TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Klienci upadłego biura odzyskają pieniądze?

Data wysłania: 2013-05-23 09:46 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Kilka tygodni temu branżę turystyczną obiegła informacja o turystach okupujących jedno z wrocławskich biur podróży. Okazało się, że są to klienci biura podróży Horyzont, którzy domagali się zwrotu pieniędzy za dwutygodniowy pobyt w Ziemi Świętej, który nie doszedł do skutku. Kilka dni później właścicielka, Irena Szczypek złożyła wniosek o niewypłacalność do podległego Urzędu Marszałkowskiego.

Jak poinformował nas Wojciech Biliński, Dyrektor Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego procedura wypłaty środków z gwarancji ubezpieczeniowej jaką posiada biuro została uruchomiona. Czynnościami związanymi ze zwrotem wpłat wniesionych tytułem zapłaty za niezrealizowane imprezy turystyczne zajmować się będzie Gwarant - Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie.

Wszyscy klienci, którzy w okresie od dnia 26 maja 2012r. do dnia 29 kwietnia 2013 r. zawarli umowy o imprezę turystyczną z Horyzont Biuro Podróży mogą składać swoje roszczenia do dnia 25 maja 2014 r. na druku formularza wraz z obligatoryjnymi załącznikami:

1. Formularz zgłoszenia szkody (traktowany jako oświadczenie o numerze konta bankowego klienta oraz oświadczenie stwierdzające niewykonanie zobowiązań umownych);

2. Kopia umowy o świadczenie usług turystycznych, zawarta między Biurem Horyzont i klientem;

3. Kopia dowodu wpłaty na rzecz Biura Horyzont należności za imprezę turystyczną (np. wyciąg bankowy, pokwitowanie, druk KP).


Formularz wraz z załącznikami należy przesłać na adres: SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa. Dokumenty można składać także za pośrednictwem Marszałka Województwa Dolnośląskiego, który przekaże je Gwarantowi - SIGNAL IDUNA Polska.

W przypadku gdyby wśród poszkodowanych klientów znalazły się osoby, które zawarł umowy o imprezę turystyczną z Biurem Horyzont w okresie od dnia 26 maja 2011 r. do dnia 25 maja 2012 r., i umowy te nie zostały zrealizowane, mogą składać swoje roszczenia w terminie tylko do dnia 25 maja 2013r.

Marszałek Województwa Dolnośląskiego poinformował, że nie posiada kompetencji do uznawania roszczeń za zasadne lub bezzasadne, ani też do wyliczania wysokości należnych kwot zwrotu. Pełni on jedynie rolę Beneficjenta gwarancji, występującego do ubezpieczyciela, który wystawił umowę gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz Biura, w imieniu wszystkich klientów zgłaszających roszczenia z tytułu umów niezrealizowanych w związku z niewypłacalnością organizatora turystyki.

    • Horyzont odda pieniądze? 

      [2013-05-23 09:46 83.31.5.*]

      do czego w ogóle potrzebny jest Marszałek ?!!! Przecież takie rzeczy powinni załatwiać bezpośrednio ubezpieczyciele.Takie działanie poprzez urzędy powoduje BRAK działania i BRAK odpowiedzialności !!!   odpowiedz »

    • Horyzont odda pieniądze? 

      [2013-05-24 09:22 87.204.92.*]

      Przeczytaliście z uwagą ? " mogą składać swoje roszczenia do dnia 25 maja 2014 r." następnie zgodnie z procedurami Ubezpieczyciel pochyli się nad wnioskami, zweryfikuje słuszność i własna odpowiedzialność, potem podzieli proporcjonalnie do wysokości roszczeń sumę gwarancji jakiej udzielił i JUŻ POD KONIEC 2014 ROKU być może wypłaci, być może równowartość wpłat Klientów a może mniej. Znak zapytania po tytule tej wiadomości powinien być kilka razy większy !   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję