki agent który za nic nie odpowiada i może sprzedaż co mu się podoba chcą zgadnąć prowizję.
W innych branżach sprzedawca odpowiada za sprzedawane usługi i towary, np jeśli zamawiam do domu okna i firma ich nie produkuje a jedynie zamawia u producenta i montuje to nie dostaje zapłaty w całości zanim nie skończy swojej roboty i jeśli okna są nie w tym kolorze i nie w takim rozmiarze jak powinny być to firma instalacyjna ma problem a nie klient którego guzik obchodzi że ktoś coś źle zmierzył albo producent coś źle wyprodukował. Tak samo klienta biura podróży guzik powinno obchodzić że ktoś tam zbankrutował czy nie, może mieć niepewność co do wpłaconej np 20% zaliczki ale nie może być tak że wpłaci 100% na miesiąc przed wyjazdem i nigdzie nie jedzie a perspektywa odzyskania pieniędzy jest kiepska. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-10 05:23 77.65.79.*] "Tłumaczcie swoim klientom ,że w razie bankructwa i tak nie dostaną żadnych pieniędzy bo upadły organizator jako akceptant płatności i tak nic już nie ma."
Bzdura. Nie ważne czy "bankrut" ma jakiekolwiek pieniądze czy nie. Klient, który płacił kartą, w razie nie zrealizowania zakupionej usługi zwrot otrzyma i tak. Radzę sprawdzić regulacje organizacji płatniczych. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-10 07:40 95.48.153.*] Klient, który zapłacił kartą u organizatora, który zbankrutował zwrot pieniędzy otrzyma. Musimy WSZYSCY pamiętać, że odpowiedzialność za całość transakcji spoczywa na AGENCIE ROZLICZENIOWYM, czyli na firmie typu E-CARD, POLCARD itp.. Jeśli agent rozliczeniowy ma od kogo pieniądze ściągnąć (np. agent turystyczny) - robi to natychmiast, nie czekając na nic. Jeśli nie ma.. płaci sam. Bank klienta tylko reklamacje uznaje i zwraca się do agenta rozliczeniowego o zwrot pieniędzy. Tak to właśnie działa. Sprawę sądową może wytoczyć tylko AGENT ROZLICZENIOWY, nie bank. Nie znam finałów takich spraw, ale dla mnie rozstrzygnięcie sporu może nie do końca być takie oczywiste (mowa oczywiście o sporze agent rozliczeniowy - agent turystyczny). Nie zmienia to jednak faktu, że przyjmowanie płatności kartą na własnym terminalu jest bardzo ryzykowne. PIT, OSAT itp.. powinny wymusić na wszystkich organizatorach możliwość płacenia kartą klienta online - ciekawe, czy agenci rozliczeniowi byliby wtedy tak zadowoleni... Agent turystyczny (za cenę swojego spokoju) zapłaci większą prowizję to TO.. tylko po to, aby zdjąć z siebie odpowiedzialność za nie swoje poczynania. Proszę przy tym pamiętać: mimo najszczerszych chęci nie jesteśmy w stanie ocenić kondycji, a przede wszystkim intencji TO. TO oszukują tak samo agentów, jak klientów. Lobbing banków jeśli chodzi o płatność kartami jest po prostu olbrzymi, a Klient głupi nie jest i nie chce się narażać. odpowiedz »
płatności kartami płatniczymi [2013-06-10 07:57 77.65.79.*] "PIT, OSAT itp.. powinny wymusić na wszystkich organizatorach możliwość płacenia kartą klienta online - ciekawe, czy agenci rozliczeniowi byliby wtedy tak zadowoleni..."
Nie, po prostu dokończyliby to co robią już teraz - wycofaliby się całkowicie z podpisywania umów na obsługę płatności kartowych z jakimkolwiek klientem mającym cokolwiek wspólnego z turystyką. odpowiedz »
|