Sposób na turystów ze Szwecji!
Data wysłania: 2005-12-16 21:03 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Pod koniec listopada 2005 roku, w jednej ze szwedzkich gazet codziennych znalazł się dodatek o Polsce - szczegółowy plan Szczecina, z zaznaczonymi interesującymi Szwedów miejscami, np. salonami fryzjerskimi, kosmetycznymi, okulistycznymi itp. Obok mapy naniesiona była legenda, na której podano m.in. przykładowe ceny usług.
Co ciekawe - dodatek o Polsce nie był dziełem szwedzkich dziennikarzy, ale szczególną formą promocji, przygotowaną przez firmę Unity Line. Rozkładany plan Szczecina pojawił się pod koniec listopada w dwóch największych szwedzkich dziennikach, które wydawane są w regionie Malmö i Göteborgu, gdzie mieszka blisko milion osób.
Unity Line doskonale zna potrzeby Szwedów. Dlatego właśnie wybrała taką formę reklamy, chcąc przybliżyć swoim potencjalnym klientom miasto, ułatwić im zaplanowanie wycieczki, podając te informacje, które ich najbardziej interesują - w prosty i czytelny sposób.
A co najbardziej interesuje szwedzkich turystów w Szczecinie?
- Nadal usługi, a przede wszystkim ich atrakcyjna cena. Część z nich przedłuża swój pobyt w mieście, kiedy odkrywa, że usługi są u nas o wiele tańsze niż u nich i zwiedzanie miasta staje się tylko dodatkiem do wybrana się do salonu fryzjerskiego, lekarza czy zrobienia zakupów - wyjaśnia Ilona Sawicka z działu marketingu Unity Line.
Dodatek, załączany do poczytnych dzienników nosi tytuł "Po zdrowie i urodę do Szczecina" i prezentuje szereg ofert z branży medycznej i kosmetycznej.
Jest bogaty w adresy i ceny usług gabinetów okulistycznych, kosmetycznych, fryzjerskich, chirurgii plastycznej, a także hoteli. Obok szczegółowych danych usługodawców można znaleźć nawet informacje jaki język obcy zna obsługa konkretnej firmy. Aby Szwedzi nie mieli problemów z trafieniem do konkretnego punktu, każdy zakład ma przypisany numer i jest zaznaczony na planie miasta.
Z drugiej strony mapy znajduje się historia Szczecina w pigułce, oferta firmy żeglugowej, oraz podstawowe informacje dotyczące polskiej waluty i innych praw i zasad panujących w Polsce, np. tego że osobom poniżej 18. roku życia nie sprzedaje się alkoholu, oraz że w mieście obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na godz.
Unity Line i szwedzkie dzienniki planują wydanie kolejnych dodatków o Polsce w przyszłym roku. Ich wiodącymi tematami będą "Zakupy" oraz "Rozrywka".
Na pokładach promów Unity Line pływa rocznie około 250 tys. pasażerów i blisko 100 tys. kierowców ciężarówek. Firma szacuje, że przy dobrej reklamie, skierowanej do określonych grup odbiorców liczba ta może się znacząco zwiększyć.
|