Biura podróży czekają na turystów z Azji
Data wysłania: 2013-04-11 13:14 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała projekt edukacyjno-szkoleniowy, który ma na celu przyciągnięcie do Polski turystów z Azji. Pierwsze szkolenie w ramach nowego przedsięwzięcia odbędzie się już 16 kwietnia w Warszawie, kolejne w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i w Poznaniu.
W konferencji wzięli udział przedstawiciele regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, administracji samorządowej oraz stowarzyszeń turystycznych. W trakcie spotkania zostały przedstawione cele szkoleń oraz dla kogo są przeznaczone. Rynek azjatycki, ze względu na swoją specyfikę, inną niż europejski, wymaga przygotowania branży turystycznej i administracji publicznej do przyjęcia turystów z Indii, Japonii i Chin i stworzenia produktów turystycznych spełniających ich oczekiwania.
"Wzbudzeniu zainteresowania Polską, jakie chcemy uzyskać dzięki kampanii na rynku azjatyckim musi towarzyszyć gotowość branży turystycznej w Polsce na przyjęcie turystów z Japonii, Indii i Chin." - powiedział Bartłomiej Walas podczas konferencji inaugurującej projekt edukacyjno-szkoleniowy realizowany przez Polską Organizację Turystyczną w ramach kampanii.
Szkolenia poprowadzą doświadczeni szkoleniowcy związani z Quality Watch i Centrum Studiów Polska Azja - czołowego polskiego think-tank zajmującego się Azją Dalekiego Wschodu. W skład zespołu wchodzą specjaliści krajów Azji, dysponujący praktyczną wiedzą wyniesioną z wieloletnich doświadczeń pracy na rynkach dalekowschodnich, pobytu w Azji, znajomości miejscowych realiów, języków i kultury.
Szkolenia dotyczące rynku chińskiego mają na celu przekazanie uczestnikom informacji dotyczących dwóch głównych obszarów: różnic kulturowych, zwyczajów, przyzwyczajeń i upodobań zarówno w kontekście religijno-filozoficznym jak również w kontekście społecznym współczesnym Chin oraz narzędzi wspomagających efektywną współpracę i komunikację z chińskim partnerem biznesowym i turystami.
Celem szkolenia dotyczącego rynku japońskiego będzie przede wszystkim przybliżenie uczestnikom sylwetki typowego japońskiego turysty oraz sposobów skutecznego nawiązania relacji biznesowych z japońskimi biurami podróży.
Punktem wyjściowym szkolenia dotyczącego rynku indyjskiego będzie wyjaśnienie podejścia do podróżowania w kulturze indyjskiej, wskazanie najważniejszych socjodemograficznych uwarunkowań indyjskiej turystyki zagranicznej oraz sposobów promocji Polski na rynku indyjskim i przyciągnięcia turystów z Indii.
POT komunikuje się z turystami z Azji [2013-04-11 13:14 31.62.17.*] To raczej okazja do egzotycznych podróży dla urzędników POT. Rocznie odwiedza Polskę na 1-2 dni kilka grup z Japonii. O turystach Chińczykach i Hindusach nikt nie słyszał - przyjeżdża służbowo trochę oficjeli i przedstawicieli biznesu. odpowiedz »
POT komunikuje się z turystami z Azji [2013-04-11 20:44 77.253.207.*] jesteś w błędzie, nie jesteś w temacie więc piszesz bzdury. polska jest oknem na europę dla chińczyków, tu mają przystanek aby zobaczyć to co chcą - czyli europę, jest to duża szansa dla polski i bardzo dobrze świadczy o pot!!!!! odpowiedz »
Chińczycy to 2 promile przyjazdów turystycznych do Polski [2013-04-12 08:01 89.71.224.*] Polska oknem na Europę dla Chińczyków to demagogiczne hasło i pobożne życzenie, dość utopijne. Turystyka z Chin wg oficjalnych danych stanowi 0,2 procenta /2 promile/ całego ruchu turystycznego do Polski. Co da zwiększenie tej ilości o kolejny ułamek procenta? Bądźmy realistami! odpowiedz »
Fatalna metodyka promocji w Chinach [2013-04-12 16:10 5.184.178.*] Nie jest błędem, że Polska Organizacja Turystyczna myśli o turystach z Chin, mimo że ruch stamtąd jest znikomy. Zabiera się jednak za to w sposób absolutnie amatorski. Nie zostały przeprowadzone żadne profesjonalne badania i analizy; urzędnicy POT operują zasłyszanymi stereotypami i ciekawostkami. Mimo tego w ciemno asygnuje się w promocję niespotykaną w turystyce kwotę! Rezultat może być tylko jedno: marnotrawstwo środków publicznych! odpowiedz »
|