Touroperatorzy podsumowują i zdradzają
Data wysłania: 2013-02-08 13:24 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Mogłoby się wydawać, iż rok 2012 nie był udany dla branży turystycznej. Liczne zawirowania, jakie miały miejsce zwłaszcza w wakacje, nie zachwiały jednak zaufaniem turystów do organizatorów wypoczynku. Liczba klientów biur podróży w 2012 roku wzrosła o 12,6 procent w stosunku do 2011 roku (dane na podstawie raportu PZOT). Touroperatorzy są generalnie zadowoleni. Dziś podsumowują ubiegły rok oraz zdradzają swoje plany na 2013.
Ecco Holiday
Rok 2012 to czas rewolucji w Ecco Holiday. Głównym celem było zbudowanie mechanizmu zapewniającego stabilność i rentowność. Postawiliśmy na dywersyfikację. W pierwszym etapie ograniczyliśmy loty czarterowe na rzecz mieszanego modelu przelotów, wykorzystując także tanie linie i loty rejsowe. To zwiększyło też naszą elastyczność, bo możemy oferować np. pobyty 10 dniowe czy takie, których długość ustala sam klient. Ta opcja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem od kilku miesięcy. Kolejnym krokiem była konsolidacja grupy i przejęcie 3 innych podmiotów specjalizujących się w różnych aspektach usług turystycznych. Dzięki temu nasz przychód pochodzi z kilku niezależnych obszarów - turystyki masowej, egzotycznej, obsługi podróży służbowych oraz organizacji eventów, takich jak kongresy czy szkolenia. Przebudowaliśmy niemal zupełnie strukturę i procedury, dzięki czemu bardzo szybko jesteśmy w stanie reagować na zmiany rynkowe. Przykład: jako jedyny touroperator, w burzliwym okresie sezonu, wprowadziliśmy innowacyjne ubezpieczenie BEZPIECZNA WPŁATA, które GWARANTUJE kupującym ZWROT 100% dokonanej wpłaty w razie problemów. Efekt: kolejny rok na plusie, choć ważniejsza jest sama struktura dochodowa, w której bardziej wrażliwa turystyka masowa została zrównoważona innymi rodzajami aktywności - podsumowuje Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday
Plany na rok 2013 mamy jasno określone. - mówi Aleksandra Olechnowicz - Wyjazdy pod marką Ecco Holiday nadal będą organizowane według dotychczasowego modelu. Będzie to połączenie czarterów (w tym bloki miejsc do Bułgarii, Hurghady, na Kretę i Kos), tanimi liniami (np. Majorka, Cypr, Malta, Kreta- Chania, Kos, Bułgaria- Burgas, Teneryfa, Gran Canaria, Włochy, Costa del Sol, Costa Brava) i liniami rejsowymi (m.in. Madera, Riwiera Ateńska, Korsyka, Chorwacja). Duże szanse upatrujemy w egzotyce, realizowanej wyłącznie liniami rejsowymi, pod marką Ecco Travel. Promocyjne ceny biletów lotniczych powodują, że dalekie kierunki stają się cenowo konkurencyjne do wakacji czarterowych. Poza tym egzotyka nie jest tak wrażliwa na ogólną sytuację ekonomiczną. W pierwszych tygodniach 2013 roku podwoiliśmy sprzedaż tego typu wyjazdów w porównaniu do roku ubiegłego. Równolegle pracujemy nad rozwojem marki Ecco Business, specjalizującej się w organizacji wydarzeń biznesowych MICE, uznawanych, i słusznie, za najbardziej dochodowy sektor w turystyce. Podsumowując, w 2013 będziemy mieli ręce pełne roboty.
Delta Travel
Miniony rok 2012 możemy zaliczyć do w miarę udanych - biorąc pod uwagę znaczące fluktuacje na rynku. Sprzedaż w ubiegłym roku utrzymała się na tym samym poziomie co w roku 2011, z niewielką tendencją wzrostową. Nie ukrywam, że wymagało to wzmożonych wysiłków ze względu z kolei na zapaści sprzedażowe, które nastąpiły w czerwcu (w trakcie EURO 2012) oraz w sierpniu (upadłość kilku biur podróży).
