Jak agenci oszukują klientów
Data wysłania: 2013-03-30 20:39 Autor: Czytelnik IP 193.239.83.*
Konkretny przykład z wczoraj: kolega zdecydował się na wyjazd z Itaką. Chciał kupić u agenta (żeby było śmieszniej po raz któryś z rzędu). Ale po ubiegłorocznych doświadczeniach (w tym moich - jestem klientem Sky Club, który kasę odzyskał jedynie dzięki charge back) oczywiście chciał zapłacić kartą kredytową. Oczywiście agent powiedział, że nie ma terminala. Ale zaproponował koledze aby ten zrobił przelew z karty argumentując, że w razie czego charge back tez działa co jest oczywistym kłamstwem (przelew z karty jest traktowany jak zwykły przelew tylko jeszcze dziką prowizję się za niego płaci). Co więcej kolejne kłamstwo jakim uraczył kolegę to, że Itaka na swojej stronie również nie akceptuje płatności kartą i że jedyna możliwość zapłaty jest u niego jako agenta. Fajnie prawda? Dlaczego tak robicie?
Jak agenci oszukują klientów [2013-03-31 11:21 109.173.146.*] To jest pytanie do tego konkretnego agenta, co brak Ci odwagi? Idąc tokiem twojego rozumowania i generalizowaniem to mogę Cię nazwać idiotą i kretynem. Pozdrawiam. PS Włącz mózg, to nie boli. odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-03-31 19:00 193.239.83.*] Kolega juz zadał to pytanie. Agentka odlożyła słuchawkę... Tyle w temacie. Fajna jest ta branża, nie ma co... A próby obrażenie mnie nie powiodą ci się. To co napisałeś wystawia świadectwo tobie i twojej branży. Widzę, że moja decyzja by omijać wszelkie biura podróży oraz agentów i organizować sobie wakacje samemu jest słuszna. A ty ze swoim podejściem żryj szczaw i mirabelki. odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-03-31 23:25 212.67.150.*] Pytanie zadane: dlaczego tak robicie? Odpowiedź: ja tak nie robię :) Oczywiście,że jako agent nie przyjmuję płatności kartą, bo jest to za duże ryzyko,że stracę wszystko. Oczywiście informuję o tym klientów i każdy to rozumie. Pozdrawiam odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-04-01 00:08 178.37.36.*] My też tak nie robimy. Nie mieliśmy, nie mamy i na 99% nie będziemy mieć terminala. Z naszej strony to czysty rachunek ekonomiczny. Klienci nasi wiedzą o tym i rozumieją dlaczego. Wolimy dać prezent, opłacić parking lub coś innego zamiast pakować pieniądze bankom. Jeżeli dla klienta ważniejsza jest płatność kartą niż jak wydaje nam się solidna obsługa to trudno. Nie ma przymusu a z naszej strony płaczu. A ponadto w przypadku nieszczęścia jakim byłyby kłopoty Itaki to płatność kartą też może nie pomóc. Byłby to najczarniejszy scenariusz. Płaczemy wtedy i płyniemy wszyscy i my agenci i klienci, niezależnie w jakiej formie była zapłata. Proszę żyć swoim życiem a nie kolegi, i nie brać wszystkiego osobiście skoro to nie jest osobista Pana sprawa. A może jest ? odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-04-01 00:38 77.254.72.*] Przeczytaj raz jeszcze. "idąc twoim tokiem rozumowania". Myślenie nie boli, uwierz mi i dorośnij. Nie każdy czarny to złodziej, nie każdy ksiądz to pedofil, nie każdy Polak to pijak i w końcu nie każdy agent to oszust. Nie było moim celem Cię obrażać, tylko pokazać czym jest generalizowanie. Zabolało ego? Taki był zamiar. Skoro chcesz sam sobie organizować wakacje, proszę bardzo, nikt Cię nie zmusza do korzystania z usług agenta, życzę powodzenia. Nie rozumiem tylko jednego, po co te twoje gorzkie żale? Podaj nam kim jest ów tajemniczy i niekompetentny agent. odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-04-02 14:58 95.48.153.*] Nie mamy terminala drogi Kliencie. Nie robimy tak.. Po co oskarżasz wszystkich? A wiesz drogi Kliencie dlaczego nie mamy terminala? Bo klienci zrobili "chargeback" i to my oddaliśmy im pieniądze (na szczęście tylko za 1 pechową rezerwację) ze SKY CLUBu.. Nie bank oddał, nie sky oddał.. Nie Klient stracił drogi Kliencie - ja mu z własnych pieniędzy musiałem oddać i zrobiłem to - aby Klient nie był niezadowolony. Dlaczego sprzedałem - zapytasz? Bo Klient się uparł. Sprzedałem ze sky tylko tą jedną wycieczkę. Wszystkim odradzałem.. No ale Klient jak się uprze i swoje wie (jak jak teraz Ty drogi Kliencie) to jest nie do przekonania. Nie rozumie, że nie każdy (tak jak Ty teraz, drogi Kliencie) chce go oszukać. Dzięki temu chargebackowi nie było mnie stać w tym roku na moje wakacje. Ale klient płacąc kartą pieniądze odzyskał. Pech. Moja sprawa i mój biznes. Życie. Nie mam do nikogo pretensji (może poza SKY CLUBEM). Nie dziw się zatem, że nie chcemy kart przyjmować. Chcemy normalnie żyć.. A czasem jak ktoś coś mówi - może po prostu nie znać prawdy - a nie kłamać od razu (nie mówię oczywiście, że tak było w tym przypadku).. Pozdrawiam i udanych zakupów życzę. Obyś nigdy, drogi Kliencie na własnej skórze nie musiał odczuć płacenia za czyjeś grzechy - tak jak w zeszłym roku odczuliśmy to my. Powodzenia w zakupach i mniej uogólnień życzę. odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-04-03 10:52 78.30.102.*] Fakt że nie masz terminala nie jest dla mnie problemem. To Twoja decyzja biznesowa. Prywatnie mogę powiedzieć, że nie dziwię się bo ryzyko jest ogromne. Problemem jest natomiast to, że funkcjonują na rynku agenci, którzy są zwykłymi oszustami. Jeżeli ktoś bezczelnie wmawia klientowi, że przelew z karty kredytowej jest równoznaczny z płatnością tą kartą to jest dla mnie zwykłym oszustem i wyłudzaczem. A jeżeli na dodatek kłamie w żywe oczy mówiąc, że touroperator nie akceptuje płatności kartami to już nawet nie wiem jak nazwać takie zachowanie. Muszę Ci zresztą powiedzieć, że sprawa miała swój ciąg dalszy. Kolega otrzymał od agenta informację, że rezerwacja została dla niego założona. Ponieważ jednak nie mógł się dogadać co do płatności kartą zadzwonił bezpośrednio do Itaki i okazało się, że rezerwacja na ten hotel, tą ilość osób i ten termin jest, ale nie na niego lecz na agenta (nie wiem jak to technicznie jest możliwe). Wniosek jest taki, że agent czuł pismo nosem i wiedział że kolega może chcieć opłacić rezerwację bezpośrednio na stronie TO i specjalnie ją założył w taki sposób by nie było to możliwe. Podkreślam, nie wiem jak to działa - nie jestem specjalistą. W każdym razie efekt jest taki, że kolega po prostu zarezerwował wyjazd bezpośrednio u TO przez telefon i opłacił zaliczkę kartą na stronie. A agent został z niczym. Za ściemnianie. Tak to wygląda od strony klienta. Może są jeszcze jakieś kruczki techniczne, ale niestety ja o tym nie wiem. A agent nie raczył tego wyjaśnić tylko kręcił i kluczył i posuwał się do oszustwa tak by kolegę zmusić do niekorzystnej dla niego formy płatności. odpowiedz »
Jesteśmy tylko ludźmi [2013-04-03 14:26 95.48.153.*] No i cóż Ci drogi Kliencie na to odpowiedzieć.. Kolega po prostu źle trafił. Bywa. Wszędzie się to zdarza. Co to rezerwacji i opłacania i zakładania nie na te dane - dla TO nie ma to znaczenia bo to jego system i jego rezerwacja, więc może z nią zrobić co zechce - agent może sobie wpisać co chce, ale jeśli Klient zdecyduje się na zakup w innym miejscu nic go nie powstrzyma, a agent nic z tym nie zrobi. Jakieś nieporozumienie musiało być na linii Twój Kolega TO.. Ale mniejsza o to, bo to mało istotne. Moim zdaniem agent nie mógł zaszkodzić Twojemu Koledze w kupnie u TO.. Więc nie ma powodu się o to burzyć. Nie ma takiej technicznej możliwości. Co do namawiana na brak płacenia kartą. Cóż - do różnych rzeczy się posunąć można. Jak już pisałem źle trafiłeś (czy też Twój Kolega) i myślę, że nie ma się co specjalnie obruszać. Choć rzeczywiście sytuacja mało miła. Wracając do płatności kartą i przelewem. Proszę mi wierzyć, mimo usilnych starań i rozmów.. wyjaśnień - do niektórych po prostu nic nie dociera i nie rozumieją pewnych rzeczy. Dlatego jakoś jestem sceptyczny jeśli chodzi o złą wolę w temacie opłacenia przelewem z karty (być może agent miał płatność online (w co wątpię, ale może)).. a może po prostu pracownik nie do końca rozgarnięty.. A może po prostu bardzo nie chciał aby zapłacić kartą. Cóż więcej na to powiedzieć. Życie. Jak mi się sprzedawca nie podoba - nie kupuję u niego po prostu. Ludzie są tylko ludźmi i nic i nikt tego nie zmieni. Ty też drogi Kliencie nie chcesz za bardzo uwierzyć w fakt, iż niestety nam agentom bardzo zależy na zadowoleniu Klienta.. My przecież żyjemy tylko dzięki temu, że Was obsługujemy. Każdy zatarg z Klientem to dla nas cios. Rynek jest bardzo trudny i wymagający - tak jak Ty drogi Kliencie. Jeszcze raz życzę mniej uogólnień i udanego urlopu - skoro już zarezerwowane. odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-04-03 12:47 5.173.245.*] Ja czegoś nie rozumiem czy agent założył klientowi kartę kredytową i kazał nią placic___ odpowiedz »
Jak agenci oszukują klientów [2013-04-21 20:42 188.33.243.*] Wszyscy oszukują i poza tym to k... i złodzieje odpowiedz »
|