Forum grupa: Transport
Jak będzie wyglądał polski Pendolino?Data wysłania: 2013-05-29 11:01 Autor: Czytelnik IP automatAktualność: Express InterCity Premium (EIC Premium) to najbardziej komfortowa kategoria pociągów, jakie PKP Intercity oferuje swoim pasażerom. Pozostałe to Express InterCity (EIC) oraz Twoje Linie Kolejowe (TLK). "Standaryzujemy poziom usług, wzorując się na najlepszych przykładach, dzięki czemu nasi pasażerowie będą jeździć pociągami na europejskim poziomie. Prezentujemy Państwu wizję, która już w przyszłym roku stanie się rzeczywistością. Wizję, która przywróci konkurencyjność kolei w Polsce" - powiedział Jakub Karnowski, Prezes PKP S.A. "Kategoria Express InterCity Premium to nowa jakość na polskich torach. Pociągi, które wejdą w jej skład będą dostosowane do potrzeb i możliwości finansowych różnych grup pasażerów - rodzin z dziećmi, studentów, biznesmenów czy osób o ograniczonej mobilności ruchowej. Każdy będzie mógł nimi podróżować tak jak lubi!" - powiedział podczas prezentacji Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity S.A. "Jesteśmy dumni z faktu, że możemy uczestniczyć w unowocześnianiu polskiego sektora transportu. Pociąg dla Polski, produkcji Alstom, to nie tylko nowoczesność, komfort, bezpieczeństwo, ale również udogodnienia dla pasażerów i skrócenie czasu podróży - to nowy wymiar i standard podróżowania w Polsce. To wynik 30 lat doświadczeń Alstom w produkcji pociągów dużych prędkości typu Pendolino - rozwiązania opartego na nowoczesnych technologiach dostarczanego klientom na całym świecie. Pociąg dla polskiego pasażera produkowany jest w Savigliano - w fabryce taboru szynowego Alstom we Włoszech, które jest centrum kompetencyjnym w zakresie produkcji pociągów dużych prędkości z rodziny Pendolino. Nowy pociąg dla PKP Intercity oznacza także dodatkowe miejsca pracy dla 140 osób, które znajdą zatrudnienie w Centrum Serwisowym na Grochowie, gdzie pociągi będą serwisowane przez ok. 17 lat" - powiedział Lesław Kuzaj, Prezes Alstom w Polsce. W skład kategorii Express InterCity Premium wejdą siedmioczłonowe pociągi wyposażone we własny, rozproszony napęd. Oznacza to, że w składzie nie ma lokomotywy, a za napęd odpowiadają silniki rozmieszczone w różnych miejscach pojazdu. Długość pociągu wyniesie 187,4 m, a maksymalna prędkość eksploatacyjna 250km/h. Kategoria EIC Premium będzie oferować dwie klasy: pierwszą (z częścią biznes) oraz drugą. Na pokładzie będą łącznie 402 miejsca - 57 w klasie pierwszej i 345 w drugiej. Fotele w obu klasach będą rozkładane, a każde z miejsc będzie wyposażone w indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne. Na korytarzach oraz na końcu przedziałów zostaną umieszczone stelaże na bagaże. Pociąg będzie wyposażony w wieszaki na rowery. W część gastronomicznej, z 20 miejscami stojącymi, będzie można kupić ciepłe oraz zimne przekąski i napoje. Nowoczesny tabor będzie oferował wysoki komfort podróży osobom o ograniczonej mobilności ruchowej. W trzecim wagonie drzwi zewnętrzne zostaną wyposażone w podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie pasażerom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, dla których przewidziano dwa miejsca i przystosowano toaletę. Wybór wagonu nie był przypadkowy - to w nim znajduje się również część barowa i pomieszczenie obsługi pociągu. Dodatkowo w kategorii pociągów EIC Premium zapewniono ułatwienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Miejsca w przedziałach zostaną oznaczone alfabetem Braille’a, a informacje o kolejnych stacjach będą podawane przez system nagłośnieniowy. Każdy wagon będzie wyposażony w dwa moduły do ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, co zapewni pasażerom komfortową temperaturę we wnętrzu pociągu.Nowe rozwiązania, takie jak izolacja dźwiękowa podwozia oraz amortyzatory drgań, pozwolą zredukować poziom hałasu wewnątrz pociągu. Dodatkowo specjalna konstrukcja dachu ograniczy dźwięki docierające do wnętrza przez sufit. Pociąg został zaprojektowany tak, by zapewnić podróżnym wysoki poziom bezpieczeństwa. Aerodynamiczny "nos" będzie wyposażony w specjalnie elementy, które pochłaniają energię uderzenia w razie kolizji. W pociągu zostanie zamontowany system kamer podłączony do cyfrowych rejestratorów wideo. Ekran, umieszczony w przedziale kierownika pociągu, umożliwi członkom personelu podgląd obrazu z kamer i ułatwi natychmiastową interwencję. W wagonach będą zainstalowane interkomy alarmowe do powiadamiania i wzywania drużyny konduktorskiej. Kategoria EIC Premium będzie charakteryzować się nowoczesnym wyglądem. Autorem grafiki, kolorystyki oraz wystroju wnętrza pociągu jest pracownia maradDesign, pod kierownictwem profesora Marka Adamczewskiego z gdańskiej ASP, która współpracowała z Design Studio Alstom. Natomiast aerodynamiczny "nos" zaprojektował Giorgetto Giugiaro - włoski projektant samochodów, współzałożyciel firmy Italdesign-Giugiaro. "Każda klasa, przedsionki, strefa baru ma swoją kolorystykę, jednak łącznie są jednorodne, utrzymane w dobrze współbrzmiącej gamie. Materiały, poza oczywistymi walorami funkcjonalnymi jak trwałość czy łatwe czyszczenie, zostały wybrane dla podkreślenia ciepłego, przyjaznego charakteru wnętrza" - powiedział profesor Marek Adamczewski. Zanim pociąg przyjedzie do Polski, odbiór techniczny odbędzie się w fabryce Alstom w Savigliano, gdzie zostaną sprawdzone wszystkie podzespoły. Drugą cześć testów skład przejdzie na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pod Wrocławiem, a później na liniach, po których ma docelowo jeździć. Pracownicy PKP Intercity przejdą specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi pociągów. Alstom przeszkoli maszynistów oraz pracowników załogi pokładowej. Pierwsze szkolenia zaczęły się już na początku tego roku. Kolejny etap przewidziano po przyjeździe pociągów na testy do Polski. Pociągi EIC Premium połączą północ z południem Polski, kursując między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem i Katowicami. Czas przejazdu wyniesie około 5 godzin. Dodatkowo PKP Intercity planuje uruchomienie połączeń do Wrocławia, Rzeszowa i Bielska-Białej. Na poprawę komfortu podróży wpłynie również skrócenie czasów przejazdu, możliwe dzięki postępowi prac modernizacyjnych na głównych szlakach kolejowych. W maju 2011 r. PKP Intercity oraz Alstom podpisały umowę na dostawę 20 składów zespołowych, budowę zaplecza technicznego na warszawskim Grochowie oraz utrzymanie techniczne pociągów przez około 17 lat. Wartość samych składów to 400 mln euro. W styczniu 2013 r. nastąpiło wmurowanie kamienia węgielnego pod Centrum Serwisowe dla składów kategorii EIC Premium. Zakończenie budowy planowane jest na grudzień tego roku. PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę 4,1 mld zł. Strategia taborowa do 2015 r. zakłada, że do dyspozycji przewoźnika będzie: 1700 wagonów, 300 wagonów specjalizowanych, 200 lokomotyw do 120 km/h, 50 lokomotyw manewrowych, 70 lokomotyw na 160/200 km/h, 20 składów zespołowych oraz 20 nowoczesnych EZT. To wspaniale, że PKP sprowadza nowoczesne pociągi. Szkoda tylko, że nie ma w Polsce nawet jednego odcinka torów na którym nowy pociąg mógłby rozwinąć swoją maksymalną prędkość.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyAustriaccy turyści porwani w Tunezji już na wolności
Rębiechowo - do samolotu można wejść z bombą
BornholmBus - przejazd busem i promem na Bornholm
Travelplanet.pl laureatem konkursu
Kraków: Wawel odstrasza turystów?
Jak traktuje się niepalących w stołecznych restauracjach?
SPA dla najlepszych sprzedawców TUI Poland
Wyloty z Niemiec alternatywą dla drogich wczasów z polskich biur
Hotele START dostępne dla internautów
Sky Europe będzie korzystać z Amadeusa
Polska była promowana na Dniu Europy w Moskwie
Prace remontowe na trasie Katowice - Tychy spowodują utrudnienia dla pasażerów
Alanya-wycıeczka z przewodnıczka Sylwıa-brrr!