Pomimo dosyć negatywnego nastawienia do 2013 większości społeczeństwa - w skutek intensywnej kampanii kryzysowej w mediach - odnotowaliśmy wzrost sprzedaży oferty letniej 2013 już w miesiącach listopad, grudzień. Dynamika nieco spadła w styczniu, utrzymujemy się jednak na poziomie globalnej sprzedaży roku poprzedniego. Nie ukrywam, że mamy w planie nieco powiększenie sprzedaży w sezonie 2013. Jest to związane z wprowadzeniem nowych kierunków, typu Albania oraz Czarnogóra. Zainteresowanie ofertą do Chorwacji, Bułgarii, czy Hiszpanii pozostaje na tym samym poziomie, a mile zaskakuje wzrost - w naszym przypadku - sprzedaży imprez turystycznych w Grecji na Riwierze Olimpijskiej. Generalnie nadal stawiamy na jakość produktu i chyba tego efekty są dosyć widoczne w zaufaniu ze strony klienta i agenta.
Neckermann
W sezonie Lato 2013 Neckermann utrzymał liczbę klientów w najważniejszym segmencie tj. imprez charterowych na poziomie lata zeszłego roku, zwiększył także obroty z imprez na dalekich kierunkach (+8% do zeszłego roku). W 2012 r na rynku można było zaobserwować trend zmniejszenia liczby klientów rezerwujących samo zakwaterowanie za pośrednictwem biur podróży. W segmencie tym jesteśmy liderem i trend ten dał się odczuć również u nas, gdyż obroty ze sprzedaży imprez z dojazdem własnym spadły o kilka procent.
“Wielka piątka" najpopularniejszych kierunków lotniczych w sezonie Lato 2012 nie zmieniła, klienci najchętniej wypoczywali w tym sezonie w Bułgarii, Grecji, Hiszpanii, Turcji oraz w Egipcie, choć zdecydowanie największe wzrosty sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowały Bułgaria i Turcja gdzie relacja ceny do jakości przedstawia się bardzo korzystnie. Absolutnym liderem okazała się być Bułgaria, w której mięliśmy najszerszą ofertę na rynku. Na dobre powrócił również Egipt. Klienci, którzy wybrali imprezy z własnym dojazdem najczęściej wybierali Chorwację, Bułgarię i Włochy.
Coraz częściej klienci poszukują też ofert sprofilowanych - w 2012 r. dużą popularnością cieszyły się wakacje z polskimi animatorami Happy Events, hitem okazała się Aquamania - hotele z bezpłatnym dostępem do parków wodnych, która była nowością na rynku.
W 2012 cena była ważnym czynnikiem, ale Polacy nie rezygnowali z jakości - najczęściej wybierali hotele 4 gwiazdkowe, popularną formą wyżywienia było All inclusive. Wybór korzystnych cenowo ofert wcale nie oznaczał też wyboru ofert last minute.
W tym roku, oprócz znanych kierunków, polecamy nasze nowości: Czarnogórę, Rumunię i Chorwację, które można zarezerwować zarówno z dojazdem własnym, jak i po raz pierwszy z przelotem. W ostatnich latach wyraźnie zyskują na popularności miejsca, gdzie można spędzić wakacje atrakcyjnie i w dobrej cenie. Naszą odpowiedzią na to jest również marka hotelowa Smartline. To obiekty o sprawdzonym standardzie, wyróżniające się znakomitym stosunkiem ceny do jakości, dodatkowymi świadczeniami i unikalnym designem. Hotele "Smartline" klienci znajdą na najpopularniejszych kierunkach wypoczynku jak Grecja, Hiszpania, Turcja, Egipt i Bułgaria.
Neckermann jako pierwszy na rynku oferuje możliwość rezerwacji Premium Class na krótkich rejsach czarterowych. To nowość wprowadzona dla naszych klientów na rejsach Small Planet Airlines, dzięki której będą mogli dotrzeć do ulubionych miejsc wypoczynku bardziej komfortowo. Specjalny pakiet obejmuje m.in.: oddzielny check-in na polskich lotniskach, miejsca w pierwszych rzędach samolotu, dodatkowy bagaż oraz posiłki i napoje.
Rainbow Tours
Rok 2012 był dla nas bardzo udany, osiągnęliśmy przychody na poziomie 630 mln złotych oraz wzrost obrotów na poziomie 40%. Wysłaliśmy na wakacje ok. 160 tys turystów co w porównaniu z rokiem 2011 daje wzrost o 15%. W roku 2013 planujemy osiągnąć przychody na poziomie 700 mln złotych, co oznacza wzrost o 15%. Chcielibyśmy również poprawić nasza rentowność do poziomu 2% oraz umacniać pozycje jednego z największych touroperatorów w kraju. Dzięki pełnej konsolidacji organizacyjnej i administracyjnej grupy udało nam się również znacznie obniżyć koszty spółek zależnych. W roku 2012 mieliśmy do czynienia z różnymi zawirowaniami, między innymi upadłościami biur podróży. Klienci stracili zaufanie do mniej znanych, w ich odczuciu niestabilnych firm a zwrócili się ku dużym, pewnym touroperatorom, w tym do nas.
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-08 13:24 83.11.37.*] A jak było w Itace w 2012? Czy to prawda, że przez upadek linii OLT mają ogromne problemy finansowe? odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-08 22:49 83.22.39.*] No niech tak dalej umowy wypowiadają, to będą miec jeszcze lepsze wyniki finansowe odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-12 17:53 79.190.59.*] Itaka już raz miała problemy. Najlepiej żeby pozrywali wszystkie umowy agencyjne, wtedy niech się gotują we własnym sosie. Żaden agent dla nich nic nie znaczy. Zawsze tak było. A teraz jeszcze bardziej to widać. I te mizerne prowizje. Żenada. Dla agenta minimum, dla siebie maksimum. Taka Itaki dewiza. odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-12 18:15 87.205.2.*] w głowach się Panom poprzewracało, zero kompetencji, coraz słabsza jakość, już wielu nie zadowolonych Klientów to w kilku słowach podsumowanie panoszącej się na rynku Itaki jeszcze niech powalczą z dużymi Agentami, już kilku takich mądrych na tym rynku było tylko że ich już nie ma a dobrzy Agenci byli, są i będą a za swój biznes odpowiadają własnym a nie cudzym majątkiem jak to robi Itaka! odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-12 22:47 62.21.72.*] proponuję przeliczyć ostatnią promocję TUI- tam trzeba dokładać do sprzedaży :) odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-13 09:51 87.207.110.*] Ciekawe czy Panu Prezesowi TUI też dopłacają do zakupów w sklepach? bo że firma mu płaci za benzynę i dopłaca do wyjazdów, leczenia itp to takie ma przywileje ale czy w lumpeksach i na stołówce też dopłacają do zakupów tego Pana? odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-13 10:36 31.175.173.*] W razie czego to powstanie JeszczeNowszaItaka Sp. z o.o. odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-11 10:53 85.222.112.*] ITAKA się z tego umiejętnie wymanewrowała ale ile umoczyli w WEZYRZE i SUN FUN to tylko Oni wiedza, ale nie powidza!!! odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-12 14:33 83.21.18.*] ITAKA dla biedaka :-P odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-06-20 13:34 79.187.132.*] PONOĆ się nie wyplątali, więc nie pisz, bo nie wiesz. A będę mówić, że jest super, bo muszą. odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-06-19 14:25 79.187.132.*] :) dobre pytanie zadane! numer łan a milczy..... odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-08 13:55 95.40.103.*] itaki pewnie nie ma przez skromność, czego nie można zarzucić rainbowowi. widzę, że ecco ma bloki i wraca do gry. a mój faworyt TUI? no tak, to portal dla agentów to nie miejsce dla nich ;-) odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-02-08 16:27 31.174.178.*] Sami faworyci w zestawieniu he he :) - no może poza Rainbow odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-06-19 10:59 79.189.152.*] Nie rozumiem skąd aż tyle złości w niektórych wypowiedziach na temat Itaki. Prawdą jest, że prowizje nie należą do najwyższych, ale wypłacane są bardzo terminowo od każdej wpłaty. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, żebym musiała się w Itace upominać o prowizję.Ponadto, jeśli sprzedajesz odpowiednio dużo masz możliwości otrzymania dodatkowych cennych bonusów w postaci gratisowych wakacji czy też premii pieniężnych. Wcale nie jestem prestiżowym agentem, a w zeszłym roku wszyscy pracownicy biura skorzystali niemało. Proponowałabym więc więcej obiektywności w ocenach. Zosia. odpowiedz »
2012 rok w oczach touroperatorów [2013-06-19 22:15 87.207.110.*] Droga Zosiu, widać jeszcze za mało sprzedajesz i nie zabezpieczasz jeszcze swoim majątkiem tego TO. Jak będą mieli za małe sprzedaże w biurach własnych to i z Ciebie zrezygnują, na razie pozbywają się tych większych ściągając Klientów do biur własnych a w mediach rozpisują jakie to wzrosty mają w swoich biurach, żenujące! Uwierz znajdą wiele sposób i to nie zawsze uczciwych, żeby nie wypłacić terminowo albo wcale należnej Ci prowizji. Dobra rada nie sprzedawaj za dużo ich ofert w swoim biurze, nie stracisz Klientów a wręcz przeciwnie, w końcu oferta innych TO jest lepsza a ceny dla Klienta bardzo przyzwoite. odpowiedz »
|