Pieniądze dla klientów upadłych biur podróży
Data wysłania: 2013-02-08 22:29 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Zbliża się termin składania roszczeń z gwarancji ubezpieczeniowych dwóch organizatorów turystyki, którzy w zeszłym roku złożyli do Marszałka Województwa Śląskiego oświadczenie o tym, że nie są w stanie wywiązać się z umów o świadczenie usług turystycznych zawartych z klientami.
Komunikat dotyczy klientów MATI WORLD HOLIDAYS Sp. z o. o. oraz LIATSAS TOURS - BIURO PODRÓŻY I USŁUG (oba z siedzibą w Chorzowie), którzy zawarli umowy o świadczenie usług turystycznych w okresie od 28 lutego 2011 do 28 lutego 2012. Nieprzekraczalny termin upływa z dniem 28.02.2013.
Środki z gwarancji ubezpieczeniowych przeznaczone są na:
- pokrycie kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy organizator turystyki wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu;
- zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana;
- zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadających części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu.
Warunkiem skorzystania ze środków z gwarancji ubezpieczeniowych jest złożenie kompletnych zgłoszeń o roszczenie. Klienci biur, którzy do tej pory nie zgłosili roszczeń, proszeni są o przesłanie:
1. kopii umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy biurem podróży i klientem;
2. kopii dowodu wpłaty na rzecz biura podróży należności za imprezę turystyczną określonej w ww. umowie;
3. zgłoszenie roszczenia z umów gwarancji ubezpieczeniowych (wzór zamieszczono na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego).
Dokumenty należy przesłać na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Wydział Turystyki i Sportu
ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
Należy podkreślić, że Marszałek Województwa Śląskiego nie posiada kompetencji do uznawania roszczeń za zasadne lub bezzasadne, ani też do wyliczania wysokości należnych kwot zwrotu. Pełni on jedynie rolę beneficjenta gwarancji, występującego do ubezpieczyciela, który wystawił umowę gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz danego organizatora turystyki, w imieniu wszystkich klientów zgłaszających roszczenia z tytułu umów niezrealizowanych w związku z niewypłacalnością organizatora turystyki. Zgodnie z zapisami ww. umowy gwarancji ubezpieczeniowej wyliczenia kwot należnych poszkodowanym klientom dokonuje Gwarant, po upływie terminu na składanie roszczeń. Beneficjent, po otrzymaniu od Gwaranta szczegółowego wyliczenia kwot należnych poszkodowanym klientom, wydaje dyspozycję wypłaty środków. Gwarant dokonuje wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Roszczenia za niezrealizowane usługi turystyczne [2013-02-08 22:29 89.71.160.*] Czyli praktycznie : a/ po blisko 2 latach od zdarzenia (niby) objętego "ochroną ubezpieczeniową" klient dostanie/lub nie... b/ część wpłaconej kasy,* 60% ; 50%; 30%, 10%; NIC (właściwe zakreslić). Cała Polska właśnie i jej praworzadność "Europejska" - to brzmi dumnie, ale g...no znaczy odpowiedz »
Roszczenia za niezrealizowane usługi turystyczne [2013-02-11 10:41 95.49.236.*] a właściwie do czego potrzebny jest Marszałek ? Chyba tylko po to aby piastować urząd i brać pieniądze ! Poszkodowani powinni ubiegać się o zwrot kwot bezpośrednio od ubezpieczyciela. Przecież tak to się dzieje w przypadku szkód samochodowych i mieszkaniowych !!! odpowiedz »
|