TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Zmiana przepisów: Kto sprowadzi turystów do kraju?

Data wysłania: 2013-02-25 17:15 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W Ministerstwie Sportu i Turystyki zapadła decyzja w sprawie organizacji powrotów do kraju klientów upadłych biur podróży. Konwent marszałków zdecydował, że samorządy nie będą już musiały otaczać opieką poszkodowanych turystów.

Do tej pory to urzędy marszałkowskie jako pierwsze wyciągały pomocną dłoń do turystów, którzy utknęli za granicą z powodu niewypłacalności organizatora wycieczki. Teraz zapowiadają, że nie będą już pokrywać kosztów takich działań.

Decyzja w tej sprawie w zasadzie nie powinna dziwić. Przy okazji ubiegłorocznych bankructw urzędy marszałkowskie były zmuszone z własnych pieniędzy finansować powroty turystów do kraju. Tymczasem podczas kontroli w Mazowieckim Urzędzie Marszałkowskim, Regionalna Izba Obrachunkowa zarzuciła urzędnikom niegospodarność środkami pieniężnymi podatników. Bowiem zgodnie z prawem marszałek powinien sprowadzić turystów za pieniądze pochodzące z touroperatorskiej gwarancji ubezpieczeniowej, która w większości przypadków okazała się niewystarczająca.

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-25 17:15 89.71.224.*]

      Jest to logiczna konsekwencja niespójnego prawa dot. gwarancji turystycznych.
      Eksperci od dawna alarmowali, że obowiązujące regulacje nie rozwiązują problemu i wręcz zachęcają do upadłości.   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-25 17:17 77.65.2.*]

      Za każdym razem jak słyszę o reprezentacji wąskiej grupy interesów, przychodzi mi na myśl Marszałek Województwa... Mamy ustawę obowiązującą od 97 r.. W tym czasie upadło łącznie 38 biur podróży, z czego 15 w ubiegłym roku. Średnio mamy lekko ponad 2,5 upadków na rok. Obecnie, po znacznej redukcji, mamy około 3300 touroperatorów z gwarancją ubezpieczeniową. Biorąc pod uwagę, że 2,5 z nich upada mamy 0,075% biur upadających. Mniejszy współczynnik upadków mają chyba tylko Urzędy Skarbowe:)
      Pomimo to sezon ogórkowy się zbliża, a Marszałkowie biją na alarm, bo ich podopieczni to nieudolni urzędnicy, co potwierdza tylko fakt, że wszystkie upadające biura miały zbyt niskie gwarancje ubezpieczeniowe.
      Najlepiej jest stworzyć nowe prawo, pomimo, że służby państwowe nie potrafią egzekwować obecnego...
      Fundusz gwarancyjny z własną osobowością prawną, zarządem, radą nadzorczą i kilkoma/kilkunastoma etatami, daje wysokie prawdopodobieństwo utrzymania kilku gentelmanów pod krawatem i pokaźnym uposażeniem.
      Fundusz będzie kontrolował kondycję ekonomiczną, powoływał specjalistów od analizy ekonomicznej, wystawiał rekomendacje. W skład funduszu wejdą przedstawiciele branży i ktoś z często zmieniającego się układu politycznego.
      Strasznie paskudnym pomysłem jest nakładać jedną prezerwatywę na drugą... tak samo strasznym pomysłem jest tworzyć fundusz gwarancyjny, podczas gdy gwarancja ubezpieczeniowa jest w pełni skutecznym zabezpieczeniem, pod warunkiem kontroli jej wysokości (dop. wysokość uzależniona jest od obrotu biura podróży).
      Biorąc pod lupę ubiegłorocznych upadkowiczów widać, że żaden nie miał adekwatnej do obrotu wysokości gwarancji. Kogo za to winić???? Marszałków, bo oni są organem sprawującym nadzór nad działalnością branży turystycznej. Tłumaczą, że nie mogą kontrolować wyników finansowych biur... wystarczy wybrać się do KRS to nie są informacje tajne.
      Prawo funkcjonuje dobrze, jeśli jest egzekwowane.
      Jeśli Marszałek nie potrafi egzekwować prawa to... prosi o nowe:)   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2013-02-26 10:37 31.62.71.*]

        Święta prawda , bardzo dobrze powiedziane .   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2013-02-26 11:20 79.188.167.*]

        bardzo dobre uwagi,nieudolni urzędnicy nie ponoszący za nic odpowiedzialności   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2013-02-27 10:28 77.253.207.*]

        masz rację, niestety . .   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2013-02-27 10:29 77.253.207.*]

        tak naprawdę chodzi o następne stołki dla swoich, nie chodzi o dobro klienta tylko następne stołki   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-25 20:38 89.71.160.*]

      Ple, ple ple mamy Was (klienci) w du..... I głebokim poważaniu. w podpisie : Marszałkowie, Urzędnicy Ministerstwa i pozostali indolenci posiadający władzę ( w tym ustawowawczą} w tym kraju.
      Tylko naiwni, niezorientowani w temacie i dziennikarze mogli oczekiwać , że Państwo Polskie w obecnej dobie stać na uporządkowanie tak, wydawało by się "oczywistej oczywistości" jak unormowanie wg. europejskich standardów, ochrony interesów klintów, polskich turystów i ich kasy. Nikomu z władzy nie zależy na efektywności własnych działań, bo wtedy trzeba by się wysilać, przepracować temat i wziąć na siebie odpowiedzialność za przyjete rozwiązania. Chętnych do tego nie ma, ale do premii i nagród są wszyscy.   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-26 10:56 178.235.225.*]

      Ha Ha Ha a jak to bankrutujące biuro sprowadzi klientów jak nie ma kasy czy ktos pomyślał biura takie moga czy mają obowiązek pomóc gdyż mają np czesc miejsc opłaconych moża wziąśc miejsca z innych charterów a nie Marszałek wynajmuje samolot na przeiwezeinie turystów   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-26 11:15 95.49.126.*]

      ściągać turystów powinny firmy ubezpieczeniowe lub zwrot kosztów dla podróznych wracających samodzielnie wypłacanych przez firmy ubezpieczeniowe. Wszystkie koszta z OC. Takie sztuczne inieudolne twory jak Marszałek sa drogie,nieefektywne i ... nikomu nie potrzebne   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-26 13:19 91.198.121.*]

      Najbardziej sporna jest tu kwesta odpowiedzialności. Przerzucają ją między sobą urzędy, nie kwapią się też do tego sami touroperatorzy. Biorąc pod uwagę ogólnie poziom nadzoru i mechanizmów zabezpieczających interes obywateli ze strony Państwa, w różnych dziedzinach, to nie ma co się spodziewać cudów i liczyć, niestety, na jakiekolwiek pozytywne zmiany. Martwi jednak brak reakcji ze strony branży, której odpowiedzialność nie kończy się przecież w momencie sprzedaży. Na przykład w Niemczech powszechną praktyką jest ubezpieczanie biur podróży przeciw upadłości. Mają je m.in. Alltours, 5 vor Flight czy Schauinsland Reisen. W Polsce to wciąż innowacja i dotychczas tylko jeden jedyny organizator wykupił polisę ubezpieczeniową dla swoich klientów - Ecco Holiday. Ubezpieczenie gwarantuje klientom, w razie problemów biura, zwrot wszystkich wpłaconych środków w ciągu 30 dni. Choć w przypadku Ecco Holiday to dodatkowe zabezpieczenie, bo firma posiada najwyższą na rynku relację gwarancji ubezpieczeniowej do przychodów, która jest prawie dwukrotnie wyższa od wymaganej i wynosi ponad 27%. Oczywiście, zawsze można twierdzić: "ten problem nie dotyczy mojej firmy, bo jesteśmy stabilni/bo jesteśmy dużym organizatorem/itp." Jednak takie twierdzenia nie dają żadnego faktycznego zabezpieczenia, które, najzwyczajniej w świecie NALEŻY się osobom, które często kosztem wielu wyrzeczeń chcą spędzić raz w roku spokojne wakacje.   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2013-02-27 10:26 77.253.207.*]

        widać, że to pisał ktoś z Ecco!!! od razu!!! macie własne ubezpieczenie dla siebie , po preferencyjnych stawkach , w te chwili nikt Was nie sprzedaje bo każdy się boi , że zrobicie jakiś numer, ponieważ w ubiegłym roku na first minute na lato 2012 ściągnęliście kasę z rynku sprzedając wycieczki a potem oddaliście zgodnie z przepisami te pieniądze ale!!! klienci mieli od Was propozycję kupna tej samej wycieczki za grubo większe pieniądze, stracili możliwość zakupu wycieczki w ramach first minute u innych organizatorów a Wy obracaliście kasą z biur całej Polski przez pół roku!!!! teraz jesteście dobrym wujkiem ale biura podróży i klienci to pamiętają!!! poczekajcie kilka lat , aż zapomną, to było w ub roku więc każdy jeszcze pamięta!!! aby uprzedzić odpowiedź , że było za małe zainteresowanie i dlatego anulowaliście rejsy to powiem tylko to co było w naszym biurze - miałam grupę klientów i kilka pierwszych rezerwacji weszło bez problemu a potem jak chcieli z nimi jechać znajomi okazało się, że wszystko jest już wyprzedane i nie macie miejsc!!! pamiętam jak dziś a potem mieliśmy info, że rezerwacje są anulowane bo brak chętnych, zrobiliście najlepszy przewał, dostaliście kasę na pół roku , któą obracaliście, zgodnie z przepisami oddaliście po pół roku ale kasą jako SKOK kilka razy oróciliście, kasą bez odsetek dla kogokolwiek, macie dobrych prawników, gratulacje, szkoda tylko klientów i Ich zmarnowanych urlopów bo byli postawieni pod ścianą. Dziś możecie się sami ubezpieczać bo macie swoje ubezpieczenia i przy tak małej ilości imprez i samemu się rozliczając możecie być spokojni, sami jako ubezpieczalnia dajecie sobie warunki ubezpieczenia, to co w środku wyjdzie jak padniecie.   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2013-02-28 15:47 91.222.225.*]

        Ty chyba czytelniku jesteś nasłany przez ECCO lub jesteś ich pracownikiem. Najgorsza firma ubiegłego roku, NAJGORSZA. MOje pieniądze trzymali od grudnia 2011 roku i do końca czyli do wrzesnia 2012 informowali mnie, że impreza się odbędzie. Po czym na 10 dni przed wyjazdem anulowali imprezę. Oczywiście oddali kasę, a jak że. Zwykli oszuści, ktorzy obracają nie swoją kasą, a później oddadzą pieniądze. To takie oszustwo w białych rękawiczkach. W biurze, w którym kupowałem imprezę anulowali też 5 innych imprez.
        Ty piszesz, że gwarantują zwrot oczywiście ale najpierw poobracają kasą. Zwykli naciągacze.   odpowiedz »

      • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

        [2014-03-01 23:56 178.37.142.*]

        ECCO samo sobie wystawia tą polisę więc spoko, nie skrzywdzą sami siebie, na pewno na tym sami dobrze wyjdą, znaleźli pewnie sposób na kasę jak ją wyciągnąć!!! po numerach ze ściągnięciem kasy z rynku gdzie nie mieli pobukowanych hoteli ani charterów a ściągali kasę na first minute widać , że mają dobrych doradców finansowych!!!   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-26 13:50 83.13.135.*]

      No i znaleźli, zapłacą inni... dalej Urzędy Marszałkowskie będą dawać każdemu jak się zgłosi , nie istotne jaką ma gwarancje i co robi, bez monitorowanie co dalej się dzieje, a my inni organizatorzy będziemy płacić i płacić, bo gwarancje są śmiesznie niskie, super Państwo będzie wykańczać przedsiębiorców, szczególnie tych małych!   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2013-02-26 16:59 83.28.236.*]

      Fajnie ktoś / chyba z osat/ wczoraj w TV powiedział .ze w takim razie zostawią klientów na pustyni z wielbłądami.Dobre porównanie a swoją droga jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.   odpowiedz »

    • Zmiana przepisów: Kto sprowadzi turystów do kraju? 

      [2013-02-28 20:05 86.63.111.*]

      niech zmienią USTAWĘ o turystyce,bo to co planują jest z nią sprzeczne!!!   odpowiedz »

    • Zmiana przepisów: Kto sprowadzi turystów do kraju? 

      [2013-03-04 16:23 178.42.104.*]

      Wprowadzić odpowiedzialność karną dla zarządu za brak złożenia informacji rocznej bo tego nikt nie egzekwuje. Po ujawnieniu takiego sprawozdania agenci sami będą wiedzieć czy TO upadnie czy też nie. Nie będą potrzebni marszałkowie i ich kolejne farmazony prawne.
      Przy okazji należałoby też wprowadzić odpowiedzialność karną dla marszałków za brak kontroli nad składaniem rocznych sprawozdań przez TO. Ale to raczej senne marzenie w naszym socurzędniczym kraju.   odpowiedz »

      • Zmiana przepisów: Kto sprowadzi turystów do kraju? 

        [2014-03-03 12:01 89.65.24.*]

        W jaki sposub chcesz to zrobić?   odpowiedz »

    • Klienci biur podróży będą sobie radzić sami? 

      [2014-03-02 00:00 178.37.142.*]

      ogłoszenie upadłości to dobry sposób dla niektórych na zarobienie kasy, SKY Club - ma Panek już nowe biuro, Tramp - ma już nowe biuro , Aquamaris - mają już nowe biuro itd., Ecco na pewno sobie to dobrze przemieli czy zabezpieczeni turyści??? zobaczymy i sprawdzimy jak padną!!!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję