TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Grecos Holiday: Bezpieczne wakacje w chmurze

Data wysłania: 2013-05-10 10:52 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Branża turystyczna w szczególny sposób została dotknięta przez kryzys ekonomiczny, a konsekwencje tego odczuły setki turystów. Tym bardziej istotna wydaje się szczególna kontrola kosztów oraz przemyślane inwestycje, które pozwolą przede wszystkim zwiększyć wydajność firmy.

Grecos Holiday stanęło przed wyborem rozwiązania, które pozwoliłoby odpowiedzieć na zwiększone zainteresowanie ofertą firmy oraz realizację strategii dynamicznego wzrostu. "W rezultacie oceny możliwych rozwiązań, wybraliśmy usługi Office 365. Nie tylko dlatego, że pochodzą od godnego zaufania dużego dostawcy, ale także z powodu atrakcyjności kosztowej. Nie bez znaczenia była dla nas również poziom bezpieczeństwa danych oraz gwarancja aktualizacji aplikacji do najnowszej dostępnej wersji" - mówi Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.

Grecos Holiday od lat rozwija sieć sprzedaży swoich produktów turystycznych i tylko w Polsce współpracuje z kilkuset kontrahentami. Do tej grupy należy włączyć licznych partnerów z zagranicy oraz ponad 65 rezydentów, którzy reprezentują firmę w poszczególnych destynacjach. Sprawna komunikacja jest w firmie kluczowa. Grecos Holiday potrzebowało nowoczesnych rozwiązań, które są dostosowane do wymogów dzisiejszego rynku i oczekiwań współczesnych klientów, a jednocześnie pozwolą pracownikom pracować sprawniej i efektywniej.

Dynamiczny rozwój Grecos Holiday pokazał, że wykorzystywane do tej pory rozwiązania IT były niewystarczające. Zarząd Grecos Holiday, po konsultacjach z inżynierami IT z Supremo Sp. z o.o., podjął decyzję o wdrożeniu rozwiązania Microsoft Office 365. Plany wdrożenia nowej platformy komunikacyjnej zostały przyjęte przez pracowników Grecos Holiday z ulgą - hostowana poczta elektroniczna działała bowiem bardzo wolno, a serwer plików oparty na rozwiązaniach Open Source był dostępny tylko wewnątrz firmy.

"Mówmy otwarcie - cierpieliśmy z powodu niewystarczającej produktywności. Tylko w Polsce współpracujemy z kilkuset agentami, którzy są nastawieni na elastyczność i profesjonalną oraz kompleksową obsługę. Branża turystyczna jest w Polsce bardzo zróżnicowana, a konkurencja w naszym segmencie rynku jest wyjątkowo silna. Wzrost naszej wydajności jest dla nas priorytetem, a usprawnienie komunikacji i współpracy dzięki usługom Office 365 jest ważnym elementem realizacji tej strategii" - dodaje Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.

Do kontaktów z klientami i kontrahentami w Grecos Holiday wykorzystywana jest poczta elektroniczna o pojemności 25 GB, w ramach usługi Microsoft Exchange Online. Bardzo ważny jest także dostęp do firmowej skrzynki pocztowej z dowolnego komputera przez stronę WWW lub każdego innego urządzenia z programem ActiveSync, np. smartfona lub tabletu. W sytuacji podróży, przebywania poza biurem jest to udogodnienie nie do przecenienia, a jednocześnie pozytywnie wpływa na ciągłość pracy. Pracownicy mogą także korzystać z rozwiązania Lync Online, które służy do błyskawicznej wymiany informacji w bezpiecznym biznesowym komunikatorze. Lync umożliwia ponadto wspólną pracę nad dokumentem oraz udostępnianie monitorów, co ma istotne znaczenie szczególnie, kiedy poszczególni pracownicy znajdują się w różnych, często bardzo oddalonych geograficznie lokalizacjach.

Z uwagi na charakter prowadzonej działalności adresy firmowe Grecos Holiday są dostępne publicznie, a to pociąga za sobą konieczność szczególnej ochrony przed wirusami oraz spamem. Usługa Microsoft Exchange Online idealnie odpowiada na te potrzeby, pozwalając na własną konfigurację filtra antyspamowego. Z drugiej zaś strony firma musi szczególnie dbać o bezpieczeństwo zgromadzonych danych. Dzięki pracy w oparciu o chmurowe rozwiązanie Office 365, Grecos Holiday pozostaje właścicielem zgromadzonych danych, które są chronione przy użyciu najnowszych technologii i międzynarodowych norm, a ponadto nie są skanowane w celach reklamowych. Nie bez znaczenia pozostaje też zagwarantowana wysoka dostępność usługi na poziomie 99,9% i wykonywanie kopii zapasowych w trybie ciągłym.

"W przypadku pożaru lub innego nagłego zdarzenia losowego nie ma ryzyka przerwania ciągłości biznesowej. Dokonujemy zakupu nowych komputerów i otrzymujemy natychmiastowy dostęp do naszych danych, bez potrzeby czasochłonnych instalacji. Dla działalności usługowej, w której przewagę uzyskuje się często właśnie dzięki sprawnej i szybkiej komunikacji i obsłudze klienta ma to kluczowe znaczenie" - powiedział Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday.

Wdrożenie pakietu Office 365 zmieniło także sposób zarządzania czasem w firmie. Łatwe udostępnianie kalendarza i kontaktów usprawniło komunikację i współpracę pracowników - teraz mogą oni dopasowywać terminy spotkań do widocznych dla innych kalendarzy i dysponować funkcją pracy grupowej. Z kolei dla przełożonych dostępne są wszystkie informacje zgromadzone przez pracowników (np. kontakty, kalendarze, zadania), dzięki czemu mogą oni planować i nadzorować pracę swoich podwładnych.

Co ważne, administracja Microsoft Office 365 nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ani znacznego zaangażowania zasobów ludzkich. Dostępne opcje pozwalają na sprawne zarządzanie w najważniejszych obszarach: użytkowników, konfiguracji poczty, zwalczania spamu. Rozwiązanie Office 365 uzyskało liczne certyfikaty zawiązane z bezpieczeństwem np. ISO 27001. Spełnia również wszystkie wymagania prawne definiowane przez GIODO.

    • Microsoft Office 365 dla biur podróży 

      [2013-05-10 10:52 62.69.205.*]

      Wow kupili nowego office'a! No to szałowy news turystyczny. Czekamy z wielką niecierpliwością na informację o tym jakiego oprogramowania antywirusowego używają, jakie maja modele komputerów, jakie firmy szyją im kubraczki firmowe itp. No ale w marketingu ważne że o tobie pisza, byle nie pomylili nazwiska (czy w tym wypadku nazwy firmy :) )   odpowiedz »

    • Dla przyszłych frajerów tzn. klientów Grecos Holiday! 

      [2014-06-17 20:52 83.28.6.*]

      cytaty odpowiedzi Grecos Holiday na reklamacje " z wypoczynku" "poza sezonem" tzn. maj: grecos pisze: poza sezonem część barów, restauracji, sklepów, wypożyczalni samochodów, centra sportów wodnych na plażach, sprzętów plażowych przy basenach, to, czy i kiedy baseny będą napełnione wodą oraz przygotowane do korzystania z nich jest uzależniona od warunków atmosferycznych i liczby turystów (w rzeczywistości cały kompleks basenów był remoncie!). Grecos Holiday nie mają wpływu na kwestię czystości terenu poza hotelem i plaży (zagruzowane plaże a strzeżone plaże nie istnieją).
      dalej cytuje grecos: nieporozumienie w zakresie wysokości rabatu spowodowane było pomyłką pracownika wypożyczalni (wydarliśmy rabat choć przedstawiciel trzymał stronę pomyłki pracownika)
      dalej z tym samym nastawieniem grecos: niestety, Państwo nie poinformowało przedstawiciela o okolicznościach które stanowią podstawę skargi (otóż poinformowało i dostarczono do grecos pisemne potwierdzenie przedstawiciela!)   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję