Nowa polisa ochroni twoich pasażerów
Data wysłania: 2013-02-08 09:28 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Pasażerowie korzystający z usług państwowych i komercyjnych przewoźników mogą być lepiej chronieni w trakcie podróży. AIG zaoferowała firmom świadczącym usługi transportowe możliwość zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów za pomocą grupowych polis NNW zawartych w bilecie. Polisy te uzupełniają zakres ubezpieczeń typu OC/AC i zapewniają pasażerom znacznie szybsze odszkodowanie, niezależnie od przyczyn danego wypadku lub zdarzenia. Krótszy czas oczekiwania na pokrycie kosztów leczenia ma istotny wpływ na minimalizację szkód klientów i proces ich powrotu do zdrowia.
Bezpieczeństwo pasażerów to priorytet dla wszystkich przewoźników. Mimo to wypadki się zdarzają i czy zawinił błąd ludzki, awaria systemu czy złe zarządzanie ruchem, jak w przypadku katastrofy kolejowej pod Szczekocinami czy tragicznego wypadku polskiego autokaru pod Miluzą we Francji, zaufanie klientów do firmy przewozowej zostaje podważone. Może to prowadzić do konfrontacji, zwłaszcza gdy zdarzenie relacjonują media, i zniszczenia reputacji firmy. Nawet gdy wina nie leży po stronie przewoźnika i tak padają pytania np. jak zapewnił bezpieczeństwo i należytą ochronę pasażerów? dlaczego nie ochronił jadących na narty dzieci?
W sytuacji kolizji lub wypadku podróżujący, którzy doznali uszczerbku na zdrowiu, mają prawo domagać się odszkodowania. Jeśli odpowiedzialność za wypadek leży po stronie przewoźnika, może dojść do pozwu zbiorowego. Natomiast w sytuacji kiedy trudno ustalić sprawcę, lub nie posiada on obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego OC, wypłatą odszkodowania zajmuje się Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. By otrzymać wypłatę z OC trzeba poczekać na sądowe orzeczenie winy przewoźnika. Nie jest to de facto w interesie ani przewoźnika, ani osób poszkodowanych, które potrzebują pomocy tu i teraz.
"Standardy bezpieczeństwa pasażerów ulegną znaczącej poprawie wówczas, jeśli przewoźnicy dysponować będą odpowiednimi rozwiązaniami, w miarę możliwości dodatkowo nie obciążającymi ich kosztowo. Grupowe ubezpieczenia NNW, które wprowadziliśmy na rynek, spełniają te wymogi" - komentuje Konrad Adamczewski, Kierownik Sprzedaży Grupowych Ubezpieczeń NNW SPECIALTYsolutions w Dziale Grupowych Ubezpieczeń Osobowych AIG.
Polisy zawarte w bilecie
Grupowe polisy NNW gwarantują ochronę każdemu z pasażerów i "zaszyte są" w bilecie. To pierwsze tego typu rozwiązanie ubezpieczeniowe, chroniące osoby podróżujące koleją, autokarem i busem na terenie Polski i za granicą. Mogą z niego skorzystać zarówno prywatni jak i państwowi przewoźnicy. "Przykładowo, polisa wbudowana w kartę miejską może obejmować zarówno przejazd autobusem, tramwajem jak i rowerem miejskim", podkreśla Konrad Adamczewski. Co istotne, z tytułu ubezpieczenia pasażerów organizator transportu nie ponosi dodatkowych kosztów. W zaproponowanym modelu ochrony firma transportowa wlicza symboliczne koszty ubezpieczenia w cenę przejazdu. Ze względu na grupowy charakter polisy, są one praktycznie nieodczuwalne dla pasażerów i stanowią śladową część kosztów biletu, zwykle od kilku do kilkudziesięciu groszy. "Grupowa polisa NNW dodawana do biletu wypełnia lukę w zbiorowej ochronie pasażerów. Większość dotychczasowych ubezpieczeń - które decydują o zaufaniu i konkurencyjności przewoźników - sprowadzała się de facto do ochrony związanej z OC i wynikającymi z nich świadczeniami. Nowa polisa to dodatkowe ogniwo w ochronie pasażerów, z elastyczną sumą i zakresem ubezpieczenia, które nie wymaga jakiegokolwiek rozstrzygania o przyczynach wypadku" - powiedział Konrad Adamczewski.
Bezpieczeństwo i komfort jako element konkurencyjności
Każda forma przewozu pasażerów wiąże się z ryzykiem, że w wyniku kolizji lub wypadku poszkodowanych zostanie wiele osób. Uszczerbek na zdrowiu, doznany przez podróżnych, którym nie zagwarantowano odpowiedniej ochrony, może negatywnie odbić się na zaufaniu i reputacji przewoźnika. Nowe polisy NNW nie tylko zapewniają przewoźnikom większą wiarygodność i spokój, ale stają się jednocześnie naturalnym uzupełnieniem ich oferty, umożliwiającym przyciągnięcie do siebie nowych grup klientów.
"Dodatkowa ochrona ubezpieczeniowa to nic innego jak wyjście naprzeciw potrzebom przewoźników, którzy starają się poszerzać swoje oferty o usługi dodane. Mając do wyboru kilku konkurencyjnych wobec siebie usługodawców, pasażerowie chętnie wybiorą tych, którzy oprócz sprawnego transportu zapewnią im komfort i optymalne warunki podróży. Stąd wprowadzane ostatnio przez organizatorów transportu dodatki takie jak catering, bezprzewodowy Internet czy ubezpieczenie NNW na czas przejazdu i przebywania na dworcu" - podkreśla Konrad Adamczewski.
Przykładowy zakres ochrony
Zbiorowym ubezpieczeniem objęty jest każdy pasażer posiadający ważny bilet. Ochrona gwarantowana przez polisę obejmuje nie tylko czas podróży, ale także okres przed jej rozpoczęciem i po zakończeniu, o ile pasażer znajduje się na terenie dworca, lotniska czy portu.
Co istotne, zakres ubezpieczeń może być indywidualnie dostosowany do potrzeb danego przewoźnika - zależnie od długości pokonywanych przez niego tras, ryzyka i warunków transportu pasażerów, a także oczekiwań związanych z ochroną podróżnych. Przykładowy zakres polisy obejmować może różnego typu zdarzenia - od kradzieży kluczy lub portfela (key/wallet protection), aż po świadczenia związane z pomocą medyczną i odszkodowaniami w przypadku kolizji, wypadków i katastrof. Pasażerowie, których ubezpieczy przewoźnik, mogą wówczas liczyć na szereg świadczeń, od pokrycia kosztów leczenia, poprzez polisy na wypadek częściowego lub trwałego inwalidztwa, aż po ubezpieczenie na wypadek śmierci.
Pasażerowie podczas podróży lepiej chronieni [2013-02-08 09:28 31.174.100.*] Hmm, czy niedługo wprowadzą obowiązkowe polisy oc dla tych wszystkich, którzy wychodzą z domu? Wystarczy, że płacę obowiązkowe oc za samochód, które nie jest wcale małe, jednakże znalazłem okazyjną cenę - http://www. ubezpieczenieocac. com. pl/ubezpieczenie-oc odpowiedz »
Pasażerowie podczas podróży lepiej chronieni [2013-02-08 12:59 167.247.91.*] A mnie pomysł sie podoba... Przeciez nie ma tu mowy o obowiazkowym ubezpieczeniu, a jedynie jesli podróżuje to mam nnw bo jestem pasażerem i to jest słuszne. A Ty zdaje się jakims posrednikiem jestes, czy reklamujesz swoja firme? odpowiedz »
|