TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

ANTY TUI

Data wysłania: 2013-02-08 17:51 Autor: Czytelnik IP 37.30.115.*

Witam serdecznie

Wielokrotnie problem współpracy TUI-agenci był już poruszany, komentowany, jednakże brak jakichkolwiek zdecydowanych i ostatecznych działań, a czas ucieka.

Mogliśmy przeczytać opinie wszystkich, agentów, byłych agentów, konkurencji, OSATu i oczywiście TUI.

Nadszedł czas na podjęcie decyzji w sprawie TUI, dalsze zwlekanie jest niekorzystne dla rynku agencyjnego i może być bardzo groźne w skutkach,

których już nigdy nie będzie można odwrócić. Powoli nadchodzi odpowiedź czy agenci przeciwstawią się tej polityce i czy odniosą sukces czy nie.

Siła jest w naszej jedności i tylko w tym upatruję szansę na ustawienie ryku na agencyjny.

To czy ktoś sprzedaje TUI czy nie, już nie ma większego znaczenia, problem rozleje się wkrótce na wszystkich i trafi rykoszetem w każdego.

Najważniejsze jest jak TUI edukuje klientów "Tylko Online 15% taniej" "kupuj 3% w call center" "online i call center lepsze" "biura własne stabilniejsze, mądrzejsze" etc…

oraz nielojalne zachowania , czyli polityka wyłączności sprzedaży w internecie (likwidacja portali internetowych) oraz wypowiedzenia biurom w bliskim sąsiedztwie (dzwonienie i przejmowanie klientów) oraz rabatowanie w swoich punktach sprzedaży.

Jeśli ta wersja zostanie zakotwiczona u klientów, TUI rozpocznie tym samym samoistną likwidację i marginalizację punktów agencyjnych, a prawda głoszona przez TUI zacznie głośniej dźwięcząc klientom w uszach

Pozostali TO na razie próbują wykorzystać obecną sytuację i przejąć agentów i ich sprzedaż na swoje produkty. Ale co będzie za rok jak TUI odniesie sukces sprzedaży ? Co zrobią jak TUI zacznie przynosić lepsze wyniki ?

Jak wówczas zachowają się inni TO ? Odpowiedzcie sobie sami ! Nie możemy dopuścić, aby ktokolwiek próbował skandynawskiej wersji sprzedaży w Polsce, bo to jest dążenie do likwidacji agentów.

Dlatego celem agentów powinna być marginalizacja TUI i niesprzedawanie tego produktu !!!

Osobiście uważam, że obecna polityka TUI jest bardzo groźna dla agentów, ale też dla całego rynku turystycznego i wymierzona głównie w agentów, ale przez to również w TO bazujących na agentach.

Jedyna szansa dla agentów, to znaczący (powyżej 60%!!) spadek sprzedaży produktów TUI w kanale agencyjnym, co może spowodować następnie anulacje kierunków i brak obrotów to kolejny rok pod kreską i niezrealizowane plany/ strategia na rok 2013. Uwaga !!! Tego można dokonać tylko teraz, już za kilka miesięcy może być za późno !

Jeśli jedność OSATu nie zagra, jeśli agenci nie odpowiedzą na zuchwałą postawę TUI i brak lojalności, to niestety sami powoli zaczną się likwidować i zamykać biura.

Zaprzestańmy solidarnie sprzedaży tego produktu od zaraz zanim przejmą naszych klientów i wypowiedzą umowy nam !!!

    • ANTY TUI 

      [2013-02-08 18:41 87.207.110.*]

      w cieniu TUI dokładnie taką samą politykę względem Agentów stosuje ITAKA, póki co wykorzystuje jeszcze Agentów skłóconych z TUI do wygenerowania dla siebie max korzyści
      Kolejna promocja TUI jest przykładem niszczenia rynku i branży!   odpowiedz »

      • ANTY TUI 

        [2013-02-08 20:55 62.21.72.*]

        ktoś pisze o TUI, a tu zaraz wylatują z Itaką?
        nie widziałem,żebym w Itace nie mógł sprzedać jakiejś ich oferty, a TUI niestety poblokowali możliwość sprzedaży wybranych ofert przez agentów.
        A to co teraz odp... z ostatnią promocją,że mam oszukiwać i sprzedawać taniej niż na umowie, to nie wiem skąd wzięli.Wg mnie tą sprawą powinien zająć się prawnik- jeżeli są jakieś organizacje do tego owołane, to niech sprawdzą zapisy regulaminów TUI.   odpowiedz »

        • ANTY TUI 

          [2013-02-09 10:55 87.207.110.*]

          W Itace sprytnie blokują i manipulują miejscami,trudno tego nie stwierdzić jak się dokładnie śledzi oferty i sprawdzi co mogą w biurach własnych zaproponować Klientowi!
          Z TUI oczywiście masz racje, ostatnia promocja w zasadzie jest stworzona tylko dla zamydlenia oczu, 'przecież dajemy Wam narzędzie aby ceny mogły być takie same'. To jest kolejne działanie TUI które powinien powstrzymać PIT a daje mu temu pełne prawo Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji! Pytanie dlaczego Zarząd PIT za nakłanianie do nieuczciwych działań a nie wywali z hukiem TUI z członkostwa w PIT, jak można kogoś takiego trzymać w swoich szeregach i popierać jego działania.   odpowiedz »

    • ANTY TUI 

      [2013-02-09 20:41 62.21.72.*]

      Dream of TUI Poland :)
      Hotel Grecotel Eva Palace,Korfu;termin 21.05.2013r; HB;wylot z W-wy, 7 dni.Cena na stronie TUI - 2685,00zł./os.
      Chciałam kupić tą ofertę w biurze TUI i okazało się, że na umowie widnieje cena 3055,00zł/os.
      Pani z biura zadzwoniła do TUI i otrzymała informację, że może sprzedać ten hotel w cenie ze strony TUI,
      ale różnicę będzie musiała dopłacić z własnej kieszeni( TUI żąda wpłaty kwoty z umowy).
      Po dłuższej dyskusji okazuje się, że sprzedawca także musi zapłacić podatki od kwoty, której ode mnie nie otrzyma :(

      Pytanie brzmi- czy prowizja ,którą otrzymuje sprzedawca od TUI wystarczy na pokrycie rabatu ,jaki ma mi udzielić, zgodnie ze wskazówkami TUI Poland?   odpowiedz »

      • ANTY TUI 

        [2013-02-10 17:27 58.9.72.*]

        Witam, patrząc na te kwoty, niestety agent nie dość ze na Pani nie zarobi, to raczej dołoży. I niestety TUI właśnie o to chodzi. Chce wyeliminować z rynku jak najwięcej agentów i zawładnąć rynkiem, wówczas ceny wycieczek dopiero będą kosmiczne. Z przykrością stwierdzam ze obecne TUI nie ma nic wspólnego z marka na najwyższym poziomie. Od kiedy dawny prezes odszedł a młody za wszelka cenę robi z tego korporacje...to.mamy to co widać, bałagan, 90% starych doświadczonych pracowników zwolniono, a reklamacje klientów ignorowane...   odpowiedz »

    • ANTY TUI 

      [2013-02-13 09:52 87.207.110.*]

      Ciekawe czy Panu Prezesowi TUI też dopłacają do zakupów w sklepach? bo że firma mu płaci za benzynę i dopłaca do wyjazdów, leczenia itp to takie ma przywileje ale czy w lumpeksach i na stołówce też dopłacają do zakupów tego Pana?   odpowiedz »

    • ANTY TUI 

      [2013-02-13 12:14 95.48.153.*]

      Niby masz rację.
      Brakuje tylko jednego stwierdzenia.
      Jakie znaczenie dla rynku turystycznego ma agent?
      Po co Klientowi coś takiego jak agent turystyczny?
      Uważam, że to powinno się powiedzieć. Bo bronienie samej pozycji agenta - tylko dlatego, że jest się agentem jest równie nie fair jak polityka TUI.

      Agent drodzy Klienci to osoba, która proponuje Wam produkt wszystkich organizatorów. Dba przede wszystkim o Was. Agent dba o Klienta, którego stara się obsłużyć jak najlepiej - po to by w przyszłym roku lub przy następnym zakupie wrócił i także kupił u niego.
      (oczywiście od reguły są wyjątki i o tym nie mówimy)
      Eliminując z tynku agentów - będziecie Państwo skazani na zakup tylko u TO, czyli będziecie musieli kupować dokładnie to, co w danej chwili dany TO będzie miał Wam ochotę sprzedać (internetowe kupowanie to też biura agencyjne - więc samemu będzie też ciężko szukać.. chyba, że po kolei na stronach wszystkich TO).
      TUI chce zarobić więcej eliminując agentów. Nie mogę się nadziwić temu, jak wielu z nich spokojnie patrzy i pozwala sobie na to, aby ktoś okłamywał ich i ich Klientów.
      Proszę pamiętać.
      Eliminując z rynku agenta turystycznego eliminujecie Państwo możliwość rzetelnego porównania ofert różnych TO na rynku. To może doprowadzić wręcz do dominacji tylko kilku wiodących marek, eliminacji mniejszych (lecz dobrych) TO, którzy opierają swą sprzedaż na agencjach - np. Grecos, a w konsekwencji do monopolu i wzrostu cen.
      Utrudnione będzie także kupowanie w niemieckich biurach - bo agencje się tym trudniące po prostu także mogą nie być w stanie poradzić sobie bez Państwa zakupów.
      Polski Klient, to Klient sprytny, którego kuszą wszelkie promocje, to Klient młody jeszcze, ale to już coraz częściej Klient, który zaczyna doceniać jakość - na szczęście jakość obsługi.
      Uważam, że należy zaprzestać sprzedawać ofertę TUI. Jeśli Klient jest nią zainteresowany - należy polecić mu CC - tam kupi taniej.

      PS.
      Utyskiwania na Itakę nie mają sensu - współpracuję z nimi już 8lat i nie zauważyłem niczego złego. Nie rozumiem skąd ciągłe wciskanie Itaki do wątków TUI (zwłaszcza przez osoby o tym samym IP).   odpowiedz »

      • ANTY TUI 

        [2013-03-01 21:22 83.24.68.*]

        jesli ktos jest od lat zarówno klientem jak i pracownikiem w biurze i w terenie kilku po kolei biur podrózy, ma spore porównanie, to pisze, to odpowiedź na to pytanie. niekoniecznie trzeba byc pracownikiem jakiegoś biura i forsować swoje opinie, moze po prostu wie sie więcej niz agent ktory siedzi w polsce , sprzedaje wszystko, ewentualnie skoczy na jakis study tour. wiele osób mało wie a tylko ciagnie biznesik w swoją strone, dlatego plakac sie chce jak sie to wszystko czyta i nie mozna sie powstrzymac od komentarzy, za 100 lat nasz rynek turystyczny nie bedzie niczym porównywalnym do niemieckiego czy brytyjskiego..dlatego najlepiej zbiorowo obrazić sie sie na tui, neckermana i sprzedawać te cudowne polskie produkty biur ktorych nikt na swiecie nie zna i wciska im co może..powoli sam rynek do zweryfikuje i to już sie dzieje stąd to przerażenie na tym forum:)   odpowiedz »

    • ANTY TUI 

      [2013-02-25 12:13 87.207.110.*]

      http://www. rp. pl/artykul/705167, 984131-TUI-Travel---wyniki-w-cieniu-zami eszania. html?p=2   odpowiedz »

    • ANTY TUI 

      [2013-03-01 10:10 178.42.201.*]

      ja nie proponuje TUI swoim kientów od czasu pierwszych pormocji TUI dla klientów callc enter i biur własnych. W kupie siła. Niech 60% biur przestanie ich sprzedawac a szybko upadną   odpowiedz »

      • ANTY TUI 

        [2013-03-01 10:23 79.175.252.*]

        Tego życzysz klientom i branży? To jest drugi największy touroperator w kraju, mogą się nie podobać jego działania wobec agentów ale KLIENCI CHCĄ Z NIMI JEŹDZIĆ !!! Trochę roztropności w wypowiedziach, a sprzedawaj sobie co chcesz.   odpowiedz »

        • ANTY TUI 

          [2013-03-01 11:55 62.21.72.*]

          Jest drugi,ale już niedługo zobaczymy, czy nadal będzie.
          Wycofanie się TUI Poland z Merlina i zakaz umieszczania ofert na stronach internetowych agentów może się okazać czymś, co już żaden agent nie zaakceptuje. Dla mnie TUI było nr jeden jeżeli chodzi o sprzedaż, ale nie dają mi wyboru- nie po to inwestuję własne pieniądze w stronę internetową,żeby teraz oni dyktowali mi warunki co i jak mam sprzedawać w necie. Nie chcą abym ich sprzedawał - nie będę !!!!!
          Mam tylko nadzieję,że Itaka, Neckermann Rainbow , grecos itd. pomogą nam wykorzystać tą sytuację i będziemy mogli oferować dobry produkt zamiast TUI Andryszaka, bo to już nie jest TUI .   odpowiedz »

        • ANTY TUI 

          [2013-03-01 16:05 83.28.138.*]

          myślę że nie mam co ikm zyczyć upadku.... sami zgotowali sobie taki los. A klienci? Jeżeli klientowi powie się że TUI przyniosło starty w tamtym roku i w tym również przynosi straty to klient nawet nie chce wybierac tego TO. A ja wolę sprzedac wycieczke kogoś innego, TO który nie ma gdzies agenta   odpowiedz »

          • ANTY TUI 

            [2013-03-01 21:08 83.24.68.*]

            klient glupi kupi co mu powiesz, liczcie na takich, taki co sie orientuje wie ze tui jest dobre tylko nie placi agentom, sprzedawajcie co chcecie caly ten cyrk jest zbędny , tui wcale was nie potrzebuje ani klienci, a kto lubi niech lata z itaka hehe w koncu dla poczatkujacych turystów w Polsce ktos musi tworzyc oferty i ktos musi namówic do ich kupna   odpowiedz »

            • ANTY TUI 

              [2013-03-01 23:03 62.21.72.*]

              walnij się póki jeszcze możesz, bo jak założą ci kaftan, będziesz miał trudności :) możesz kupować co chcesz i gdzie chcesz- poczytaj moje porównania cen na promocjach TUI to może zrozumiesz jak TUI szuka frajerów na swoje promocje.Na facebooku TUI jest post osoby, która dała się nabrać na first minute i jak na razie jest 1tys. w plecy.
              U agenta masz możliwość porównania oferty- a biurze własnym jesteś kazany na darmazony sprzedawcy, który nie ma pojęca o innych TO.   odpowiedz »

    • ANTY TUI 

      [2013-03-03 10:34 178.252.11.*]

      Moi drodzy,

      bicie piany agentów, że są tacy biedni i pokrzywdzeni i trzeba podjąć działania - a jakież to działania chcecie podjąć ? chcecie zmusić TUI do sprzedaży przez Wasz kanał dystrybucji ? otóż TUI ma to w szczerym poszanowaniu.

      Wyniki takiej a nie innej decyzji prezesa TUI Polska będą policzalne we wrześniu - ale już w pierwszych miesiącach wakacji będzie widać czy była to decyzja słuszna. Moim zdaniem jak najbardziej właściwa ekonomicznie - co do jej moralności nie chcę się wypowiadać bo w końcu "to nic prywatnego - to tylko biznes"

      Działaniami własnymi oraz sieci agencyjnej TUI wypracowała sobie pozycję na polskim rynku turystycznym, w tym bazę stałych klientów. W chwili obecnej, w dobie kryzysu, kiedy wszyscy szukają minimalizacji kosztów posunięcie TUI Polska jest słuszne. Kontraktując na ten sezon liczbę miejsc porównywalną lub niższa w stosunku do poprzedniego sezonu są w stanie sprzedać ją własnymi kanałami dystrybucji - bez Was drodzy agenci. I co więcej - nic na tym nie stracić a wręcz przeciwnie - ZYSKAĆ i to nie mało bo kwotę około 20 milionów złotych.

      Czy nadal znajdzie się ktoś kto uzna tą decyzję za błędną ?

      Lojalność agentów jest jak czarna wołga która kiedyś porywała dzieci - a sami przyznacie, że nie sprzedajecie TUI podobnie jak ITAKI dlatego, że chcecie ich sprzedać tylko dlatego, że klient chce ich kupić. Logiczne, że wolelibyście sprzedać wyjazd na którym macie 2 razy więcej prowizji.

      Rozumiem żal jaki agentami powoduje w chwili obecnej - ale oburzenie ? czym ? że ktoś dba o wynik ekonomiczny i koszty ?

      Nie chcę bawić się we wróżbitę ale w mojej ocenie taki sam krok podejmie za niedługo jeszcze jeden z organizatorów a w krok za nim na przestrzeni kolejnych 3 lat pójdzie dwóch kolejnych.

      Praca w biurze już dawno przestała przypominać siedzenie i czekanie na klienta - sami wiecie, że on co raz rzadziej wchodzi. Przetrwają biura które dadzą z siebie coś więcej a odpadną 'wyznawcy Becketta' bo Godot... nie przyjdzie.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję