TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Czartery w dół, egzotyka w górę

Data wysłania: 2013-01-10 14:26 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W ostatnim tygodniu grudnia sprzedaż w biurach podróży spadła o około 40% - możemy przeczytać w raporcie przygotowanym przez Polski Związek Organizatorów Turystyki na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Większość spadków dotyczyła kierunków czarterowych. Zupełnie inaczej rysuje się sytuacja w segmencie wyjazdów egzotycznych. Sprzedaż oferty jednego z liderów wyjazdów na dalekie kierunki - Ecco Travel - wzrosła dwukrotnie, w porównaniu z ilością rezerwacji dokonanych w tym samym czasie w roku ubiegłym.

- Segment rynku, w którym się specjalizujemy, nie jest tak wrażliwy na kryzys i dekoniunkturę, mimo to dynamika wzrostu jest dla nas pozytywnym zaskoczeniem. - mówi Radosław Olek, Dyrektor Operacyjny Ecco Travel - Dostrzegalna jest tendencja planowania wyjazdów z dużym wyprzedzeniem oraz większa staranność w zakresie wyboru organizatora. Wakacje egzotyczne, to dość spory wydatek, dlatego też klienci bardzo ostrożnie podejmują decyzje zakupowe. Najistotniejsza dla klientów Ecco Travel jest forma przelotu (tylko renomowane linie rejsowe), atrakcyjny program zwiedzania, dobry pilot na miejscu i sprawdzony organizator. Dlatego też największa grupa kupujących to stali klienci, a nowi są zazwyczaj z tak zwanego "polecenia".

Zima tradycyjnie jest dobrym okresem dla sprzedaży i realizacji egzotycznych wyjazdów. Najczęściej klienci planują swoje egzotyczne podróże na okres styczeń - marzec i wrzesień -listopad, kiedy temperatury w poszczególnych destynacjach są optymalne, a warunki pogodowe w Polsce nie zachęcają do wypoczynku. Największe wzrosty w sprzedaży produktu egzotycznego touroperator odnotowuje w Chinach i Tajlandii. Dużym zainteresowaniem cieszy się także Meksyk. Dzięki wejściu na polski rynek arabskich linii lotniczych (Emirates Airlines i Qatar Airways, z lotami z bezpośrednimi z Warszawy), wzrasta ilość rezerwacji na wypoczynek w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a nawet w dalekiej Japonii.

- Dobra passa w egzotycznej dziedzinie naszej działalności, to efekt docenienia długoletniego doświadczenia i dobrej jakości realizowanych wyjazdów. Klienci, którzy poznali standard Ecco Travel przy okazji najpopularniejszych wyjazdów do Chin, czy Indii, teraz wybierają propozycje na innych dalekich kierunkach. - dodaje Olek - W niektórych przypadkach, takich jak ostatnio Chiny, czy Emiraty, dużą rolę na pewno odgrywają bardzo konkurencyjne ceny. To wynik naszej stałej współpracy z liniami lotniczymi, dzięki której Ecco Travel otrzymało specjalne warunki na zakup przelotów do tych właśnie miejsc. Przykładowo - oferty zwiedzania Emiratów Arabskich mogliśmy obniżyć nawet o 1000 zł, do poziomu 3399 zł/os. za tydzień i 3999 zł/os. za 2 tygodnie. Najtańsze Chiny mamy za 2999 zł, podczas gdy ich średnia cena sprzedaży zwykle oscyluje na poziomie ok. 4000 zł. To wyjątkowa okazja i wielu decyduje się z niej skorzystać. Zostały tylko pojedyncze miejsca na wybrane terminy, więc szansę mają już tylko nieliczni.

    • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

      [2013-01-10 14:26 188.33.13.*]

      jest mega kicha - jak czytam sponsorowane teksty TUI / ITAKI / RAINBOW to śmiać mi się chce oferta letnia nie schodzi zupełnie dlatego przedłużają first minuty itd ...   odpowiedz »

      • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

        [2013-01-10 21:39 212.67.156.*]

        potwierdzam, jest kicha. faktycznie sprzedaje sie tylko egzotyka.   odpowiedz »

        • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

          [2013-01-11 11:10 95.41.57.*]

          i kicha potrwa, niestety, firsty na czarterówce mogą trwać nawet dłużej, ale ludzie po prostu się boją/nie mają kasy. Klienci z zasobniejszym portfelem zawsze sa odporniejsi na kryzys, dlatego egzotyka nie odczuje tych zmian. Nie wiem czy też jest tak u was, ale na egzotykę od lat mamy stałych klientów, w czarterówce tego nie ma, a na pewno w dużo mniejszej skali   odpowiedz »

      • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

        [2013-01-11 09:56 46.113.65.*]

        Sprawa z przedłużaniem firstów co roku wygląda identycznie u każdego TO - tak czy inaczej na 100% będą trwały do końca marca, więc żadne to zaskoczenie.   odpowiedz »

    • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

      [2013-01-11 13:31 95.108.62.*]

        odpowiedz »

    • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

      [2013-01-11 13:37 95.108.62.*]

      ten rok będzie jeszcze trudniejszy niż poprzedni. nie wyobrażam sobie nie mieć egzotyki w ofercie. tylko to się teraz ostatnio sprzedaje. coraz bardziej rozumiem decyzje ecco o zmniejszeniu czarterów. widać po tym tekście, że nastawiają się na promocję egzotyki.   odpowiedz »

    • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

      [2013-01-13 13:26 83.26.202.*]

      .. chyba nie ma o czym pisać - wiec robi sie "paniczne" artykuły ! Zdrowy rozsądek mówi ze ludzie w grudniu - kupują karpia a nie wczasy na jesień - logiczne - spadek o 40% - to teraz branża hodowcó karpia powinni napisać, ze w lutym bedzie miała spadek sprzedaży o-1000% mniej - wiec po co od razu takie dziwne notowania przedstawiać - widomo że turystyka i przeozy turystyczne to sinusoida . Po za tym "chcielibyście" żeby cały czas były wzrosty sprzedaży - a to błedne myślenie !! każdy rynek sie w końcu nasyci i jak Polacy odwiedzą już cały Świat po 3 razy to co wtedy napiszecie - spadek o 100% Trochę więcej pozytwyó wynajdujcie a nie szukajcie spadkowych sensacyjek - normalność się też sprzedaje nie tylko złe wiadomości !!!   odpowiedz »

      • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

        [2013-01-13 20:00 89.71.160.*]

        Zgoda. Sinusoida kształtuje od lat rynek turystyki, ale w takich warunkach trudno o stabilność przychodów i funkcjonowania. Szczególnie, gdy ona się corocznie spłaszcza, albo skraca czas na "górkę" w zarobkach.... Tym bardziej, ze coraz więcej magicznie wierzy, że trend się odwróci - a tu coraz trudniej i mniej chętnych na proste prażenie się w tłumie innych "czarterowiczów".   odpowiedz »

    • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

      [2013-01-14 08:49 91.231.104.*]

      Ciekawe kiedy Ecco w tym roku będzie odwoływać imprezy? Zakładamy się ?   odpowiedz »

      • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

        [2013-01-14 11:52 95.41.187.*]

        Już go przegrałeś. Bo podstawowa zasada głosi - jak z tą "drugą bułką na czczo" że drugi raz nie jest tym samym co pierwszy. Czyżbyś w 2012 nie sprzedawał innych i to "duuuuużych" TO, a oni nie anulowali niczego, co wcześniej oferowali w sprzedaży !? Czy to z lotniska, czy na kierunku. Ogarnij się i upuść odrobinę żółci. Jesli tak dalej będzie sie działo to zostaną tylko takie biura, które sprzedawać będą siebie we własnych salonach a agenci szukać będą roboty w pośredniaku   odpowiedz »

    • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

      [2013-01-15 14:17 83.68.92.*]

      Jakim liderem egzotyki jest Ecco Holiday??? Liderzy egzotyki to Rainbow Tours, Itaka, Logostour, TUI, Neckermann, Śliwka. Ile Ecco wysyła klientów, że się je nazywa "liderem"? Bądzcie obiektywni!   odpowiedz »

      • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

        [2013-01-15 22:06 31.62.121.*]

        Sprzedałm już 22 osoby na Pekin i okolice na rózne terminy za 2999 PLN i 2 osoby na Indie za 3999 PLN . jesli ja tyle sprzedałam to z całej polski muszą być setki...na chiny wrzucają termin mijają 2 dni i już sprzedane, więc mają dużo. Klienci cieszą się z tej ceny i nie mają obaw bo lecą rejsówką, która ecco kupuje praktycznie natychmiast i jak Klient chce bilet to go dostaje i ma komfort.   odpowiedz »

        • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

          [2013-01-16 01:55 62.21.72.*]

          maski daj klientom, bo się poduszą :)   odpowiedz »

      • Ecco Travel: w egzotyce dobra passa trwa 

        [2013-02-07 12:49 46.169.71.*]

        ustalmy może, kto to jest lider. ten., kto sprzedaje dużo a zarabia mało, czy ten, kto dużo zarabia i sprzedaje mniej niż "lider" ale z zyskiem? liderem powinna w sumie być firma, która sprzedaje dużo i dużym zyskiem, ale taka definicja oznaczałaby, że nie liderów wśród polskich organizatorów. Powracając do Ecco, to jako czarterowy operator to do liderów zaliczyć faktycznie raczej ich nie można. Natomiast Ecco Travel sprzedaje się od jakiegoś czasu bardzo dobrze i w Chininach akurat liderem chyba jest.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję