First Class daje lepsze warunki
Data wysłania: 2012-12-17 14:23 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: Biuro podróży First Class S.A. podpisało umowę na rezerwację, sprzedaż i dostawę blisko 40 tys. biletów lotniczych na połączenia zagraniczne i krajowe o łącznej wartości ponad 70 mln zł do końca 2014 r.
Dzięki centralizacji zakupu biletów budżet państwa zaoszczędzi na prowizjach, jakie urzędy musiałyby zapłacić różnym dostawcom. Zdobycie przez First Class S.A. kontraktu pozwoli firmie uzyskać lepsze warunki współpracy z liniami lotniczymi, co przełoży się na wzrost dochodów.
- Zaproponowaliśmy cenę uwzględniającą realne koszty obsługi kontraktu oraz uczciwe marże. Zwycięstwo nie byłoby możliwe bez dużych inwestycji w nową platformę rezerwacyjno-komunikacyjną Business Travel Manager (BTM), która umożliwia obsługę klientów korporacyjnych, w tym z sektora publicznego przy niespotykanej na polskim rynku liczbie funkcji za bardzo atrakcyjną cenę. Nasza oferta, oprócz zaoferowania większej siatki połączeń, była lepsza od złożonej przez eSKY.pl. S.A. o blisko 1 mln zł. Zapewniam, że mimo to, zarobimy na obsłudze CUW. Do tego liczymy na pozytywny wpływ referencji płynących z tego kontraktu przy kolejnych przetargach, organizowanych przez instytucje publiczne, jak i firmy. CUW jest bardzo wymagającym klientem, ale zamówienie dotyczy rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych, a więc tylko części naszej oferty. Dzięki naszej nowej platformie BTM możemy zaoferować wszystkim klientom korporacyjnym znacznie więcej - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.
Firma, zgodnie z umową z CUW, będzie musiała dostarczyć każdej z jednostek narzędzie online w języku polskim, umożliwiające m.in.: wyszukiwanie połączeń lotniczych, dokonywanie i anulowanie rezerwacji biletów, dokonywanie zmian terminu, miejsca i klasy podróży, a także danych pasażera oraz weryfikowanie propozycji wykonawcy (firma zobowiązana jest do zaproponowania optymalnego połączenia oraz na żądanie, co najmniej dwóch połączeń alternatywnych: o najkrótszym możliwym łącznym czasie podróży i jak najmniejszej liczbie międzylądowań oraz przesiadek i najtańszego połączenia z uwzględnieniem obniżenia standardu lotu). First Class S.A. ma też zapewnić telefoniczną obsługę podróżnych (Call Center) 24h na dobę, siedem dni w tygodniu.
First Class S.A. rozpoczął prace nad platformą Business Travel Manager półtora roku temu. Koszt jej przygotowania i wdrożenia wyniósł łącznie 1,6 mln zł, przy czym spółka ze środków własnych zainwestowała 0,82 mln zł (projekt był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B).
Platforma BTM umożliwia klientom korporacyjnym m.in. wyszukiwanie i rezerwację: biletów lotniczych i kolejowych, miejsc noclegowych w hotelach, wynajem samochodów (w tym po stawkach negocjowanych indywidualnie na rzecz klientów), a także wybór niezbędnych pakietów ubezpieczeń turystycznych. Osoby odpowiedzialne w firmie za organizowanie i nadzór nad podróżami służbowymi mogą dzięki tej aplikacji: monitorować rezerwacje, wykonywać operacje na poszczególnych zamówieniach (poprzez podgląd i pobieranie wystawionych faktur VAT, dokumentów, np. wzorów umów, aneksów, historii zamówień), generować raporty o zrealizowanych usługach w oparciu o indywidualne kryteria (np.: dla centrów kosztów, w podziale na departamenty, działy, regiony sprzedaży).
Zarządzanie podróżami służbowymi ułatwia też system powiadomień o rezerwacjach (za pomocą sms, e-maila) oraz moduł, dzięki któremu BTM może przekazywać informację, gdzie się znajduje (w jakim hotelu nocuje) i kiedy wraca podróżujący pracownik.
|